paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:58

Volgens mij heb ik kuitmaat 44...of was het 40-41...dat laatste zou ook kunnen. Ze waren mij echt "flink te wijd" zeg maar. En ik was eerst nog verheugd, ik zei al tegen Suzanne, dan bestellen we de Wijd ipv de Extra wijd. Maar die had ik al ;(

Nou ja...outdoorlaarzen heb ik nu. Gekregen van een kennisje, zo lief. De outdoorlaarzen van ANWB. Ik riep al "die pas ik noooit". Maar goed, mocht ze zo van d'r hebben, ze vond ze niet lekker zitten en had ze nooit aan. Dus gepast en hoeraaaaa met bijv een legging wil het prima!! :D . Spijkerbroek lukt nog niet, moeten er nog even wat kilo's op vakantie gaan ;) :D

Qua rijlaarzen vind ik de "stoere" erg leuk http://www.petrie.nl/img/catalog/14/mainlogo.jpg die vind ik erg leuk!

De Mountain Horse...past nu wel qua wijdte, maar ehhh :D weer die korte dwergenpootjes van me he ;) , ze gaan ik weet niet hoe ver voor over m'n knieen. Loopt zo moeilijk :+

Diesel2005

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:04

Dan denk ik dat jij geen 44cm hebt hoor. Ik pas namelijk net niet in MH. De Petrie freerider vind ik ook helemaal geweldig! Pas ik helaas ook niet in.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:15

Evelli schreef:
Waarom laat je dan geen laarzen bij Lipica maken? Die worden op maat gemaakt en zijn ook niet erg duur. Hebben ook outdoorlaarzen.

Ik heb ook Lipica's. Echt erg mooi. Ben er heel blij mee. En inderdaad niet erg duur. De outdoorlaarzen zijn ook erg mooi.
Momenteel zijn mijn laarzen bij Lipica, om er boven bij de schacht elastiek in te zetten.
Heb een hernia gehad, en als mijn laarzen te strak zitten doet dat hardstikke zeer.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:17

Ik heb Derby laarzen, maar ook het geluk dat mijn kuitmaat 41 is en dat is een standaard maat voor Derby :).

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:09

Doordat ik trombose heb gehad en daar blijvende schaden aan heb overgehouden is mijn linker kuit 43 cm en mijn rechter 40 cm. Gelukkig komen er al meer laarzen Ook voor gewoon (geen rijlaarzen dus) met wijdere kuit en schacht maat :j . Doordat ik ook nog eens verplicht met hele dikke steunkousen loop ben ik daar wel erg blij mee. Ik heb dan ook altijd laarzen aan. :j

Die bruine van petrie vind ik erg mooi en stoer!
En de ouddoor van de anwb heb ik ook van mijn moeder gekregen ook zij vond ze niet lekker lopen.
Maar ik draag ze regelmatig :j Ook heb ik nog john bardale laarzen deze passen pressies wel erg lastig aan te trekken.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:14

Zag dat de petrie laarzen wel erg duur zijn! ;( 249,-euro

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:24

Marall schreef:
Doordat ik trombose heb gehad en daar blijvende schaden aan heb overgehouden is mijn linker kuit 43 cm en mijn rechter 40 cm. Gelukkig komen er al meer laarzen Ook voor gewoon (geen rijlaarzen dus) met wijdere kuit en schacht maat :j . Doordat ik ook nog eens verplicht met hele dikke steunkousen loop ben ik daar wel erg blij mee. Ik heb dan ook altijd laarzen aan. :j

Die bruine van petrie vind ik erg mooi en stoer!
En de ouddoor van de anwb heb ik ook van mijn moeder gekregen ook zij vond ze niet lekker lopen.
Maar ik draag ze regelmatig :j Ook heb ik nog john bardale laarzen deze passen pressies wel erg lastig aan te trekken.

Is bij Lipica geen probleem. Die maken de laarzen op maat, zodat je gewoon passende laarzen hebt. Ook al zijn je kuiten niet even dik.
Mijn linkerkuit is ook dunner dan de rechter, maar mijn Lipica's zijn precies op maat gemaakt.
Zit toch het fijnst, als je laarzen goed passen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:32

Hier ook een beter gevulde....... meelezer. (1.63, net geen 100kg. Gewicht zit wel heel gelijkmatig verdeeld, ik wordt altijd een stuk lichter geschat...) Ik heb een Lusitano ruin van 1.58. Is een sterk type paardje, gefokt als stierenvechters, en dan met allerlei beschermende kleden enzo... Moeten snel en wendbaar zijn met volwassen mannen en kilo's aan bescherming...

Ik heb al veel handige -kleding- tips gelezen! Allen hartelijk dank daarvoor

Diesel2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:05

Wat heb jij een leuk paard Femke!

Ik wordt gelukkig ook altijd lichter geschat. Toch moet er nog 10 kg af!!! Moeilijk hoor....

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:44

Femke_Tweety schreef:
Hier ook een beter gevulde....... meelezer. (1.63, net geen 100kg. Gewicht zit wel heel gelijkmatig verdeeld, ik wordt altijd een stuk lichter geschat...) Ik heb een Lusitano ruin van 1.58. Is een sterk type paardje, gefokt als stierenvechters, en dan met allerlei beschermende kleden enzo... Moeten snel en wendbaar zijn met volwassen mannen en kilo's aan bescherming...

Ik heb al veel handige -kleding- tips gelezen! Allen hartelijk dank daarvoor

_O- hahaha beter gevulde...geweldig die kon ik nog niet!
Welkom hier!! :D Leuk paard heb je inderdaad!!

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:46

Leuke zin Beter gevulde....... :j Die ga ik onthouden

Jestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:18

Hallo hier een een beter gevulde ruiter!

Zou ik gezellig met jullie mee mogen kletsen?

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:31

Zijn toch nog wel aardig wat gevulde ruiters! Voel me wel gesterkt zo.
Als de ruitersportzaken er dan ook nog eens een beetje meer op in zouden springen met hun kleding zou het helemaal mooi zijn!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:37

Nou, dat zeker. En dan graag de rijbroeken op de normale maat maken ipv dat je altijd een maat groter moet kopen (zoals bij de betere merken).

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:41

Ik heb vorige zondag voor het eerst weer gereden in 3j ongeveer en ik knalde er na 5 seconden alweer af :D
Paard schrikte omdat ik een voetje kreeg van iemand en ik kwam een beetje te hoog, dus met een plofje neer.
Hij ging er vandoor terwijl ik nog geen beugels of teugels had en daar ging ik! :)

In april-mei zo ga ik terug kijken voor een eigen paardje (ben ik nu stilaan al wat voor aan het rondkijken).
Ik moet echt alles weer nieuw gaan kopen he! Rijbroek, gerief, noem maar op. Wel leuk op zich, alles passen enzo!
Het enige wat ik nog heb zijn mijn op maat gemaakte splinternieuwe petrie laarzen die ik nooit heb aangehad hahaha.

Ik ben wel benieuwd naar de rijbroeken. Ik pas nu in gewone broeken in een 42 (soms) 44 dus ik hoop dat ik wat vind
in een normale prijsklasse :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:51

mooie naam voor het volgende topic
'De gevulde ruiter'
klinkt als een gezellig café in een bos waar je na een heerlijke buitenrit een warme choco + appeltaart kunt halen :)

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:58

Citaat:
Ik heb vorige zondag voor het eerst weer gereden in 3j ongeveer en ik knalde er na 5 seconden alweer af
Paard schrikte omdat ik een voetje kreeg van iemand en ik kwam een beetje te hoog, dus met een plofje neer.
Hij ging er vandoor terwijl ik nog geen beugels of teugels had en daar ging ik!

_/-\o_ Ik gebruik altijd een IKEA opstapje kan ik er beter bij en plof niet zo op de rug van t paard. :j Mijn paarden zijn daar al aardig aan gewend! Tijdens een buite rit (als ik onderweg afstap om bvb te plassen :o )doe ik dat altijd in de buurt van een bankje omgevalle boomstam enz...zodat ik er weer makkelijk opkom! Leer de paarden dan ook om goed stil te staan.

Maar leuk en ook prijzig om nieuwe kleding aan te schaffen ik vind AMAZONEXL een hele goede webwinkel.
Betaalbaar en voor een maatje meer!
Citaat:
Als de ruitersportzaken er dan ook nog eens een beetje meer op in zouden springen met hun kleding zou het helemaal mooi zijn!

Inderdaad hier merk je dat je echt niet alleen bent met een BETERE MAAT :D wel zo gezellig *\o/*
En je ziet dat net als in de gewone kleding brance er meer vraag naar komt!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:02

Ik stapte op mijn vorige paard ook altijd op via een krukje, vond ik aangenamer.
Voor mezelf en het paard EN het zadel :)

Lunaa_x3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:15

Overal zijn er wel ruiters met een maatje meer hoor. Wat maakt dat uit. Als je maar lol met je paard kan hebben. Trek je van andere niets aan zou ik zeggen. (:

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:23

Ja, altijd een krukje :j. Maar dat deed ik ook al toen ik slechts 55 kilo woog (euh, 12 jaar geleden :D) om zo mijn paard minder te belasten. Maar ik heb altijd paarden van + 1.70 m dus dat is ook een leuke klim ;).

Niosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:28

Goed topic om te lezen. Dacht altijd dat het er niet uitzag, 95 kg en dan te paard, maar zo te lezen ben ik echt niet de enige. Ook het probleem met de laarzen is bekend. Gelukkig pas ik nog net in de Mountain Horse extra wijde laarzen.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:48

Ik zou nu m'n kuiten eens moeten opmeten om te checken of ik in de 'standaard' maten pas.
Meestal draag ik chaps hoor, maar een laars is ook handig. Misschien pas ik ondertussen weer in m'n petries! *gaat proberen*

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:37

pfff mijn kuitmaat is niet leuk :( Heb laarzen speciaal op maar moeten laten maken.
Had ook chaps geprobeerd maar de ritsen sprongen steeds kapot :+
Vandaag rijdbroek 1 binnen gehad van amazonexl krijg binnenkort de 2de, die waren ze vergeten erbij te doen :P .

Ben blij dat er iig een winkel is die aan ons denkt :)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:12

Ik krijg mijn petries dus met alle moeite van de wereld niet aan. Echt gek vind ik het!
De kuitmaat past nu sowieso, dat voel ik, misschien zelfs aan de ruime kant. Maar ik raak niet met mijn wreef erdoor. Ik trap zo met mijn
hiel op de contrefort. Misschien kan ik eens informeren bij de zadelmaker of zij er een rits in kunnen zetten.

Het rare is dat ik nu 10kg lichter ben dan toen de laarzen op maat zijn gemaakt. Toen moest ik me er ook
zo inwurmen, met boterhamzakjes om m'n voeten :D Om nog maar te zwijgen om die ondingen uit te krijgen! :(

Edit: ik ga eens spieken op die amazoneXL website. Leuk initiatief ook, aangezien we niet allemaal amazones met maatje 36 zijn.

Edit 2: Heeey, ook super dat er ook iets 'gevuldere' dames op die website staan :) Leuk leuk

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:15

AmazoneXL is inmiddels echt mijn favoriete ruitershop. Shop nergens anders meer :D