Drizabone lange waxcoat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: Drizabone lange waxcoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:06

Was-katoen is zwaar, stijf, niet isolerend en duur.
Als je een was-jas wil, wel dan is er geen alternatief want dat is dan geen was-jas Haha! maar er zijn echter betere jassen.

Via internet zijn in de vs saddle-slickers te koop van uiteenlopende kwaliteit. Voor 65$ heb je een onverwoestbare.
Bij Loesdau staat een prachtige én praktische regenmatel van moder materiaal al drie jaar in de catalogus.
Zelf heb ik een paar jaar terug een rode Marboro Classic lange rij-jas op ebay gevonden. Met tentspul gewassen en ingespoten: licht, komfie, bui-bestendig en ík vind het Wow!
Moet er nog ergens een foto van hebben. Had ik aan Apple ooit beloofd en ergens opgeslagen....

hc

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:07

Heb je een foto van jou jas HC?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:14

Hier de Marlbor Classic-jas in een linkergalop. Let niet op mijn linkerbeen; dat staat wat gedraaid door een stuk titanium Knipoog

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KZUT4Q6M.jpg

Hier eieren en kaas wegbrengen in mijn wínterjas van dikke Milton. Is een jas van de Royal Guards. Een echte wóónjas welke ook mijn benen en een stuk paard heerlijk arm houdt.
Echt goed regenbestendig ook. Wel zwáár.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z8DOKGJE.jpg

Nogmaals, over smáák valt niet te twisten doch er zijn aardig wat keuzes als je een lange rij-jas wil.

hc

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:18

Maar deze jassen heb jij 2e hands via internet weten te bemachtigen? De kleur vind ik wat heftig en wat snel vies wordt maar qua model is hij gelijk aan die andere jassen toch?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:36

MISTRAL94 schreef:
Maar deze jassen heb jij 2e hands via internet weten te bemachtigen? De kleur vind ik wat heftig en wat snel vies wordt maar qua model is hij gelijk aan die andere jassen toch?

Beide jassen zijn nieuw via ebay.

De jassen worden niet sneller vies dan in een andere kleur Pling
Eeen beetje heldere kleur is zeker met miezerig weer geen nadeel.
De amerikaanse saddle-slickers komen vanwege de opvallendheid in felgeel tot maïis-geel. De meest degelijke uitvoering is mooi warm geel met een felrode stoffen kraag.
Verder een kwestie van smaak.

De Milton-wol jas kan ik met een borstel goed schoon houden en de ´duster´ gaat in de wasmachine.
De duster is van veraf hetzelfde model als de Drizabone doch heeft een betere dubbele sluiting aan de voorzijde en ook een dubbele kraag.

Voor een goed begrip: een was-jas is niet waterdicht met een ´mode-coating´ en een goede waterbestendige coating is vettig, houdt stof letterlijk vast. Ik heb tientalen jaren met dit spul motor gereden en na een terreirit is dit het ideale camoufagemateriaal, want een steekproef van elk stukje terrein plakt er nog aan Haha!
Zwarte nagelranden zijn gegarandeerd en het ruikt naar ranzige was.
Helaas kan een wasjas NIET in de wasmachine. Ik heb zowat elke manier geprobeerd om was-katoen echt schoon te krijgen maar alles wordt een vieze zooi met als resultaat een ook vette voering.
Het enige is met een zepig doekje af laten nemen terwijl je de jas aan hebt, opnieuw invetten en bij de verwarmingsketel laten intrekken/drogen.
Ruik je wéken later nog Haha!

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:47

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:49

Oke oogt zeker niet verkeerd op dat linkje van ebay!

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:49

Ik gebruik een lange jas van drizabone en die stop ik als tie vies is gewoon in de wasmachine. Dan is hij wel niet meer waterdicht maar daar zijn spuitbussen voor met bijenwax waarmee je hem en weer mooi en waterdicht krijgt. Volgens advies van drizabone moet je zo'n jas met koud water en schoonmaakazijn wassen, en dat heb ik de eerste keer ook gedaan. Nou dat ding dat meurde mijlenver in de rondte ... Misselijk
Verder vind ik deze jas best prettig met rijden. Ieder z'n ding.

offtopic: HC, die rooie jas van jou vind ik best stoer staan op zo'n wit paard.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:03

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:52

Huertecilla schreef:
Welke? Knipoog

Niet eens gezien dat je twee verschillende jassen hebt ... Haha! Ik vind ze allebei mooi. Ze hebben inderdaad "iets". Zou goed hebben gestaan bij Napoleon, en misschien ook wel bij koningin Beatrix.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:54

Nog even een algemene opmerking over drizabone: ik zou het niet aanraden om deze produkten rechtstreeks in Australie te kopen, zeker niet de getailleerde modellen. Het is aan te raden deze eerst te passen voordat je koopt. Er zijn genoeg lokaties in NL waar je drizabone kunt kopen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 18:36

Nou, de mijne is binnen Lachen hij is een stuk warmer dan ik gedacht had Haha! en die legstraps vind ik ook een uitvinding! Haha!
Nou, laat de regen nu maar komen. Ik wil wel eens weten of die echt waterdicht is Cool

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:55

Roane schreef:
Nou, de mijne is binnen Lachen hij is een stuk warmer dan ik gedacht had Haha! en die legstraps vind ik ook een uitvinding! Haha!
Nou, laat de regen nu maar komen. Ik wil wel eens weten of die echt waterdicht is Cool

het zou me verbazen als dat niet zo was ... Knipoog ... veel plezier ermee!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 09:38

Gaat het zo regenen, kom ik zeiknat thuis Huilen van het lachen zou wat zijn inderdaad...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:34

Roane schreef:
Gaat het zo regenen, kom ik zeiknat thuis Huilen van het lachen zou wat zijn inderdaad...

Kan je ook een poncho voor achterop knopen. Lekker ruim, blijven zadel en paard ook droog Knipoog

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:36

Rani007 schreef:
het zou me verbazen als dat niet zo was ... Knipoog

Als de jas een mode-coating heeft zou het me verbazen als het wél zo is.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:41

Ik ben zelf helemaal wég van de op de oude motorjacks gebaseerde was-katoen jassen van Bellstaf. Goéd gemaakt, goede materialen, goede pasvorm, heerlijk dragend en ik vínd ze erg mooi van stijl en uitvoering.
Kosten een vermógen en zijn..... alleen spatwaterdicht Huilen
Oogstrelend smullen, maar ik koop er geen daarom.

hc

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 10:30

Huertecilla schreef:
Rani007 schreef:
het zou me verbazen als dat niet zo was ... Knipoog

Als de jas een mode-coating heeft zou het me verbazen als het wél zo is.

hc

Dan zit er maar een ding op... Cool *gaat onder de douche staan om te testen*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:38

Roane schreef:
Dan zit er maar een ding op... Cool *gaat onder de douche staan om te testen*

Helaas is dat geen representatieve test.
Te paard beweeg je en blijft er in de arm en in de schoot water staan.
Ook staat er wisselende spanning op de verschillende oppervakken en naden.
Gewoon gaan rijden en je merkt het wel.
Maakt verder niet zo bar veel uit als een jas na een half uur wat lekt. Dat is oncomfortabeler dan niet maar een stuk minder ongezond dat dríjfnat regenen.
Wil je in een rgenperiode een trektocht maken, dan wordt alles anders omdat je dan zo droog mogelijk in je bivak wil aankomen. ´s Nachts droogt er in bivak bar weinig en er is bijna niets onprettigers dan natte kleren aan te moeten trekken.
Voor een trek is alleen een echte slicker of een regenponcho aan te raden.
Voor dagdagelijkse ritten is een drizabone met mode-coating prima hoor. Thuis alles op een goed geventileerde droge plek uithangen en dan is de jas de volgende dag vast wel weer drooog.

hc

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:51

Huertecilla schreef:
Dít is een gebruikersvriendelijker alternatief voor een wasjas http://www.loesdau.de/websale7/Regenman ... 7d#product

Ik heb deze links nog eens even op m'n gemak bekeken, en gelijk maar toegevoegd aan m'n favorieten. Sjiek spul! Ik vind die spaanse jassen met bontkraag erg mooi, maar ik ben bang wanneer ik er hier in NL mee ga rijden wel commentaar ga krijgen van bonthatend Nederland.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:25

Rani007 schreef:
Ik heb deze links nog eens even op m'n gemak bekeken, en gelijk maar toegevoegd aan m'n favorieten. Sjiek spul! Ik vind die spaanse jassen met bontkraag erg mooi, maar ik ben bang wanneer ik er hier in NL mee ga rijden wel commentaar ga krijgen van bonthatend Nederland.

Is portugees Knipoog

Die bonthaters kopen doorgaans roze in cellofaan uit het koelvak van de supermarkt. Het bontkraagje heeft in het wild rondgelopen, het stukje roze heeft een leven opgesloten gezeten.

Ik wil graag

Afbeelding

maar heb al een prima jeans/lammy-jack en je kan geld slecht één keer uitgeven dus blijft het een Wow!

hc

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:27

wij verkopen ze ook, bel even voor meer info, zie link onderschrift.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:22

Huertecilla schreef:
Die bonthaters kopen doorgaans roze in cellofaan uit het koelvak van de supermarkt. Het bontkraagje heeft in het wild rondgelopen, het stukje roze heeft een leven opgesloten gezeten.

Dat is ook mijn logica, maar bij de meesten is het verstand ontoereikend om dat te begrijpen ... Knipoog

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:27

marloezzke schreef:
wij verkopen ze ook, bel even voor meer info, zie link onderschrift.

ik heb jullie site bekeken; ik kom wel een keertje buurten, bedankt voor de tip.