paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:26

ze rollen dus ook niet op?

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:15

Ik ben zelf nu na de bevalling (14/11/2010) ook nog 20 kg te zwaar, lijd geen obestas maar toch. Heb voor nood een maat 46 rijbroek erbij gekocht, kon maatje 42 niet aan.
Ik vind het verschrikkelijk dat ik nog zo dik ben, en let er nu wel op wat ik eet. Voel me schuldig tegenover mijn merrie.
Zelf heeft zij er weinig last van, denk ik.

Bij ons op de manege is wel een max aan gewicht gesteld. Dit omdat er eens iemand was die 3 paarden heeft gereden (grote grove parden) die rugproblemen ontwikkelde. Na training en behandeling zijn ze nu weer goed. Maar dit was dan ook geen ervaren ruiter die met de beweging mee ging.

Voor de rest: als je je zelf maar niet in de weg zit, en je gezondheid geen gevaar loopt!!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:35

barbar schreef:

veel minder makkelijk dan die van de hema. Deze zijn lang dus kun je makkelijk in je broek stoppen, dat kan met die v/d hema niet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:36

Zidore schreef:
barbar schreef:

veel minder makkelijk dan die van de hema. Deze zijn lang dus kun je makkelijk in je broek stoppen, dat kan met die v/d hema niet.

Ik kan die van de hema een heel eind naar beneden trekken hoor, tot halverwegen mijn bovenbenen (ben 1.82) Zal wel aan het model liggen

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:23

nou ik niet, welke heb jij dan?
ik heb die met die spaghettibandjes en een strikje

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:47

Ik heb vandaag voor het eerst gereden met zo'n hempje van de action, maar ik vind het wel lekker. Rolt niet op en het is lekker warm!!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:13

heb net even ingelsagen bij de hans textiel 2e voor 1 euro
hans textiel gaat binnenkort ook dicht.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:05

ik haal mijn slips altijd bij de hanstextiel, zijn hipsters en dan een pakje van 3 voor........ weet ik niet meer.
zijn bij mij de enige die niet steeds tussen mijn billen gaan zitten met paardrijden.
was alles 2e voor een euro? want dan ga ik morgen even shoppen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:05

Zidore schreef:
barbar schreef:

dank je.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:19

barbar schreef:
ik haal mijn slips altijd bij de hanstextiel, zijn hipsters en dan een pakje van 3 voor........ weet ik niet meer.
zijn bij mij de enige die niet steeds tussen mijn billen gaan zitten met paardrijden.
was alles 2e voor een euro? want dan ga ik morgen even shoppen.

ja is op alles, ze zijn een soort van langdurige uitverkoop aan het doen,winkels waar de huurcontracten al van aflopen gaan het eerste dicht.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:22

Ik heb allerlij hemjes van de action,hema,lidel enz... maar die gewonen met brede bandjes vind ik het prettigst. Maakt niet uit waar vandaan. zijn lekker lang en voelen stevig blijven in je broek zitten en rollen niet op.

Gister en donderdag heerlijk gereden over het strand en in het bos!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:36

Ik heb alleen een hemdje van de Hema. Voelde/zie geen verschil met of zonder hemd.
Dus ik draag het niet.

Ben trouwens bijna 6 kilo weer afgevallen :o

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 00:38

ik heb de corrigerende hemdjes van de action gekocht, l/xl zijn lekker lang en krullen dus niet op . Ik heb er vandaag 1 gedragen met de wedstrijd en mijn jasje zat iets minder strak.

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 02:36

Knap zeg Nadita! Hoe doe je dat?
Ik doe er nu echt alles aan zowel met eten als met beweging en nog helpt het weinig. Nu weet ik wel dat je door die lipoedeem in je benen minder goed afvalt. Maar op mijn bovenlijf zou ik dan toch wel af moeten kunnen vallen lijkt me ;-)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 10:40

@ blackbinky: ik doe 3 dagen per week alleen wat crackers en kwark eten. De rest van de dagen eet ik wel wat meer, maar ook opletten wat je eet. Ik neem bv kleinere porties dan ik zou willen nemen ;)
En niet meer eten na 8 uur 's avonds, niet snoepen ;)
En natuurlijk veel bewegen. Elke dag fietsen en 5 keer per week paardrijden. Daarnaast best veel lopen.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:15

Is er wat aan dat lipoedeem te doen Blackbinkie?
Ik heb ook hele welvingen op mijn benen die me behoorlijk in de weg zitten, vooral met rijbroeken. Als ik die over mijn benen krijg heb ik in mijn taille een meter stof over. :( Kuiten 44-45..................

madee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:58

raad gevraagd
ik ben ook een bokker met een maatje meer (beetje veel) :o
nu heb ik leren rijlaarzen gekocht, maar die doen mij ontzettend pijn aan de enkels (cavallo).
weet iemand wat ik hier aan kan doen :o? want zo kan het echt niet.
ik overweeg zelfs om ze maar in de verkoop te doen en maar weer met chaps te gaan rijden.
welke rijlaarzen hebben jullie (kuitmaat 48)

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:03

Ik heb ze op maat laten maken (kuitmaat 47) deze zitten erg goed. Je zou kunnen kijken of een schoenmaker de enkel wat kan oprekken?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:03

als ze niet knellen om je kuiten, dan denk ik dat ze gewoon nog in moeten zakken, het leer word in gebruik vanzelf soepeler.

madee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:14

ze knellen niet echt bij de enkels maar omdat het leer erboven zakt (plooien), drukken die plooien op mijn enkel.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:27

tja, dat hoort bij het inlopen ;)
nu is het leer waarshijnlijk nog heel stug?
als het leer soepel word doet het geen pijn meer, alle leren rijlaarzen zakken in ook de op maat gemaakte.

madee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:10

ze zijn inderdaad heel erg stug, had ik niet verwacht . :?
volgende keer, neem ik toch maar laarzen met een rits, denk dat die iets beter aansluiten.
zouden er middeltjes zijn om het leer soepeler te maken??

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:12

@ Nadita; dat is niet veel wat je eet. Ik eet een modifast shake, 4 crackers, 2 stuks fruit en een schaaltje yoghurt.
Qua beweging 4 dagen van 6 tot 11 lopen, tillen, bukken en weer opstaan enz op mijn werk (bloemenveiling planten verdelen), 4/5 dagen paard waarvan zeker 3x rijden en uitmesten enzo, fietsen naar werk (niet zo lang) en 2 x per week fitness waarvan 40 min cardio en 40 min toestellen voor je spieren.

@ Linkie; Helaas niet veel. Lymfoedeem is vocht en dat krijgt je wel weg met manuele lymfedrainage en zwachtelen. Maar lipodeem is een storing in de aanmaak van vetweefsel en vet is niet weg te masseren.
Heb je een combi van vocht/vet dan is die massagetechniek en zwachtelen wel nuttig natuurlijk.
En daarna steunkousen om het beste resultaat te behouden.
Enige wat helpt is liposuctie. Maar dat is duur en ook maar tijdelijk (zegt men) omdat lipodeem een chronische ziekte is en het dus weer terugkomt. Nu schijnt het zo te zijn dat wat weg is weg blijft. Maar ze kunnen niet alles weg krijgen en die vetcellen gaan dus weer groeien.
Maar wat jij zegt. Broek die je over je bovenbenen krijgt en dan een meter te ruim is op je taille........zoooooo herkenbaar!!!! Hier kuitmaat 50 (is 55!) geweest.

@Madee; Ik denk dat Barbar gelijk heeft hoor! Het is gewoon een kwestie van doorzetten, hoor iedereen erover tijden het inlopen. En inzakken doen ze allemaal.
Moet zeggen dat ik Lipica's wel heel snel lekker vind zitten en soepeler vind als de meeste andere laarzen.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:12

Ik vond/vind de fullerfillies gelijk goe zitten ook leer maar met rits!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:04

madee schreef:
ze zijn inderdaad heel erg stug, had ik niet verwacht . :?
volgende keer, neem ik toch maar laarzen met een rits, denk dat die iets beter aansluiten.
zouden er middeltjes zijn om het leer soepeler te maken??

er bestaat van rapide een lotion voor leer (ik weet niet meerhoe het heet) daar worden ze wel sneller soepel van.
maar verder gaat dat vanzelf in het gebruik (en af en toe schoon maken en invetten).
ik krijg met inlopen altijd blaren op mijn achillespezen, het helpt om dikke goed aansluitende sokken aan te trekken.