Paardrijdjassen, ook voor normaal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_

Re: Paardrijdjassen, ook voor normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:19

ik doe precies t zelfde alleen koop ik geen paardenjas maar gewoon bij de only en het jaar daarna gaat die naar de paarden.
ach ieder jaar anders Vork

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:20

Ja hoor!!
Ik moet wel zeggen dat ik meerdere paardrijjassen heb, maar heb ze eigenlijk allemaal wel eens naar mijn werk aan, of als ik bijvoorbeeld naar vriendinnen ga of op stap. Daar kijkt bij mij niemand van op. Als ik echt een net feest heb oid, dan doe ik mijn goede jas aan.
Maar paardrijjassen zitten ook zo ontzettend fijn, ze zijn warm, wind dicht, kortom, ideale jassen.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:28

Ik doe het al net zo. Eerst een jas gewoon voor 'normaal' dragen en later doorschuiven naar paarden/stal jas. Vooral met de winterjassen. Ze zijn heerlijk warm en waterdicht voor op de fiets. Zijn gewoon mooie sportieve jassen. Voor erbij heb ik dan altijd nog wel een 'nette' jas, voor als je echte ergens netjes naartoe moet en er staat geen sportieve jas bij.

De jas stinkt dan ook niet naar paard, omdat ik hem niet naar stal draag.

itsme_ilonca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:31

Nee ik doe mijn paardenjas alleen naar de paarden aan, omdat die behoorlijk naar paarden ruikt, en ik denk niet dat ze dat op mijn werk echt zouden waarderen .
Maar even snel naar de supermarkt doe ik wel gewoon in mijn paardenjas

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:31

Als ik het zo lees zijn er twee verschillende opvattingen over een paardrijdjas Haha! .

Er zijn mensen die een paardrijdjas hebben en hem ook echt naar de paarden dragen en hem dus daarnaast wel of niet ook normaal dragen.

En er zijn mensen die een paardrijdjas alleen voor dagelijks gebruik hebben en deze dus niet naar de paarden dragen.

Grappig om te zien. Ik dacht zelf meteen aan de tweede manier n.a.v. de vraag van de TS, waarschijnlijk omdat ik hem zo gebruik.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:33

Ik heb een regenjas van harry's horse, eerst mijn rijjas maar ik heb weer een nieuwe dus dit is gewoon mijn regenjas geworden.
En een ander water/winddichtte jas van kentucky, heerlijke jas voor zowel bij de paarden als naar school etc Haha!

En ik heb ook nog een bodywarmer van Equitheme, nou echt ik woon erin, vind het een heeeerlijke bodywarmer Haha!

vosscot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:39

ik heb 2 paardrij jassen en de eene is mijn jas voor bij de paarden en de andere heeft nog nooit een paardgezien en is dus mijn ''nette'' jas Vork

S_haron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:41

Ik heb een 'normale' winterjas van de Forecast maar de draag ik ook wel eens naar m'n paard, en dan krijg ik opmerkingen dat ik er zo netjes uit zie want het lijkt een modern wedstrijd jasje..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:33

Nee, dat heb ik nog nooit gedaan. En ik denk ook niet dat ik dat ga doen eigenlijk.
Paardenjassen zijn bij mij voor bij de paarden, en nette kleren/jassen voor school, stad, uitgaan etc.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:37

Naar mijn werk trek ik geen paardrijdjassen aan maar als ik met de hond eruit moet of ik moet even naar de winkel oid maakt het me niets uit. Al moeten ze niet ontzettend stinken of vreselijk vies zijn dan doe ik het dus niet.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:04

Ik voor school een KWPN jas, maar die doe ik niet naar de paarden aan, want als ik dan naar school ga vraagt iedereen zich af waar die stinklucht vandaan komt Huilen van het lachen

Starr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:17

ik doe meestal andersom ik koop een normale jas voor paardrijden maar die doe ik dan niet naar school enzo aan dat vind iik vies Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Starr_ op 03-10-08 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:18

Ik trek alleen me paardenjassen bij de paarden aan, nooit naar iets anders, vind dat niet echt fris. Nagelbijten / Gniffelen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:20

Voor de duidelijkheid haha, ik ga natuurlijk niet mijn paardenjas als die vies is/naar de paarden stinkt naar school aan doen Clown .
Maar meestal heb ik mijn jas alleen aan op de fiets naar de paarden Lachen

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:31

ik ken iemand die met een paardenjas naar school gaat .. & hy rijdt niet eens paard! ik herkende de jas aan het tekentje van "fouganza" van decathlon op de schouder ^^
ik vind het goed kunnen hoor , ze zitten dan ook zoveel lekkerder dan een gewone jas! Haha!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:40

Ik heb een 2 Anky's (een winter en een zomerjas) en een BR tussenseizoen jas die ik ook gewoon aandoe om naar het stad te gaan hoor Ja als die tenminste niet vuil is of ruikt naar de paarden/stal. Daarnaast heb ik nog een Equitheme winterjas die ik normaal alleen aandoe om naar stal te gaan (het is nogal een bollig model maar o zo lekker om mee te rijden Haha!). Uiteraard heb ik ook nog een gewone winterjas maar als het echt slecht weer is doe ik m'n Anky aan, die is tenminste 100% waterdicht en windafstotend Lachen.
Lang leve de paardenjas Pling

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:13

Nee, eigenlijk haast nooit.
Mijn jas ruikt vrijwel altijd naar paard en vind het dus niet zo fris om daarmee op school aan te komen. Sigaar

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:47

Ik trek m'n rij jas aan wanneer ik daar zin in heb, hij is veel warmer dan m'n "gewone" winterjas. Dus zodra ik het erg koud heb is de keuze snel gemaakt Vork

Priincessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:40

Ik heb een witte jas voor naar school, deze doe dan ook niet aan naar de paarden Tong uitsteken
En een roze jas voor bij de paarden, maar dat is dan geen paardenmerk.(merkloos Bloos )
En aangezien mijn witte jas vaak in de was moet, heb ik ook wel eens een dagje me roze jas aan naar school! Knipoog

Ajooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 22:48

Af en toe een keer, want mijn Kingsland jas is zo lekker warm! maar verder niet, ruikt niet bepaald fris. Wel doe ik af en toe uit luiheid mijn gewone jas naar de paarden aan Clown

krassekraats

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:09

Nee, alleen in het begin toen ze net nieuw waren en ik ze nog niet bij mijn paard had aangehad.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:37

Innepin schreef:
Citaat:
Nagelbijten / Gniffelen me to maar ik koop een Anky winterjas, trek ik eerst alleen voor net aan om vervolgens door te schuiven naar de paarden.
De jas komt dus niet in aanraking met de welbekende paardenlucht Haha!

Zo doe ik het ook. Ik koop een mooie paardenjas, trek hem het eerste jaar alleen aan naar mijn werk of waar dan ook naar toe. Het tweede jaar schuift die jas door naar de stal en draag ik hem op bij de paarden
Ik doe het dit jaar precies andersom! Had vorig jaar een paardenjas bij Divoza gekocht, en die ga ik nu voor 'netjes' houden (wel gewassenuiteraard!!) en ik heb een andere voor naar de paarden Lachen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:42

Jenthe_x schreef:
ik ken iemand die met een paardenjas naar school gaat .. & hy rijdt niet eens paard! ik herkende de jas aan het tekentje van "fouganza" van decathlon op de schouder ^^
ik vind het goed kunnen hoor , ze zitten dan ook zoveel lekkerder dan een gewone jas! Haha!
Maar de Decathlon is toch niet alleen een paardenzaak? Ze verkopen spullen en kleding voor (bijna?) ALLE sporten!? Of dat dat allemaal het merk fouganza heeft dat weet ik niet... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:34

Asjeblieft.. nee zeg! Wat smerig...

Loop je met die heerlijke paardengeur op school of op je werk rond..

Mijn rijkleding en normale kleding houd ik echt strict gescheiden!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:40

Ik ben vanochtend bij mn paard geweest en zit nu op school.
Heb dezelfde broek aan, zelfde trui en zelfde jas....
heb op de terugweg 30 minuten op de scoot gezeten, en daarna 15 minuten in de trein naar school.
Ik ben niet thuis geweest, en heb dus geen tijd gehad om me om te kleden (en nee, ik ga niet nog eerder naar mn paard, om 6 uur de deur uit vind ik al vroeg genoeg!)

Als je een beetje oplet met wat je doet hoef je niet onwijs te stinken