Kalfleer of rundleer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sieeem

Re: Kalfleer of rundleer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:14

Kalfsleren! vind ik veel lekkerder rijden omdat het lekker soepel is

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:05

Doe mij maar kalfsleer, soepel. Beschadigd helaas wel sneller

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:03

BrittKitt schreef:
Ik heb rundleren laarzen van derby (softjumpers) en die zaten direct al heel soepel. Ik zou persoonlijk sneller voor rund kiezen dan voor kalf, weet niet precies waarom, waarschijnlijk door de verhalen over langer meegaan ed en dat kalfslaarzen vaak een coating hebben die snel lelijk wordt.

Praat me niet van de softjumpers. Ik heb die dingen 3 jaar gehad, zeer weinig gebruikt (3 winters totaal niet, dus ze zijn zeg maar 1.5 jaar gebruikt en niet intensief omdat ik ze te slap vind). De ritsen zijn stuk gegaan. En niet eens met rijden, maar gewoon tijdens het lopen. Ik wandelde naar de auto, knap, rits stuk. Dus laten maken. BInnen een maand was de rits weer stuk (heeft de schoenmaker weer vervangen kostenloos), en toen die rits weer klaar was ging binnen een week de andere originele rits van de Softjumpers kapot. Dus voor mij nooit geen softjumpers meer. De ritsen zijn gewoon flut. Op dit moment zijn de softjumpers dus niet te gebruiken, terwijl ze verder totaal niet versleten zijn. Ik ben nu aan het kijken of ik er geen klittenband op kan zetten.

Maar goed, om ontopic te blijven: ik kies voor rundleer. Dat blijft langer mooi.

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:41

Kalfsleer is veel soepeler en zit daardoor prettiger!

yvetje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 06:16

anders doe je het om en op rud aan de buitenkant en kalfsleer aan de binnen kant dat heb ik dus van de petrie collectie

Yoline_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:08

Ik heb sinds kort rundlederen laarzen.
Ik heb er maar 1 keer mee gereden en ze rijden wel lekker voor de eerste keer.