Paarden die echt bang zijn voor trailers/openingen e.d?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Re: Paarden die echt bang zijn voor trailers/openingen e.d?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 18:45

Voor mij is zo'n avond plus nog eens 150 euro drnaast gewoon heel duur. Ik moet dus gewoon kijken of ze wil komen zonder dat ik naar die avond ga, en dan kan ik daarna altijd nog verder gaan hiermee. Ik moet nu weg van stalling ivm een vervelende rede en daarom wil ik daar het liefst morgen al niet meer zijn.

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:51

heej je moet een paard dt hij vertrouwd en die hij leuk vind voor laten gaan door de gang laten lopen en eers in de trailer zetten dan proberen om hem het paard te laten volgen en dat ook bij de trailer doen mijn zus der paard drufde ook niet op de tailer maar nu wel omdat we eerst mijn paard erin hadden gezet en toen haar ook en dan reden we naar een groot land waarz egek op is en dat hebbe we een aantal x gedaan ze vind het leuk daar dus ze denk dat als ze in de trailer gaaat dat ze dan daar heen gaat zo went ze aan de trailer

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 08:16

houfanblack dat is inderdaad een optie geweest maar dat werkte niet. Helaas.

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:58

LadyElmira schreef:
houfanblack dat is inderdaad een optie geweest maar dat werkte niet. Helaas.

oke jammer je moet hem heel veel belonenen en niet boos op hem, worden verder weet i9k het ok niet ik heb ook zo'n paard staan:(

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:51

Off topic reacties gesplit..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:00

Ah het kost even geld maar afgelopen zondag stond hij binnen 1 min op de trailer... even ruiken aan de klep en lopen.. daar ga ik niet zelf voor verder stunten.. in 2 uur was het opgelost... en het resultaat was er naar...

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 20:44

Mando schreef:
Ah het kost even geld maar afgelopen zondag stond hij binnen 1 min op de trailer... even ruiken aan de klep en lopen.. daar ga ik niet zelf voor verder stunten.. in 2 uur was het opgelost... en het resultaat was er naar...

En dat was gewoon door jouw eigen geduld of petra vlasbom oid?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:49

Bij mij is Petra ook geweest.
Ik stond geregeld 3 uur te laden en ben niet zelden thuis gebleven omdat het niet ging.
Ook ik heb gekeken naar de kosten lang moeten denken om iemand te laten komen aangezien er voor mij ook nog een flinke dot aan reiskosten bij kwam.
Maar Silence was zo bang voor de trailer, dat ik twee optie´s had.
1) Nooit ergens heen kunnen voor leuke uitstapjes bijv.. (ook niet naar bijv. kliniek indien nodig)
2) Diep in de buidel tasten, maar er toch eens het geld aan uitgeven.

En ik heb voor optie 2 gekozen.
Ben eerst naar de infoavond geweest in Rotterdam en een week later is Petra geweest.
We zijn ´s avonds lekker bezig geweest en dat ging heel ontspannen.

Nu duurt het laden mij gemiddeld 3 minuten ipv 3 uur. (wel met een ander paardje, maar dat heeft ook te maken met de verlatingsangst van Silence)
Het was echt een flinke smak geld, maar het is het helemaal waard (geweest)

Ik vind Petra een aanrader en het geld zeker waard.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 20:52

Ik heb petra ook een hele tijd aan de telefoon gehad en ze wist echt precies wat ik bedoelde en hoe mijn paard bezig was op het moment. Was daar echt heel blij mee, ze begreep me ook. Heb haar daarna op aanraden gemaild maar ze heeft alleen nog niet terug gestuurd.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:16

Ze heeft het vaak druk geloof ik.
Heb haar vorige week ook gemaild, maar ook niks terug gehad Knipoog

Maar als je twijfelt, zou ik die twijfels even aan de kant zetten.
Het is éénmalig veel geld, maar wel voor het leven....

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 06:00

Ze is toch op vakantie, dus logisch dat ze niet terugmailt Knipoog

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 06:02

Petra zit momenteel tot de 19e in Frankrijk zie haar agenda op haar site.

Je zal niet zeggen dat het mijn eigen geduld was maar eerder weten wat je moet doen en hoe te reageren.
Ik vertrok voorgoed naar Drenthe afgelopen zondag en was eigenlijk helemaal in de stress omdat we nog zoveel moesten regelen maar het mannetje had zoiets van... nou daar gaan we dan. Prima.

Idd het is even een smak geld maar waar kies je voor.
Die van mij ging aan de kletter de weg op en liep zowat de N209 naar Rotterdam Airport op... toen was het klaar voor mij dus dan heb ik zoiets van... waar kies je voor.
Ik kies altijd voor mijn paard en zijn problemen en los die ook op al moet ik de hele maand brood met suiker eten... ik heb voor hem gekozen en daar zorg ik ook voor.

Maar ik kan niet in de mensen hun portemonnee kijken gelukkig niet.. maar het is altijd het overwegen waard.... en als het nu niet is misschien in de toekomst want hij zal altijd wel weer eens de trailer inmoeten... toch....

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 16:57

Je hebt gelijk hoor. Ik had petra ook aan de telefoon toen ze in de auto zat naar frankrijk toe, ik had 1 dag eerder moeten bellen dan had ze langs kunnen komen, was net een paar uur te laat. Baalde echt erg. Zodra we gaan verhuizen met urano ga ik haar wel bellen ja, 150 euro en een happy paard of zeg 95 met een paard dat er alsnog niet op staat. Als het moet dan moet het.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 06:32

En verder oefenen kan ook op je nieuwe stal, zit er minder druk achter dat scheelt ook een hoop.
Waneer komt ze? Als ik de foto's in je profiel bekijk heb ik niet het idee dat hij de trailer écht eng vind namelijk. Hij mist alleen leiding en zelfverzekerdheid. Denk dat petra hem er zo in heeft.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 06:39

Nee inderdaad op die foto's ging het juist heel goed, en we waren nog geen tien minuten bezig. Ik begreep ook niet waarom hij er met nancy niet in wou, hij werd echt vervelend. Ik weet nog niet wanneer petra komt ze heeft me nu pas terug gemaild omdat ze in frankrijk geen bereik had op dr internet. En dan moet ik eerst van de week naar zo'n bijeenkomst oid, weet niet meer hoe ze het noemde, zodat ik moet kijken hoe ze te werk gaat. En vanuit daar een afspraak maken. Moet dus ff kijken welke dag ik kan.