Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viphorse

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:48

Mag ik aan jullie als De niro kenners wat vragen ?
Lopen deze laarzen uit qua kuit ? Hebben jullie ervaring met deze laars die straks om de kuit zit ?

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:20

Ottoviano's zonder lakleer lopen inderdaad best wel uit.
Ik heb nu 2 paar, bruine, maat 40 kuitmaat L en zwarte, maat 39 kuitmaat M. Zwarte heb ik kloppende benen in gekregen, zo strak zaten ze, maar sluiten nu nog steeds mooi aan. Bruine zitten nu stuk wijder maar ook nog prima, alleen zwarte gewoon net iets chiquer.
Moet ook wel zeggen dat ik ten tijde van de bruine ongeveer 68 kilo woog en toen ik de zwarte kocht ongeveer 59. Toen heb ik ze tijdje in de kast gezet en weer aangekomen en echt ingereden in periode van 67-69,5 kilo en toen zaten ze dus mega strak (met 69,5 kreeg ik ze niet dicht :+ ). Nu 64 kilo en ze zitten perfect.

Lang verhaal, samenvattend; Ottoviano's met gewoon leer heel strak (maar net dicht te krijgen) kopen. Lakleer rekt niet. Polo model, gran premio en dressagio rekken ook weinig tot niets door verharde buitenkant.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:51

Ik heb ze nu ook strak genoeg besteld, kreeg een halve cm ook dicht ;) maar wel heeeeeel strak.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 17:52

Mijne zitten ook nog heel strak,maar ik heb ze pas een paar keer aangehad,hoop wel dat de rits het blijft doen :=

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:21

Op Indoor Brabant heb ik deze laarzen gepast en ga binnenkort een keer langs om ze te laten aanmeten. Ben er wel uit, ze zaten echt lekker :j

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:19

Ik heb gisteren ook DeNiro's besteld :j zwarte met een rits vooraan. Zal er wel nog een kleine 3 maand op moeten wachten...

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:59

Sorriso schreef:
Ottoviano's zonder lakleer lopen inderdaad best wel uit.
Ik heb nu 2 paar, bruine, maat 40 kuitmaat L en zwarte, maat 39 kuitmaat M. Zwarte heb ik kloppende benen in gekregen, zo strak zaten ze, maar sluiten nu nog steeds mooi aan. Bruine zitten nu stuk wijder maar ook nog prima, alleen zwarte gewoon net iets chiquer.
Moet ook wel zeggen dat ik ten tijde van de bruine ongeveer 68 kilo woog en toen ik de zwarte kocht ongeveer 59. Toen heb ik ze tijdje in de kast gezet en weer aangekomen en echt ingereden in periode van 67-69,5 kilo en toen zaten ze dus mega strak (met 69,5 kreeg ik ze niet dicht :+ ). Nu 64 kilo en ze zitten perfect.

Lang verhaal, samenvattend; Ottoviano's met gewoon leer heel strak (maar net dicht te krijgen) kopen. Lakleer rekt niet. Polo model, gran premio en dressagio rekken ook weinig tot niets door verharde buitenkant.

Dank je voor je reactie.
Ik krijg ze echt net dicht en dan echt stukje bij klein beetje de rits omhoog doen.
Vraag mij af trouwens of dit goed is voor de rits....
Maar links zitten ze best goed al alleen rechts is een ramp.

Links gaat best vloeiend aan alleen rechts is echt een gehannes en gesjor :o
Met heel veel pijn en moeite gaat hij dicht ( heb er pijn van in mijn vingers ) en de eerste tijd klopt mijn been en doet het echt pijn. Ook krijg ik nu last van de enkel van het inzakken denk ik maar daarvan hoop ik dat het over is als het leer goed soepel is.

Als ik het zo lees is het normaal dus dat rechts zio zit en pijn doet en is er nog hoop ?Ik mag ze tot vrijdag aanproberen en anders gaan ze er een stukje elastiek inzetten.

Edit ik heb de otaviano of zoiets :+

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:00

taffy schreef:
Mijne zitten ook nog heel strak,maar ik heb ze pas een paar keer aangehad,hoop wel dat de rits het blijft doen :=

Daar zit ik bij mij ook aan te denken ja ;)

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:01

Pops schreef:
Ik heb ze nu ook strak genoeg besteld, kreeg een halve cm ook dicht ;) maar wel heeeeeel strak.

Strak als zijnde kloppend en beetje pijnlijk been ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:46

Die van mij hebben nooit zo strak gezeten? Sluiten gewoon heel goed aan maar ik krijg geen afgeknelde onderbenen ofzo :')

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:58

Sorriso, mijn polo's hebben geen verharde buitenkant! Daar kun je voor kiezen.
Zaten wel strak, net als mn ottoviano's, die kreeg ik geeneens zelf dicht. 1e paar keer met rijden had ik wel afgeknelde onderbenen, maar nu zitten ze perfect, hadden helemaal nergens losser voor gehoeven.
Kuiten zijn dikker geworden sinds ik ottoviano's heb, maar laarzen zijn gewoon mee uitgerekt :)

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:13

x_Milou schreef:
Zaten wel strak, net als mn ottoviano's, die kreeg ik geeneens zelf dicht. 1e paar keer met rijden had ik wel afgeknelde onderbenen, maar nu zitten ze perfect, hadden helemaal nergens losser voor gehoeven.
Kuiten zijn dikker geworden sinds ik ottoviano's heb, maar laarzen zijn gewoon mee uitgerekt :)

Hoelang duurde het voordat ze niet meer zo erg knelde en je de rits normaal zelf dicht kreeg ?

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:18

x_Milou schreef:

Maar standaard met harde buitenkant toch? Waarom wilde jij die niet eigenlijk, heb je ze wel gepast met harde buitenkant?

Ik kon ze wel altijd zelf dicht krijgen, maar vraag me niet hoe :+. Die zwarte heb ik toen het heel erg warm was wel eens een stukje open moeten laten :=.
Ritsen zijn heel stevig hoor, gaat niet zomaar kapot. Ik heb nergens last van in ieder geval, terwijl ze dus zo strak zaten dat mijn benen gingen kloppen en ik denk ik wel een keer of 3 eerder gestopt ben met rijden dan ik gedaan zou hebben met ingereden laarzen aan :+.
Duurde niet super lang. Merkte al gauw dat ik ze steeds makkelijker dicht kreeg.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:30

Mijn polo's hebben ook geen harde buitenkant :) en die stonden als voorbeeld in de winkel, dus ik denk niet dat hard standaard is, dat kan je volgens mij gewoon kiezen als je ze bestelt.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:49

Mijn Dressagio's hebben een harde buitenkant, deze zullen idd ook niet uitlopen.. Maar hiermee was het opstappen (wel met krukje :P) en wegrijden, nooit pijn aan gehad...

Mijn DeNiro's zaten de 1e paar keren echt wel redelijk strak, maar niet dat het echt pijn deed.. Dichtkrijgen was echt een hel en heb ik toen met zo'n schoenveter gedaan (werd me bij Drunens Ruiterhuis ook aangeraden). Nu zitten ze echt perfect...

Wat ook nog wel eens wil helpen de 1e paar keren is om met zon gladde pantykous in je laarzen te gaan... Kingsland en Cavallo verkopen die voor zover ik weet, vast nog wel meer merken...

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:21

Jolet had je al ergens een foto geplaatst van je Dressagio's? Deze staan namelijk op m'n verlanglijstje en zou het leuk vinden een foto te zien die je niet standaard vind via google.

Zijn de dressagio's extreem smal gesneden bij de enkel? Dat heb ik namelijk wel nodig!

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:02

Jupp ik heb een aantal pagina's terug een foto geplaatst.. Ik heb ze in brushed black met extra hoge dressuurboog.. Ben er heel blij mee :)
Ze zijn smal rond de enkels en als je de foto ziet zul je ook begrijpen waarom, het is daar namelijk anders gestikt dan bij standaard laarzen... Als je een foto er naast houdt van andere dan zul je duidelijk het verschil zien (Weet niet of dat op mijn foto goed te zien is maar anders wel op de site van Drunens Ruiterhuis) :)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:35

Mmm heb de indruk dat mijn laarzen dan anders aangemeten zijn geweest dan die van jullie. Die van mij hebben nooit superstrak gezeten en heb ze altijd makkelijk dicht kunnen krijgen. Inmiddels ben ik ook een kilootje of 8 lichter en zijn de laarzen eigenlijk iets ruim. Zit momenteel zelf trouwens in Italië en iedereen is weg van mijn laarzen, haha. Heb bruine ottoviano's, ben er nog elke dag blij mee en nu helemaal, heb enorme blaren op mijn voeten van mijn goedkope jodhpurs van de welkoop, dus mijn laarzen zijn een walhalla voor mijn arme voeten nu ik zo'n drie paarden per dag rijd.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:37

Moska: Mijn ene paar ging ook gewoon makkelijk dicht :j Die zijn nu wel genoeg gezakt ook en zijn voor het goede eigenlijk iets te kort. Maar een lengtemaat langer zal gewoon te lang gaan zijn, ik heb dus dezelfde lengtemaat, maar hoop dat ze iets minder gaan zakken.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:00

mijn laarzen zaten beide paren ook gewoon goed en niet heel strak, ene paar is al nu 4 of 5 jaar oud en zit nog steeds goed :)

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:05

Ik ben nu na drie jaar nog steeds in de wolken met mijn DeNiro's zijn echt de fijnste laarzen die ik ooit gehad heb!

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:14

Kwaliteit blijft bij mij ook echt goed, heb die ottaviano's nu zo'n 3 jaar denk ik en rij er elke dag meerdere paarden mee en ze zien er nog steeds perfect uit... maak ze dan ook altijd wel goed schoon etc.

Heb veel ellende met Petrie's gehad en sindsdien al menig paar DeNiro's... Voor mij ook echt de fijnste laarzen

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:07

Jolet schreef:
Kwaliteit blijft bij mij ook echt goed, heb die ottaviano's nu zo'n 3 jaar denk ik en rij er elke dag meerdere paarden mee en ze zien er nog steeds perfect uit... maak ze dan ook altijd wel goed schoon etc.

Heb veel ellende met Petrie's gehad en sindsdien al menig paar DeNiro's... Voor mij ook echt de fijnste laarzen

Ik heb inderdaad ook al een aantal keer Petrie's gehad.
Vorig jaar nog splinter nieuwe Petrie Anky's aangeschaft omdat ik ze toch wel erg mooi vond, maar heb ze maar drie keer gehad kan er niet aan wennen!

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:12

Ik kon er ook niet aan wennen, mij echt veel te hard, ik zweer bij mijn DeNiro's... net pantoffeltjes :)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:18

viphorse schreef:
Pops schreef:

Strak als zijnde kloppend en beetje pijnlijk been ?

daar heb ik dus heel erge last van.
Mijn been klopt, en mijn voet is gewoon ijkoud.
ik rijd er al wel een jaar mee en ze zijn dus niet echt uitgelopen