Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Pollewoppy schreef:NehnaDagmar schreef:Als ik hem terug geef ben ik ook gewoon heel bang dat hij niet goed terrecht komt.
Misschien moet je jezelf de vraag stellen of je het paard gekocht had als je dit van te voren had geweten?
Want als je het paard dan niet gekocht zou hebben, weet je ook niet waar hij dan terecht zou komen...
Bovenstaande reden vind ik dan ook geen goed argument om hem te houden.
Martie schreef:Je zegt dat het gedrag niet echt een probleem is. Dan zou ik zelf als voornaamste zaken hebben:
- staat hij als ruin ingeschreven in het paspoort of als hengst? Wil je hem starten op wedstrijden en zo ja, heb jij zelf al voldoende winstpunten om hem uit te mogen brengen als hij als hengst staat?
- een klophengst kan vaak wel in staat zijn een merrie drachtig te maken. Kan dat een probleem zijn? Zelfs al zou hij niet met merries in de wei staan, dan nog zou hij een keer uit kunnen breken en bij een merrie terecht kunnen komen. Dat kan je een schadeclaim opleveren.
De beslissing is aan jezelf, jij kan de situatie het beste beoordelen. Succes!
Mjay schreef:Als ik je een advies mag geven.......misschien toch maar terug naar de vorige eigenaar....de kans op tumoren is groot maar als deze eigenaar het paard met hormoon behandelingen in toom hield weet je nooit hoe erg die hengsten streken nog gaan worden t is heel moeilijk maar ik had toch echt overwogen om hem terug te brengen.........
Lante schreef:Als je met die eigenaar om de tafel kan, dan zou dat fijn zijn. Misschien is er een oplossing te bedenken.
MarcoBorsato schreef:Hey komt deze zaak ook bij de rijdende rechter? Zo nee, volg dat dan, want binnenkort komt er een vergelijkbare zaak daar
supertinkie schreef:Kijk gewoon of je er op een of andere manier nog uitkomt met diegene van wie je hem kocht. Hetzij dat zij je een stukje tegemoet komen in de kosten die je eventueel nog zult maken of dat zij het paard terug nemen. Ik vind het wel een beetje hard van een aantal om hier maar te roepen dat de vorige eigenaren alles maar moeten betalen, terwijl zij er ook niet van op de hoogte waren dat het een klophengst is. Dan moet je bij de eigenaar van daarvoor zijn die er klaarblijkelijk wel van op de hoogte was en er niks mee heeft gedaan. Die persoon lijkt mij eindverantwoordelijk voor dit hele gedoe.

NehnaDagmar schreef:Dat is ook zo, maar omdat het paard aan ons verkocht is met een verborgen gebrek door de verkoper moeten wij de kosten op hun verhalen. Zij kunnen dan vervolgens weer naar de mensen waar zij het paard van gekocht hebben en zo verder. Omdat die ballen er altijd al in zaten verjaart het gebrek niet; je kunt ze er immers niet na een paar jaar instoppen oid