Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WhiteWoman schreef:@Nickytje: ik heb door de schoenmaker een rits in mijn laarzen laten zetten...Scheelde een heleboel geld.
Nickytje schreef:Ik kan ze nog altijd door Petrie zelf laten aanpassen met rits, maar dat zal ook niet goedkoop zijn denk ik.
Het is zo'n zonde want het waren best dure laarzen en heb ze nooit aangehad (wel even om in te stappen, maar nooit mee gereden)
Kort daarna ben ik gestopt met paardrijden.
WhiteWoman schreef:Ik heb toen geinformeerd bij Petrie via hypoplaza dan, maar dat kwam op iets van € 175,-. Dat vond ik iets te duur en bedacht ik dat ik daar nieuwe laarzen voor had. Ik ben hier naar de schoenmaker gegaan en die heeft ze er voor € 40,-ofzo er in gezet.
Blackbinky schreef:Nadita, enig idee wat het gaat kosten om dat stiek erin te laten zetten bij lipica? En heb je ze zelf naar lipica gebracht of heb je het via een ruitersportzaak gedaan? En doen ze dat dan van boven naar beneden?
Ik heb eens aan een schoenmaker gevraagd stiek in lipica laarzen (met rits) te zetten. Maar dat kon volgens hem niet?! Hij keek me aan of ik helemaal gek was geworden. Dit terwijl ik een jaar of 15 geleden bij een oud schoenmakerijtje een spie Of zoiets in heb laten zetten bij mijn lipica laarzen met rits van toen. Dus het kan wel!!
Ik heb wel een x 1 rits vervangen bij een schoenmaker en was toen 20 euro kwijt.
Blackbinky schreef:Ik heb van iemand lipica laarzen over genomen. Eerst kon ik er niet in, maar nu passen ze precies (gelukkig)!! Dus ik rij voor het eerst in 15 jaar weer eens met laarzen, joepie:-)!!
Maar.....als mijn kuit ook maar een millimeter groeit pas ik ze alweer niet. Dus is het fijn om te weten dat lipica zelf wél elastiek erin zet!!! Dus als ik het goed begrijp kunnen ze ook elastiek zetten als je een rits hebt.
Kijk alweer blij met dit topic en de info die ik hier vandaan haal!!
Blackbinky schreef:Dat is dan wel weer grappig. De schoenmaker bij ons in het dorp wilde/ kon er niet aan doen volgens hem. Maar de schoenmaker in een ander dorp heeft een rits vervangen en opgerekt. Hij heeft een stoffen band aan de binnenkant gezet om de rits te sparen zei hij.
Maargoed, dat is voor nu even genoeg. Maar als het over een paar milimeter nodig is dan is het wel een hele geruststelling te weten dat er een spie en/of elastiek in kan!
En die oude laarzen, zijn dat ook lipica's? Of een ander merk?
linnke schreef:Stiekem baal ik wel.... Heb ik dure laarzen op maar laten maken en nu ben ik aan het lijnen (wat nog redelijk goed gaat ook)
Als het zo doorgaat pas ik eind zomer mijn laarzen niet meer omdat ze dan te groot zijn
Fijn, want dan ben ik een stuk dunnner, wel een beetje jammer van de centen
Evelli schreef:[ITP] [Tinker] Lotje vd Zonnehoeve: van dag 1 tot nu
Dit moet mijn topper gaan wordenspeciaal uitgezocht voor mijn goed gevulde achterwerk
Ik heb halve bontsokken in mijn outdoorlaarzen, lekker goois
Diesel2005 schreef:Ik heb net mijn countryboots binnen en ze zijn me helaas te groot. Ik kan ze zo uit schoppen.
Morgen maar meteen weer op de post doen en op zoek naar iets anders.
*baalt*
Klasien schreef:Bij de Action waren corrigerende hemdjes. Ik heb 3 L/XL gehaald, ze zijn erg lang, komen tot over mijn achterwerk! Persoonlijk vind ik deze beter dan die bij de Zeeman vandaan. En dat voor nog geen 3 euro!