Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viphorse

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:20

Mijn voet ging tintelen van het strak zitten.

Mijn linker been zit wel goed ook echt heel strak maar die voel ik iets uitlopen en iets al mee rekken maar ik krijg rechts ook gewoon ook echt niet dicht. In de winkel hesen ze mij erin maar echt lekker zit het gewoon niet doet heel veel pijn en mijn been word afgekneld.

Vandaag gebeld met de winkel en ze hebben 2 oplossingen :

Eerste is elastiek erin verwerken in beide laarzen . Dan knellen ze niet meer en kan ik gewoon rijden .

Tweede is het rechter been een kuitmaat groter nemen. Ik krijg dan een andere rechterlaars.

Ik weet het niet meer. Links zit ook echt strak maar als ik de verhalen geloof loopt dit . Recht weet ik niet omdat dat been af en toe ruim een cm verschil heeft in dikte.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:00

viphorse schreef:
Pops schreef:
Ik heb ze nu ook strak genoeg besteld, kreeg een halve cm ook dicht ;) maar wel heeeeeel strak.

Strak als zijnde kloppend en beetje pijnlijk been ?

Dat weet ik nog niet ;) heb ze nog niet om gehad... Normaal komen ze eind april binnen.
Ik heb twee paar Deniro's thuis staan, de ene zijn een cm smaller dan de andere (bij aankoop, nu waarschijnlijk niet meer) maar ze spannen nog altijd harder dan mijn ruimer paar, bij het aandoen denk ik altijd "oei, die geraakt niet dicht" maar ik doe ze dan niet tot boven en vlak voor ik op mn paard stap dan trek ik ze tot boven dicht en heb ik geen last meer.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:01

viphorse schreef:

Mijn linker been zit wel goed ook echt heel strak maar die voel ik iets uitlopen en iets al mee rekken maar ik krijg rechts ook gewoon ook echt niet dicht. In de winkel hesen ze mij erin maar echt lekker zit het gewoon niet doet heel veel pijn en mijn been word afgekneld.

Eerste is elastiek erin verwerken in beide laarzen . Dan knellen ze niet meer en kan ik gewoon rijden .

Tweede is het rechter been een kuitmaat groter nemen. Ik krijg dan een andere rechterlaars.

Ik weet het niet meer. Links zit ook echt strak maar als ik de verhalen geloof loopt dit . Recht weet ik niet omdat dat been af en toe ruim een cm verschil heeft in dikte.

Hoe lang heb je ze nu?

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:05

viphorse schreef:

je kunt laarzen best laten oprekken (makkelijk tot 1 a 2 cm) gewoon mee naar de schoenmaker gaan!!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 20:50

Vandaag gekocht voor echt superweinig geld, een prachtige pololaars van DeNiro. Welk model het precies is, geeeen idee een Fildona of iets in polo-uitvoering.
Geheel tegen mijn principes een zwarte laars, maar goed, je kan niet alles hebben.

Afbeelding

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:59

Gaaf toch! helemaal voor een mooie prijs! Is dat bij de opruiming van Drunens ruiterhuis waar je deze hebt gekocht?

KimAlFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:52

Sinds gister trotse eigenaresse van DeNiro laarzen! Ik heb gekozen voor een paar lakdetails.
De laarzen zitten echt heerlijk!

Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:42

Mooi hoor!

Mijn laarzen zijn vannacht slachtoffer geworden van die stomme rot muizen op stal. -:(-
Bij beide laarzen hebben ze bovenaan de schacht de tanden er erin gezet en nu zitten er knaagsporen op, erg jammer.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:42

viphorse schreef:
x_Milou schreef:
Sorriso, mijn polo's hebben geen verharde buitenkant! Daar kun je voor kiezen.
Zaten wel strak, net als mn ottoviano's, die kreeg ik geeneens zelf dicht. 1e paar keer met rijden had ik wel afgeknelde onderbenen, maar nu zitten ze perfect, hadden helemaal nergens losser voor gehoeven.
Kuiten zijn dikker geworden sinds ik ottoviano's heb, maar laarzen zijn gewoon mee uitgerekt :)

Hoelang duurde het voordat ze niet meer zo erg knelde en je de rits normaal zelf dicht kreeg ?

10 dagen ongeveer geloof ik.

Mooie laarzen allebei hierboven!

KimAlFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:52

Zonde dat de muizen je laarzen hebben gevonden...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:06

Pieteritus1 schreef:
Vandaag gekocht voor echt superweinig geld, een prachtige pololaars van DeNiro. Welk model het precies is, geeeen idee een Fildona of iets in polo-uitvoering.
Geheel tegen mijn principes een zwarte laars, maar goed, je kan niet alles hebben.

[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/553220_391066514324650_1275902204_n.jpg[ /img]

Zit er geen De Niro tekentje op?

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:14

Fildonna is mij verteld tenminste is de " goedkopere " versie van DeNiro. Komen uit dezelfde fabriek alleen deze zijn van enkel rundleer en hebben elastiek achter zitten.
Ik heb ze gepast en moet eerlijk zeggen ze zitten heerlijk.

Mijn DeNiro's zijn terug ik kreeg rechts echt niet dicht en de ruitersportzaak ook niet meer.
Maar nu gaan ze er achter elastiek in zetten. Iets minder mooi maar daardoor kan ik gewoon toch deze laarzen blijven dragen ondanks dat mijn af en toe zo erg zwellen .

Over 8 weken zijn ze klaar . Kan niet wachten <3

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 22:01

Die van mij zijn DeNiro Fildonna Polo's.
Volgens mij waren ze FLINK afgeprijst, want de polo's zijn toch geen standaardlaarzen. Als ik zie wat er onder de 2 stickers van de opruiming stond, schrok ik toch wel van de prijs. Die zijn nl. even duur als de standaard ottaviano's.

sunnystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:53

Even een update:

Ik heb mijn De Niros nu sinds januari en ben er super blij me. Van begin af aan kon ik er zo mee wegrijden. Niet te strak, niet hart, gewoon zacht en lekker zitten. Ik doe ze nu altijd net voor het opstappen aan en na het afstappen meteen weer uit, dus ik loop er niet op stal mee rond of in de wei. Wil dat ze lang mogelijk mooi blijven. Voor het buitenrijden gebruik ik nog mijn duizend keer geflikte Petrie laarzen, maar ik denk dat deze dit jaar niet meer overleven. En ik weet al dat mijn volgende laarzen weer De Niro's worden, maar dan in het donkerbruin. :D

Rochlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:40

Met welke producten onderhouden jullie je De Niro's?
Ik kreeg bij de aankoop van mijn laarzen een potje "De Niro Nourishing Cream" gratis. Super spul, maar het potje is ondertussen bijna leeg en bij geen enkele ruitershop in de buurt verkopen ze het. Ik weet dat er van Petrie wel een bootcare set bestaat, maar zijn er ook producten van De Niro zelf?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:37

Ik gebruik vanalles wat eerljik gezegd....

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:45

Ik gebruik ook vanalles..

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 06:04

Dat onderhoudssetje van Petrie .

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:28

Ik gebruik ook van alles!!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:30

Rochlie_ schreef:
Met welke producten onderhouden jullie je De Niro's?
Ik kreeg bij de aankoop van mijn laarzen een potje "De Niro Nourishing Cream" gratis. Super spul, maar het potje is ondertussen bijna leeg en bij geen enkele ruitershop in de buurt verkopen ze het. Ik weet dat er van Petrie wel een bootcare set bestaat, maar zijn er ook producten van De Niro zelf?

Ik gebruik ook de Petrie set, met name het zweet krijg je er echt goed uit daarmee. Als ik ze wat minder van kleur vind worden, gebruik ik de kleurcreme een keer.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 22:48

De poets van DeNiro gebruik ik niet meer. Tegenwoordig goede schoenpoets van de schoenmaker.
Ik poets ze heel weinig, misschien 2x per jaar? Maar ik maak ze wel heel vaak (3x per week) schoon met zadelzeep en dan verzorg ik ze daarna met Rapide lederdressing.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:55

3x per week is echt teveel...dat is ook niet goed voor het leder :n ik zou het bij max 1x per week houden, als je ze tussendoor schoon wil maken, gewoon met een vochtig doekje. En 1x per week goed schoonmaken met zadelzeep en daarna verzorging.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:31

Bij de winkel raadde ze wel aan om zeker in het begin erg vaak je laarzen met schoenpoets te smeren.
Verder na het rijden met een vochtige doek het zweet verwijderen.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 07:44

3x per week met zadelzeep lijkt me ook heel erg veel, hoe veel paarden rij je er mee op een dag? Heb je ze dan ook aan tijdens bv op de wei zetten etc...
Ik denk dat ze heel snel uitdrogen van zadelzeep

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:04

Ik maak ze elke dag schoon met een lederdoekje, 1x in de week met die 2 flesjes van petrie en meestal zon 1x per maand met schoenpoets... Werkt prima..