Rekening DA niet volgens afspraak....veel DUURDER?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sylv28

Re: Rekening DA niet volgens afspraak....veel DUURDER?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:47

Het licht eraan of het zoveel duurder is puur door de BTW e.d...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 19:55

Nou ik heb uiteraard gebeld, helaas was de DA niet aanwezig en heeft hij me nog niet terug gebeld, ik ga morgen maar weer eens zelf erachteraan.
Ik laat jullie zeker weten hoe het gaat aflopen, want ik geloof dat er zowieso het een en ander niet klopt en heeft mijn paard een in Nederland verboden middel gekregen.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:34

pre schreef:
Ik heb 3 weken geleden mijn paard laten castereren, van te voren heb ik uiteraard goed geinformeerd naar de kosten hierevn.
Volgens mijn DA zouden die rond de 160 euro komen voor een 2,5 jarig paard, maar nu krijg ik de rekening thuis en kom ik met alle kosten uit op E 235,- ..... das een behoorlijk bedrag meer!
Dan heb ik het voornamelijk over administratiekosten en btw.
Kan ik hier tegenin gaan of is dit iets wat ik zelf had moeten weten?
Wie heeft dit eerder meegemaakt en hoe heb je het opgelost?

Groetjes Loes

Ik werk zelf bij een Dierenartsenpraktijk, en ik weet hoeveel werk we hebben van het opsturen van rekeningen. En hoeveel geld er uitgegeven wordt aan postzegels/enveloppen/briefpapier e.d. Daarom hebben wij besloten altijd administratie kosten te rekenen. Dit omdat mensen kleine bedragen (bijv 6,00 euro voor de poezepil) op rekening willen. Door deze kleine bedragen hebben we zoveel extra werk dat het gewoon nodig is. Vaak krijgen we telefoontjes bij duurdere rekeningen waarom administratie kosten worden gerekend. Tsja we zullen toch 1 lijn moeten trekken.

Ik wil je niet aanvallen, maar het was misschien wel even handig geweest om te vragen of het incl of excl BTW is. Ik zelf zeg altijd de prijzen incl BTW, maar blijkbaar zijn er genoeg mensen die dat niet doen. Misschien kun je het ze als tip meegeven? Knipoog

Ik ben benieuwd erg wat ze voor reden geven!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 08:51

Ja ach, ik heb zelf maar weer even gebeld en er was een fout gemaakt met de medicatie, 94 euro teveel in rekening gebracht, lekker foutje waar ik zelf achter mocht komen.
Maar het totaal van de castratie blijft ongeveer dus 235 euro, gelukkig gingen van de totaal rekening van 230 eurodie 95 euro af van t foutje.
Ik begrijp de admi. kosten dus ik ben er niet eens over begonnen, maar ok vind ik het niet en zal dus de volgende keer nog duidelijk vragen hoe of wat!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:43

Administratie kosten snap ik dan weer niet, als je iets bij een internetbedrijf besteld krijg je toch ook een rekening ed.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:01

Bij mij da zijn de administratiekosten 1,90 daar kan ik mee leven, echter hier kan ik niet eens zonder rekening afrekenen, dus dat vind ik dan weer krom.

Echter in bovenstaande situatie lijken de administratiekosten 45 euro te zijn, dat lijkt me wel wat gortig.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:28

Het is niet erg netjes dat je als veearts aan een particulier prijzen zonder btw doorgeeft. Het is niet meer dan logisch dat als je de veearts een prijs vraagt hij deze prijs inclusief btw geeft en daar mag je ook vanuit gaan. Meer dan een paar euro administratiekosten is sowieso belachelijk. Dat betaal je zelf bij de tandarts toch ook niet?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:09

Ik vind administratiekosten een verkapte vorm van extra geld aftroggelen. Ik betaal al zoveel aan voorrijkosten en dan ook nog eens een smak geld voor de da zelf en de behandelingen daaraan. Ja tuurlijk ben je tijd kwijt aan factureren e.d., maar omdat APART door te berekenen... Sorry... dan ben ik geneigd om te zeggen laat mij maar twee minuten op de stoel zitten draai ik die factuur zelf wel uit. Zo'n factuur opstellen hoort gewoon bij de dienst die je aanbiedt en niet nog eens apart door te berekenen...

En kosten worden wel vaker zonder btw doorgegeven, dat zijn ook nl. de daadwerkelijke kosten die je aan hen kwijt bent. De btw gaat naar de belasting Lachen

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:05

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens Sammie. Volgens mij is het zelfs een wettelijke verplichting om aan particulieren een prijs inclusief b.t.w. door te geven. Voor een particulier is nl. de b.t.w niet aftrekbaar bij de aangifte van de omzetbelasting zoals een bedrijf dat doet. Zelfs een bedrijf als de Makro heeft de verplichting gekregen om prijzen inclusief b.t.w. te vermelden. Tenzij TS een boerenbedrijf heeft, zit de veearts in dit geval dus fout en zou geen extra b.t.w. meer in rekening mogen brengen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:13

Een particulier doet helemaal geen btw aangifte Haha!

En van extra btw in rekening brengen is zeker geen sprake. Er wordt gewoon btw doorgerekend, tenzij dit verlegd is.
Maar verder weet ik het niet helemaal zeker. Ik hoor wel vaker prijzen en meestal wordt er wel bij gezegd dat het excl. btw is. Of incl. dat wordt ook wel eens gezegd. Als ts het zeker wil weten zal ze even contact op moeten nemen met Radar oid.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:55

Sammie, je begrijpt niet precies wat ik bedoel. Een particulier moet de b.t.w. zelf betalen, dus de veearts moet een prijs inclusief b.t.w. doorgeven. Logisch dat een particulier geen b.t.w.-aangifte doet, anders had hij de b.t.w. ook wel kunnen aftrekken. Een veearts moet niet uitgaan van het bedrag dat hij netto ontvangt, maar wat zijn klant moet betalen. Als hij aan een boer een prijs exclusief b.t.w. doorgeeft dan is dat weer een heel ander geval.