hoe veilig is een cap na vallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anram

Re: hoe veilig is een cap na vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 11:43

als je op je hoofd bent gevallen of met je cap ergens tegen aan bent gevallen (schot oid) zou ik de cap wel vervangen ook al is er geen schade aan te zien. De kans dat de cap minder goed functioneerd als je de volgende keer weer een klap maakt is toch aanwezig. Dan liever een nieuwe cap gekocht dan straks met erge blessure zitten (oke hersenschudding is ook niet fijn, maar de volgende keer kan het erger door een cap die goed leek te zijn). Je hebt maar 1 hoofd en daar kan je beter zuinig op zijn.
beterschap verder

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:18

Zit net te zoeken of er iets over op staat omdat ik met dezelfde vraag zit.

Ik ben maandag ook gevallen van een 1.80+ paard. We zaten in rechtergalop op de volte, een ander paard gaat gek doen achter ons, de mijne (manege paard) schrikt, geeft een bok en gaat linksaf. Plof... daar lag ik. Ben eerst op m'n handen terecht gekomen en toen doorgerold met m'n snuit in het zand. Toen ik neerkwam zag ik de klep van de cap zegmaar voor m'n ogen schuiven. Hij zat bijna voor de helft onder het zand zag ik naderhand. Ik twijfel dus nu ook of ik hem zal laten nakijken of dat ik een nieuwe zal kopen.

(had geen hersenschudding trouwens, 'alleen' een gekneusde linkerhand en een pimpelpaarse rechterknie, en nu natuurlijk overal spierpijn).

Ik lees dus nog even mee.

ulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:09

ik zou na zo'n val echt een nieuw cap kopen, beter het zekere voor t onzekere.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:19

ben twee weken geleden van mijn pony gevallen die struikelde in de galop
weet niet zelfs of ik op mijn hoofd terecht gekomen ben want was bewusteloos, voelde naderhand wel een pijnlijke plek op mijn hoofd. Aan mijn helm was niets te zien, zelfs geen zand!
Heb geen seconde getwijfeld en vandaag is mijn nieuwe helm van Horka gearriveerd
NEEM GEEN RISICO EN KOOP EEN NIEUWE
alle helmen zijn tegenwoordig zo gemaakt, dat het materiaal binnenin als kreukelzone werkt en klappen opvangt zonder dat je het merkt. Haarscheuren en dergelijk blijven snel onopgemerkt, maar verminderen wel degelijk het absorptievermogen, dat is trouwens ook zo met autobumpers (bij lichte aanrijdingen scheuren die binnenin, vanbuiten alleen lichte krassen).
Een nieuwe cap kopen is dus helemaal niet overdreven, je hebt tenslotte maar 1 hoofd (en wel 1000' en helmen)

trouwens, dit is de ideale gelegenheid om een mooie nieuwe te kopen! Haha! Heb ik ook gedaan, heb nu een antraciet grijs met zwart!