Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Astor schreef:Kun je doen, maar als je zwarte laarzen hebt zou ik gewoon een zwarte cap houden, vind het altijd zo dom staan als de laarzen dan niet mee doen, komt op mij zo over van "ik wil wel, maar ik kan niet"Wat denken jullie? Rijd een zwart paard en start normaal altijd in het zwart wit. Denk dat bij een zwart paard grijs het mooiste is he?
Dus voor mijzelf zowieso een grijs jasje en eventueel grijze cap. En misschien een wit dekje met grijze rand?
wedstrijd reglement dressuur per 1-04-2013 schreef:Artikel 117 – Kledingvoorschriften
1. Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden; deze regel is ook van toepassing op de voorlezer van de deelnemer.
2. Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef te verschijnen in:
a. een rij-jas, type colbert.
b. een overhemd, dressuurblouse of shirt, Overhemden/dressuurblouses/shirts moeten lange of korte mouwen hebben en een hoge boord of kol.
c. een witte, beige of gele rijbroek.
d. een paar rijlaarzen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren/gladde kunstleren chaps.
e. een veiligheidshoofddeksel met norm NEN - EN-1384. Alleen in de rubrieken voor Young Riders, Future Test en in de klassen ZZ-Zwaar, Lichte, Midden en Zware Tour mag met een dressuurhoed of bolhoed gereden worden.
3. De combinatie van beugel en rijlaars/ jodphurlaars dient zodanig te zijn dat in geval van nood de voet de beugel ongehinderd kan verlaten.
4. Vanaf de Lichte Tour geldt de verplichting tot het dragen van een rijrok. In bepaalde situaties kan hiervan worden afgeweken.
5. Op internationale wedstrijden onder de reglementen van de FEI kunnen andere bepalingen gelden.
6. Leden van verenigingen waar een verenigingstenue is ingesteld, zijn gehouden in dat tenue aan de wedstrijden deel te nemen, behoudens indien zij starten in de klassen Z1 of hoger. Een veilgheidshoofddeksel als onderdeel van het verenigingstenue is verplicht. Het toezicht op de naleving van de regels m.b.t. het verenigingstenue is géén verantwoordelijkheid voor de jury.
7. Militairen, leden van de Koninklijke Marechaussee en politiefunctionarissen mogen het voorgeschreven ruitertenue of hun uniform dragen. Ook hier geldt de verplichting voor het dragen van een veiligheidshoofddeksel t/m de klasse ZZ-Licht.
8. Het is toegestaan om met een bodyprotector te rijden tijdens de wedstrijd. De bodyprotector mag boven of onder het wedstrijdtenue gedragen worden. Er mag gebruik gemaakt worden van een opblaasbaar veiligheidsvest/bodyprotector welke bevestigd wordt aan het zadel.
9. Het staat iedere deelnemer vrij op het losrijterrein de rij-jas/rijrok uit te laten. Het dragen van een hoofddeksel, zoals deze in de wedstrijdring wordt gedragen, is verplicht.
10. Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) kan de federatievertegenwoordiger beslissen, dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten. In plaats van de rij-jas mag dan ook met gilet of bodywarmer worden gereden.
11. Bij slecht weer mag de federatievertegenwoordiger het dragen van een regenjas, regenkleding, speciale regenbroek of een windjack toestaan.
Astor schreef:Wat denken jullie? Rijd een zwart paard en start normaal altijd in het zwart wit. Denk dat bij een zwart paard grijs het mooiste is he?
Dus voor mijzelf zowieso een grijs jasje en eventueel grijze cap. En misschien een wit dekje met grijze rand?
Passionato schreef:Ik paste de maten in de winkels niet, vaak mouwen te kort of taille te wijd. Heb hem uiteindelijk op maat laten maken. Vond het heul veul geld, maar hele goede service en hoop er weer jaren mee te doen..