Op je paard de ring in komen verplicht???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Op je paard de ring in komen verplicht???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:45

Zo heb ik eens echt hard gelachen toen de ringmeester zei, nee hoor mevrouw past makkelijk....en ik naar de deur keek en vroeg hoe hoog de doorgang was, die bleek 1.90 te zijn......nou dat past dan dus niet want vertel jij een paard dat hij zijn hoofd laag moet houden als hij door de gang loopt? Ik ga t niet riskeren hoor.....

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:47

Hahahaha, groot gelijk!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:52

Trouwens ik jureer dus zelf ook en het lijkt me echt dat je een enorme muggezifter bent als je gaat zeuren omdat iemand afstapt vanwege de veiligheid......daar zie ik dus echt het nut niet van in!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:07

Nou inderdaad, bij Oude Tonge stap ik ook altijd af (hele lage doorgang van ong 10 meter van de ene naar de andere binnenbak, kan net liggend op je paard maar dan maar circa 20 cm over, afhankelijk van paard en bil hoogte). Moet je voorstellen dat ie bokt, zit ik met mijn rug tegen plafond. Komt mijnheer de ringmeester me dan in mijn stoeltje voorduwen?

ps
voel me dan best wel L*llig want ik kom er zonder krukje niet meer op, dus dan gelijk iedereen zien wat voor stijve hark ik ben. Maar dat altijd nog liever dan die rolstoel.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:09

Hahahaha en jij denkt toch niet dat ik vrolijk en soepel op die van mij stap????? Je bent niet de enige hoor en op een dag zal doordringen tot in heel paardenminnend Nederland dat opstappen met een kruk het beste is wat je voor je paard zijn rug kunt doen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:08

hoewel ik TS volkomen gelijk geef, is het met springen iig idd verplicht om te paard de ring te verlaten, en als je dat niet doet kun je uitgesloten worden, zoals al vermeld. Ik vraag me wel af of de jury nav een opmerking uit het publiek dit alsnog mag coorigeren als ze niet zelf in 1e instantie hebben ingegrepen. Ik weet iig dat da niet mag als ze niet zelf een fout parcours hebben geconstateerd ( ervaring Schijnheilig )

Voor dressuur zal ik eens opzoeken.

/add
kan er niets over vinden

LGarabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 16:24

Bienotje schreef:
Zo heeft ook niemand last van rijden met bruine laarzen, maar ook dat is op wedstrijden niet toegestaan..

Nogmaals, ik weet niet wat expliciet in de reglementen staat maar volgens mij is afstijgen in de ring (bewust of ongewenst) niet toegestaan.

Ik ben niet afgestegen in de ring, ik kwam lopend de bak in (en dat was gelijk de ring)met paard aan de hand, mijn voorganger was er nog niet uit, en ik zat op mn paard voordat mijn voorganger de bak uit was.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:06

En bruine laarzen zijn nou niet per definitie beter voor de veiligheid Haha!