Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Shet vind het schitterend, hij is 2 jaar dus ik doe niet anders dan wandelen, beestje was met 10 maanden verkeersmak. (stond aan een drukke dijk)
Ik ben door het dorp sluiskil gewandeld overlaatst was de derde keer buiten, maar zo buiten vertrouwen we elkaar net zo goed als in de wei en beter als in de bak !Twiggy2008 schreef:Ik ga dat soort confrontaties dus gewoon aan. Kan het ook niet ontwijken bij ons op de weg (mijn paard houdt niet van heftige vrachtwagens, vuilniswagens, tractoren, bussen en motoren). Helaas kom ik die op de weg bij ons veel tegen...... Ik weet dat hij altijd bij me blijft en bovendien laat ik hem echt niet los, als hij wel zou gaan.... Maar ik ken ook paarden die wel echt wegvluchten en dan heb je een probleem..... Wat bij mij erg heeft geholpen mijn paard zich op mij te laten richten is, ja, daar gaan we weer: grondwerk.
inmiddels heb ik een 3 jarige terug gekocht die nog niets van de wereld heeft gezien,ook zij is al een keer meegeweest op wandeltocht. [hoewel het met een jongere toch makkelijker is
]

, en ze bleef braaf achter me lopen, wel erg kijkerig maar wel braaf.
Kreef schreef:Ik loop ook een paar keer iin de week met mijn tinker, maar ik vermijd dus nog de tractors[waar er in mijn buurt veel van rondrijden]hoe pakken jullie dat dan aan ?
Sizzle schreef:Mijn paard vind het stomvervelend dat gewandel (langer dan 20 min), die trekt liever een galopje. Ernaast lopen geeft dan enkel ergernis en een zure kop dus dat doe ik niet meer.
Ik heb ook nooit problemen met enge voorwerpen dus tja...
kan wel zeggen dat ik een stuk fitter ben na al dat joggen hahaha 
. Maar die komt er ook wel.
. Annesneisje schreef:Laten jullie ze dan ook grazen onderweg? Of moeten ze "opletten" van jullie?
Yinari schreef:Ik wandel overal naartoe met mijn pony's (en paard). Ik kan ze ook overal mee naartoe nemen, heb er nooit problemen mee, hoe druk het ook is.
Alleen de jaarling is natuurlijk nog wat hupsig, die neemt nog wel eens een sprint dus dat is voorlopig nog best spannend. Maar die komt er ook wel.
Ik vind wandelen een verrijking voor de band, doe het al jaren en jaren. Heerlijk én gezond.