Even gedachten kwijt op forum

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: Even gedachten kwijt op forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:23

Ik zou hiermee terug gaan naar de vorige eigenaresse, immers dit is niet het paard wat jullie zochten. Ik vind het op zijn minst vreemd dat er nog geen week later een advertentie staat voor een nieuw paard. Volgens mij kun je binnen een bepaalde tijd laten weten dat je de koop ongedaan wilt maken. Laat een proffesional het paard rijden en zijn mening geven, en kijk of iemand eens op de stal waar hij stond kan navragen hoe hij daar was?

lespine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 16:33

heb ik gedaan , hij stond op privé weide met nog vier andere paarden . De eigenaar van de andere paarden zei dat zijn dochter Salem bereed op bruitenritten in groep. Het paard is nog nooit alleen vertrokken , of dit echt daaraan ligt twijfel ik.
Straks komt een proffessional en zullen we horen. Ik heb een e-mail naar vorige eigenares gestuurd maar ze heeft nog niet gereageerd.

lespine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 20:19

De paardenfluisteraars zijn juist weg.
Oordeel : terug brengen naar eigenaar.
Hij heeft de indruk dat het paard nog maar weinig of nooit bereden is , toch niet zonder drug.
Ze denken dat hij gedrogeerd wordt om buiten te rijden , zijn ogen vertellen het .
Na een uur mee te werken aan de longe , wou hij zelf niet rijden op het paard . Het heeft een indruk om altijd voor een koets gewerkt te hebben.
Er kan aan gewerkt worden , minstens een maand maar hij ziet nu al dat hij geen zekerheid kan geven . En dan nog zou hij er geen kind op plaatsen.
Nu hebben ze een merrie waar de kinderen van hem niet meer op rijden omdat hij niet te snel genoeg gaat . Het is een 11 jarige. Nu gaat hij deze week de foto doorsturen , ze gebruiken hem niet meer voor de lessen omdat ze enkel met jogere paarden rijden. We mogen bij hem zelfs een paar keer gaan rijden want er is geen haast bij om hem weg te doen.
Heb zonet met de eigenares gebeld , ze wilt hem terug maar er is geen plaast in de box.Ik geef haar een paar dagen de tijd om een oplossing te zoeken maar hellas moet hij hier weg.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 20:40

Leer hier dan veel van, en denk even goed na over een eventuele volgende pony?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 22:14

Gelukkig zijn jullie tot een oplossing gekomen en ik denk dat je de juiste beslissing maakt.

Beetje rare opmerking druppeltje, zij kunnen er ook niks aan doen dat ze niet goed geinformeerd zijn over het paard. je gaat er toch van uit dat er ter goede trouw wordt gehandeld, en dat is in dit geval duidelijk niet zo.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 22:16

-> OPG

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 22:18

lespine schreef:
Hij heeft de indruk dat het paard nog maar weinig of nooit bereden is , toch niet zonder drug.
Ze denken dat hij gedrogeerd wordt om buiten te rijden , zijn ogen vertellen het .
Na een uur mee te werken aan de longe , wou hij zelf niet rijden op het paard . Het heeft een indruk om altijd voor een koets gewerkt te hebben.
Er kan aan gewerkt worden , minstens een maand maar hij ziet nu al dat hij geen zekerheid kan geven . En dan nog zou hij er geen kind op plaatsen.
Nu hebben ze een merrie waar de kinderen van hem niet meer op rijden omdat hij niet te snel genoeg gaat . Het is een 11 jarige. Nu gaat hij deze week de foto doorsturen , ze gebruiken hem niet meer voor de lessen omdat ze enkel met jogere paarden rijden. We mogen bij hem zelfs een paar keer gaan rijden want er is geen haast bij om hem weg te doen.
Heb zonet met de eigenares gebeld , ze wilt hem terug maar er is geen plaast in de box.Ik geef haar een paar dagen de tijd om een oplossing te zoeken maar hellas moet hij hier weg.

Allereerst ben ik erg verbaasd dat jullie er een fluisteraar bijgehaald hebben. Waarom niet gewoon iemand die er verstand van heeft? Echt hoor, na een week is aan de ogen niet meer te zien dat er gedrogeerd is.
En heel fijn dat de fluisteraar en passant het 'ideale kinderpaard' aan jullie wil verkopen!

Vraag eens advies aan gewoon een goede instructeur!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 22:19

Mag ik je toch het advies geven om niet met al je problemen naar een paardenfluisteraar te gaan?

En wat toevallig dat hij nou net wat te koop heeft staan!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 22:20

beantsje schreef:
lespine schreef:

Allereerst ben ik erg verbaasd dat jullie er een fluisteraar bijgehaald hebben. Waarom niet gewoon iemand die er verstand van heeft? Echt hoor, na een week is aan de ogen niet meer te zien dat er gedrogeerd is.
En heel fijn dat de fluisteraar en passant het 'ideale kinderpaard' aan jullie wil verkopen!

Vraag eens advies aan gewoon een goede instructeur!

2 zielen 1 gedachte Haha!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 05:52

Moeilijk verhaal. Ik vind het wel jammer dat de ts nogal de grond in wordt geboord.

Natuurlijk is snel een paard kopen niet zo verstandig, maar we zijn allemaal wel eens impulsief en ik ben verschrikkelijk lang veel te goed van vertrouwen geweest en ben daardoor, na een paar keer uitproberen en toch altijd zelf paard gehad, behoorlijk opgelicht door een paardenhandelaar. En ik ben niet de enige. Helaas is oplichting in de paardenhandel schering en inslag. Ik weet zeker dat meer dan voldoende mensen hier op bokt daarover kunnen meepraten.

Het paard kan reageren zoals hij reageert om verschillende redenen: onzekerheid, angst, probleem met hulpen enz enz en ik vind het goed van de ts dat ze er meteen hulp bij haalde en niet zelf aan bleef klooien, wat genoeg andere mensen doen.

Ze heeft dus hulp gezocht bij een paardenfluisteraar. Ook daarover hoor ik alleen negatiefs. Namelijk dat ze iemand erbij moest halen die echt verstand had van paarden. Wie zegt dat deze persoon dat niet heeft??? Paardenfluisteraar wordt in belgië al snel gebruikt voor NH-er en het is goed mogelijk dat het hier een zeer ervaren persoon betreft... weten wij veel. Hij zal niet aan zijn ogen kunnen zien dat het verdoofd is geweest, maar hij kan het wel inschatten aan de hand van de blik. Je ziet nl wel aan een paard als het verschrikkelijk onzeker en angstig is of misschien zelfs paniekerig en dan is het voor de hand liggend dat het paard met de proefrit gedrogeerd was. Dat is nl helaas ook bepaald geen uitzondering bij paardenverkoop. En de man had toevallig een paard te koop. Dat kan. Misschien heeft hij wel meer paarden en fungeert hij als betrouwbare tussenpersoon. Weten wij veel....
Natuurlijk is het mogelijk dat de paardenfluisteraar een handige zakenman is, maar dat is niet iets waar je dan maar klakkeloos van uit dient te gaan... zo van: kijk de ts,...wat een stomme actie... en dan is ze ook nog zo stom om die en die erbij te halen...
Ik denk dat ze het goed bedoelt en goed probeert te doen en dat is meer dan wat vele anderen doen..-

Aan de ts...Als je veel interesse hebt in de werkwijze van paardenfluisteraar is het een goed idee om zelf les te nemen (of je dochters) in NH. Op die manier leer je veel meer over paardengedrag en alles erom heen dan tijdens manegelessen en ik vind het heel goed dat die interesse er is. Gebruik dat in je voordeel.
Verder zou ik idd dit paardje goed uitproberen en aan de slag gaan, met ervaren (NH?) hulp.
En ik zou er wel een paardje bij zetten. Een paard hoort niet alleen te staan, want het is een kudde dier. Voor een paar cent kun je er een shet of andere gezelschapspony bijzetten. Hebben de dochters nog een paardje om mee te tutten. (of mischien zelfs grondwerk, vrijheidsdressuur, lange teugelwerk of mennen)

Ik hoop dat de andere eigenaresse haar paard snel terugneemt, want het feit dat ze meteen daarna een ander paard zocht deed bij mij ook wat belletjes rinkelen.

succes ermee

lespine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 06:49

http://www.everyoneweb.com/paardenfluisteraar/
Voor jullie direct negatief verteld over die paardenfluisteraar , ga eens een kijkje nemen op de website , hier in Belgie handelen ze misschien anders dan in Nederland .
En die mensen geven ook wel degelijk lessen , instucties

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:01

Lespine is het mogelijk om naast je nieuwe aankoop ook een gezelschapspaard erbij te kopen. Denk aan een shetlander of een paardje met pensioen bijvoorbeeld.

Een paard hoort contact te kunnen maken met soortgenootjes.

lespine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 08:10

we hebben de mogelijkheid , de box wordt half november geplaatst , nu is er een voorlopige box (1 paard). De nieuwe biedt twee boxen , een zadelkamer en schuur. Voorlopig zou het dus 1 paard of poney zijn , maar vermitst 2 dochters , ...
Ik zeg het , er was flink over nagedacht en niet gelijk sommigen hier beweren . Mijn man had tevens zes jaar ervaring op manege tot we de kriebel van de horeca te pakken kregen en nu een eigen hotel bezitten. Salem is qua karakter een droompaard maar ge moogt er niet op en zoals de profs gisteren al vertelden , vermoeden ze dat hij telkens licht verdoofd werd om buiten te rijden.
Ik heb dit artikel niet geplaatst om me te laten op mijn kop zitten , maar om anderen te helpen en te leren uit anderen hun fouten , is dit niet een beetje de bedoeling van de site ??????

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:16

hmmm dat vermoeden had ik dus al... Ik noemde al het advies om les te nemen in nh vanwege jullie interesse hierin. Wellicht is deze persoon erg geschikt om les bij te nemen.

Ook erg fijn dat je idd een tweede paardje overweegt. Paarden hebben nu eenmaal een paardenvriendje nodig.

Ik heb je intensie wel begrepen en zoals ik al zei... er worden helaas heel wat mensen opgelicht in de paardenbussness (oa ik) en het is al te gemakkelijk om mensen te beoordelen vanachter de computer.
Ik vind het nogmaals erg verstandig dat jullie hulp hebben ingeroepen en met die hulp komt het zeker goed als jullie een ander paardje kunnen aanschaffen.
Heeft de eigenaresse van het huidige paard hem al teruggenomen?

Veel succes in elk geval.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:20

Wel verstandig om bij de volgende aankoop het paard bij de keuring door de veearts bloed te laten afnemen. Dan kan je namelijk later het bloed laten onderzoeken op tranquillizers.
Hebben jullie kinderen op de manege ook westernles gehad? Want een western ingereden paard is iets heel anders dan engels ingereden paard. Hele andere hulpen.
Niets zo moeilijk als een leuk geschikt paard te vinden dat bij jou en je kinderen past. En de meeste paarden zijn in hun nieuwe omgeving onrustig en met weinig vertrouwen. Zeker als ze alleen staan.

Succes met je zoektocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:25

lespine schreef:
http://www.everyoneweb.com/paardenfluisteraar/
Voor jullie direct negatief verteld over die paardenfluisteraar , ga eens een kijkje nemen op de website , hier in Belgie handelen ze misschien anders dan in Nederland .
En die mensen geven ook wel degelijk lessen , instucties

Nou wil ik niet vervelend zijn, en je ook niet de grond in boren, maar deze paardenfluisteraar komt mij niet heel geloofwaardig over, sorry. Bloos

Er staan talloze spelfouten op de website, en het ziet er niet erg professioneel uit. Verder kun je de adviezen die hij geeft overal op internet vinden, en vind ik het net als Beantsje en Lieveli heel bijzonder dat hij juist nu het ideale kinderpaard te koop heeft. Omdat die vrij zeldzaam zijn Lachen

Ik ben blij dat Salem erg lief is, en dat, dat je er niet op kunt, ook het enige probleem is. Het lijkt me wijs om dit paard weg te brengen om in te laten rijden, en dan in alle rust (en samen met je instructeur of een ander paardenmens) op zoek te gaan naar een leuk rijpaard voor je dochters Lachen
Ik zou het aanbod van de paardenfluisteraar maar afslaan, als ik jou was Lachen

Vraag even op Bokt rond, er zijn vast heel goede mensen in België, die paarden op een vriendelijke manier kunnen corrigeren Lachen

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:04

Hoi, welkom op bokt!
Ik heb jou topic hier meegelezen en eerst en vooral wil ik je al zeggen: chapeau dat je direct actie ondernomen hebt en niet bent blijven aanklommelen.

Ik ben zelf van belgisch limburg, en heb ook de website eens vlug bekeken... Ik ben zelf bezig met parelli natural horsemanship en ken toch al heel wat mensen hier in de buurt die aan NH doen, maar van deze mensen heb ik nog nooit gehoord... Wat niet weg neemt dat ze wel goed kunnen zijn hoor! Wat ik een beetje mis op hun website is refenties... Met welke methode binnen Natural horsemanship houden zij zich bezig? Dat is nergens te lezen... Als je weet welke methoden ze gebruiken, dan kan je daar op het internet ook al het één en ander over opzoeken.

Ik kan je wel iemand aanraden waar ikzelf en nog enkele andere mensen die ik ken héél goed ervaringen mee hebben. Ik weet niet of je al ooit gehoord hebt van Cinthe Swennen van Indian Jewels (http://www.indianjewels.be/). Zij mengt verschillende methoden zoals parelli, voest, hempfling en Roberts. Ik heb bij haar een les trailerladen gekregen omdat mijn paard absoluut de trailer niet op wilde, als je rond hoort bij bokkers uit limburg denk 'k dat je vrij positieve dingen over haar zult horen. Ze is ook vrij bekend hier in het limburgse.

En verder ga ik met liljebo mee! Het wil niet zeggen omdat er een 'paardenfluisteraar' komt dat die daarom allemaal zever in pakjes verkoopt. Bovendien vind ik de methode van het traditionele laten rijden door een instructeur ook alles behalve goed, want het paard gedraagt zich bij een instructeur misschien héél netjes, terwijl het zij zijn die moeten leren omgaan met het paard...

Ik hoop dat je eruit graakt met je paardje!
Laatst bijgewerkt door willeke_x op 30-09-08 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:08

Ik denk dat de ts gewoon erg in de zeik genomen wordt, en de enige manier om te zien of een paard verdoofd is, is bloed afnemen. Anders hadden er bij de Olympische Spelen wel allemaal paardenfluisteraars gestaan om op doping te controleren toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:09

Ik denk ook dat TS nogal in de maling genomen wordt. Helaas heb je in paardenland nogal veel van die beunhazen, die mensen die nog niet lang in het wereldje zitten heel wat geld afhandig maken zo Ach gut

't Is net als wanneer je je eerste auto gaat kopen, dan moet je ook iemand meenemen met verstand van zaken, anders betaal je zeker te weten veel en veel te veel voor een klein rot-autootje.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:12

Koop gewoon twee oude pony's voor je dochters.

Ik zou niet meteen gaan voor het paard van die paardenfluisteraar...

Ik zou eerder gewoon twee oudere E-pony's kopen die genoeg kilometers op hun teller hebben staan.
En laat je dochters daar maar eens mee aanklooien, lekker lol maken en op een speelse manier leren hoe het is om een eigen paard te hebben en te verzorgen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:37

En neem deze tips alsjeblieft ter harte

Het klopt dat je door schade en schande wijs wordt, maar je dealt hier met levende wezens, dus leer van de schade en schande van een ander. Is er niet iemand van de manege die met jullie mee kan zoeken en jullie kan begeleiden?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:46

Ik heb de website eens doorgekeken, en ik vind het een beetje amateuristisch. Vooral de prijzen van wat een paard zou moeten kosten:

- Een recreatiepaard, rijklaar: 2500
- Een paard waar veel werk in gestoken is (wijken voor druk, trailermak, verkeersmak, dapper gemaakt, bij je blijft, zonder stalgebreken: niet meer dan 5000 euro
- Oudere paarden boven de 16 zouden niet meer dan 1000 euro mogen zijn
- Veulens of jonge paarden die nog niks gepresteerd hebben zouden niet duurder dan 2000 euro mogen zijn

Huilen van het lachen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:56

willeke_nijs schreef:
Ik ben zelf van belgisch limburg, en heb ook de website eens vlug bekeken... Ik ben zelf bezig met parelli natural horsemanship en ken toch al heel wat mensen hier in de buurt die aan NH doen, maar van deze mensen heb ik nog nooit gehoord... Wat niet weg neemt dat ze wel goed kunnen zijn hoor! Wat ik een beetje mis op hun website is refenties... Met welke methode binnen Natural horsemanship houden zij zich bezig? Dat is nergens te lezen... Als je weet welke methoden ze gebruiken, dan kan je daar op het internet ook al het één en ander over opzoeken.

Dit is een stille paardenfluisteraar Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:57

Ts welkom op bokt allereerst.

Verder zou ik als ik jou was even opletten met wat je zegt.

Je hebt een paard wat uit een kudde komt alleen gezet. Dat op zich kan al een reden zin waarom het paard niet zichzelf is.
Reden twee zou simpelweg kunnen zijn dat jullie dus duidelijk niet genoeg weten om een eigen paard te hebben

Verder vind ik het eerlijk gezegd behoorlijk grof om hier de vorige eigenaars te gaan beschuldigen van verkeerde voorlichting en drogeren van het paard. Kan een paardenfluisteraar wel zeggen dat dat zo is maar laten we even wel wezen he die kan het net zo goed uit zijn duim zuigen.

Verder hoop ik dat jullie gewoon netjes contact opnemen met de vorige eigenaars en het paard terug brengen en de komende jaren niet een nieuw paard kopen voordat jullie of in ieder geval een van jullie gezin een hoop heeft bijgeleerd.

Een paard koop je niet zo even en al helemaal geen kinderpony.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:11

Oei oei, wat een narigheid allemaal en dan niet alleen voor jullie maar ook voor dat arme paard dat zich waarschijnlijk geen raad wist,
Als ik u was zou ik me eens gaan verdiepen in het adres wat u hierboven gekregen heeft en eventueel aan hun vragen of men in de buurt niet wat kinderponies weet,
Geloof me een goede makke kinderpony is niet makkelijk te vinden, maar als je er de tijd voor neemt vind je vast een maatje voor het leven,
Kortom moraal van dit verhaal ?
Een paard is aankoop waarvoor je de tijd voor moet nemen en kennis in huis moet hebben voor je eraan begint, ik bedoel als je niet eens de tijd hebt om fatsoenlijk een paar keer naar een paard te gaan kijken hoe wil je dat dan straks met het onderhoud etc doen ? want geloof mij, daar gaat heel veel tijd en energie in zitten Knipoog