Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik ben er ook nooit van overtuigd geweest dat het gerelateerd is aan dominantie.
Hij was daar op een gegeven moment zo op gefocused dat hij iedereen zijn flanken aanbood. Lastig, met een trekpaard van 1000 kilo... Ik heb dit een tijdje genegeerd en het was al snel over. Nu kriebel ik hem daar maar af en toe, hij vindt het heerlijk en gaat helemaal heen en weer wiegen, zo blijft het echt een beloning voor hem.
Kan me voorstellen dat jouw paardje niet tegen je aan moet hangen.
)
Het geven van een duwtje is toch ff kijken hoe ver hij kan gaan. Ik heb zelf een dominant paard dat zulke truukjes ook wel eens probeert. Hoewel het op zich wel grappig is, laat ik het toch niet toe. Het is bij hem in elk geval een subtiele manier om de grenzen iets te verleggen. Hij heeft meer van dat soort dingetjes en daar ben ik heel alert op. Ik word overigens niet boos, ik verplaats hem alleen dan even door hem even met een klein teken achterwaarts te sturen of de voorhand te laten wenden. Als hij daar dan meteen op reageert, zit het wel goed. Als hij mij negeert, moet ik daaraan werken, maar eigenlijk gebeurt dat de laatste tijd nooit meer.
Boos wordt ik niet want de reactie daarna is altijd hetzelfde, die grote onschuldige ogen van ikke deed het niet. Zo zijn zijn reactie's toch al geweldig. Ooit is hij op de een of andere manier over het stroomdraad gestapt. Liep dus in het hoge gras, toen ik eraan kwam stond hij daar echt zo van tja weet ook niet hoe ik hier kom, maar zal wel heel snel naar je toe komen.
(zware concurrentie voor mij dus
) maar ik pik haar af en toe door de week en doe wat grondwerk met haar.
Maar bv zoals gisteravond, even lekker bij ze staan en kroelen en krabbelen, heerlijk. Het vormt ook een band tussen jou en je paard. En ja ik ben de chef hier, moet ook wel met mijn dominantie ettertjes
Maar als ze dan even komen, of ik roep de ene of andere, en begin dan te krabben staan ze allemaal met een bekkie te genieten.
jaagt alles en iedereen bij me weg, vrouwtje is van haar. Maar als ik Clip dan op dr plek zet en aangeef dat ik nu een ander wil krabben, geeft ze (mokkend welliswaar
) toe. Na het rijden bv wil Clips nog maar 1 ding, verlost worden van het bit. En als die dan uit is en ik mijn beide handen omhoog doe, komt die al bijna vanzelf dat ik de mondhoeken even kan wrijven. Maar Clip komt ook naar me toe als het ergens jeukt en dan geeft ze aan waar ik moet krabben (vaak ribbenkast).
En ze vond het zo geweldig dat ze na een poosje lippies te hebben getrokken mijn rug zocht om heeeeeeeel voorzichtig mij terug te krabbelen.
en ja net na het afspenen is dat dan weg, en is hij een beetje onzeker. Verschuilt zich graag achter pleegmamma Daisy. Hij kwam toen hij zag dat ik QT aan het krabbelen was, voorzichtig naderbij en bleef staan toen ik hem begon te krabbelen. Onder de buik, wat hij eigenlijk nooit toe wilde laten, vond hij het lekkerste