Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:39

Hier ook de bia's en op aanraden van marije ook geen harde schacht genomen. Omdat ze sowieso al iets harder aan de buitenkant zijn. Ik ben er wijs mee.
Binnen mooi zacht en optimaal gevoel en buiten fijne stevigheid! +:)+

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 22:36

Mijn Polo's staan ook in bestelling inmiddels *\o/* .
Ben erg benieuwd, wennen wordt het sowieso. Ik rijd al heel lang met dezelfde (stevige) chaps en heb al m'n rijschoeisel altijd eerst door m'n moeder in laten dragen :+.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:30

Als ik.tegen mijn laars aan klop klinkt het als een stuk hout. Ik vraag me echt af of ik dit wel kan inrijden.
Mijn lipicas heb ik toen helemaal niet in hoeven te rijden, Daar reed ik zo mee weg. Dat had ik ook gehoopt van deze laarzen.

Wil ze ook wel proberen te laten oprekken, dan heb ik misschien minder snel last van afgeknelde benen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:59

Zijn ze ook aan de binnenkant zo hard dan? Dat kan ik mij echt niet voorstellen namelijk..

Gewoon gelijk mee op het paard stappen, werkt voor mij altijd het aller beste. Na 1 of 2x zitten ze al een stuk fijner. Maargoed ik reed er ook zo mee weg zelf.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:03

Mijn Bia's waren bezorgd, aangedaan, naar stal gegaan en mee gereden. Natuurlijk wel wat plekjes die gevoelig waren maar meer niet.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:47

Nee alleen de buitenkant. Binnenkant is wel soepel. Heb er nu 8 keer ofzo mee gereden maar omdat ik geen gevoel heb in mm benen na 10 minuten kan ik ook niet fijn rijden en been geven. Kan mijn hakken ook slecht uitdrukken omdat t zo strak zit en daardoor doen mijn knieholtes erg pijn omdat ze nog zo hoog zitten. Heb al hakverhogers maar helpt niet echt. Kan er bijvoorbeeld ook niet mee traplopen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:39

Raar Rena, ik heb hetzelfde als Michelle. Een paar keer rijden, eerst was het een beetje raar. Maar al snel zaten ze fantastisch.

Ik zou echt kijken of oprekken wat gaat helpen. Bij mij knellen ze namelijk totaal niet. Ik heb wel de vervelende gewoonte om wat vocht vast te houden (zittend beroep, in het weekend namelijk totaal geen last van)) en dan doe ik ze aan voordat ik begin met poetsen en als ik klaar ben passen ze helemaal dicht. Het gaat dan wel wat moeilijk, maar het vocht trekt dan weg en na het rijden zitten ze dan gewoon weer ruim.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:32

Ik heb ook dezelfde ervaring als Michelle :j

Balen dat jouw laarzen niet fijn zitten Rena -O-

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:22

Hoe is het bij jullie gegaan met de levertijd? Wat dit een beetje voorspoedig ?
Ik wacht al 15 weken (echt niet normaal als er 6-10 wkn wordt aangegeven) op mijn chaps.
Ik heb toch ook echt niet het ingewikkeldste uitgekozen (zwart met een randje lak en een crokootje).

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:46

Hartje schreef:
Hoe is het bij jullie gegaan met de levertijd? Wat dit een beetje voorspoedig ?
Ik wacht al 15 weken (echt niet normaal als er 6-10 wkn wordt aangegeven) op mijn chaps.
Ik heb toch ook echt niet het ingewikkeldste uitgekozen (zwart met een randje lak en een crokootje).

Ow ik al 35 weken!! dus heb nog maar ff geduld :n 8)7 :x

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:04

Ik heb gewoon 10 weken gewacht volgens mij. Korter dan verwacht.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:19

Janine1990 schreef:
Ik heb gewoon 10 weken gewacht volgens mij. Korter dan verwacht.

Bij mij hetzelfde :j

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:28

Hier zou het 16 weken zijn, werd 15 geloof ik.
Ook bia hier, extra hars afgeraden door Marije en daar bnlij mee, zijn mooi stevig en echt steviger als mijn Lipica polo, die flapten gewoon om.
Mijne konden meteen gemakkelijk dicht, wat gevoelig eerste 2 keer rijden omdat ze nog niet ingezakt waren natuurlijk. Maar nu echt hele fijne laarzen aan!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:12

Mijne zijn ook aangekomen in Nederland! Worden zsm verstuurd, ben benieuwd of ze passen na al die verhalen hier :=

Afbeelding

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:01

liekec schreef:
Mijne zijn ook aangekomen in Nederland! Worden zsm verstuurd, ben benieuwd of ze passen na al die verhalen hier :=

[ [url=m/TRhXWv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf! Heel stijlvol imo!

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:28

Ze zijn wel supermooi! Niet te overdreven zoals ik persoonlijk vaak zie ( naar mijn mening dan :') )
Hopelijk passen ze, ben benieuwd!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:28

Mijne zijn ook binnen! Volgende week zaterdag passen & ophalen! :D
Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 12:33

Thanks beide! Ik vind ze zelf ook heel mooi geworden, hoop dat ze in het echt ook zo mooi zijn. Vind laarzen die goed passen sowieso mooi, dan hoeft er van mij ook niet zo veel poespas aan toe te komen.

angie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:02

Ik ben super tevreden met mijn Celeris laarzen, ik heb ook Lipica's en vind de kwaliteit duidelijk minder als Celeris maar het voordeel van Lipica is dat ze nog meer printjes en aparte kleuren hebben als Celeris vandaar dat ik een paar heb laten maken maar dat leder is van mindere kwaliteit als mijn Celeris laarzen terwijl ze even duur waren. Mijn Cavalo laarzen zijn idd van een betere kwaliteit als mijn Celeris laarzen maar zijn ook veel duurder in aanschaf, daar rijdt ik al meer als acht jaar intensief mee en zien er perfect uit en lijken zeker niet zo oud. De Niro is idd duurder maar ik vind persoonlijk dat de kwalieteit te vergelijken is met Cavallo en ook beter als Celeris dus is het ook logisch dat een laars van Celeris eerder slijtage laat zien en je eerder aan ander laarzen toe bent mss.
En idd ieder zijn mening en favoriete merk maar ik vind Celeris een goed prijs/kwaliteit verhouding en mijn laarzen waren perfect afgewerkt. Een mooi product wat zeker niet slecht is, ik had mijn laarzen na 11 weken binnen dus dat was netjes maar het is idd heel vervelend als het dubbel zo lang duurt zonder tegen bericht.

lauraneyens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:05

Ik heb hier ook lipica's staan. Zijn de afgelopen 4 Jaar gemiddeld 2x per week gebruikt en zien er helaas niet meer zo mooi uit en duidelijke slijtage zichtbaar nu.. ook begint de rits te schuren tegen mijn enkel wat nogal pijnlijk is.. Op 22 november zijn mijn laarzen van Celeris aangemeten.. de showroom modellen zagen er super uit en duidelijk van beter kwaliteit dan Lipica.. ik kan niet wachten tot ik ze hier heb :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:15

Mijn DeNiro's zijn kapot, dus ik ga ook Celeris bestellen. Ga mijn DeNiro's wel proberen te laten maken, heb ik die als trainingslaarzen. Ik vind het heel moeilijk welk model ik moet kiezen haha!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:49

Mijn laarzen heb ik gisteren gekregen, ze zitten mij als gegoten! Heb er ook al mee gereden en geen greintje pijn. Ik ben dik dik dik tevreden :) foto's volgen!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:53

Ik baal gewoon steeds harder dat mijn laarzen gewoon niet lekker zitten. Als ik hoor dat anderen gewoon wel fijn passende laarzen hebben. Marije wil ze nu natuurlijk niet meer terug nemen, ondanks dat ik in het begin dit echt al meerdere malen heb aangegeven. Ik zit nu met laarzen van 600 euro die ik niet aan doe :(

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:20

Snap ik! Zeker jammer. Misschien in het begin de poot stijf moeten houden dat ze echt te hoog waren?

Verder nog een vraagje voor de mensen die hun laarzen wel in gebruik hebben, hoe bergen jullie ze op? Ik hoorde dat ze liggend mooier blijven? Laarzenspanners erin ja/nee? Laarzentas? En maken jullie ze elke keer na het rijden schoon? Hoevaak doen jullie dat spul van Celeris erop?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:33

Die van mij staan met laarzenspanners gewoon rechtop.

Vervelend Rena. Is het misschien een idee een van de andere aanmeters te benaderen dat die eens blanco kijken?