[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anne3000

Re: Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:35

met minimaal 4 knopen ja toch? Alleen dan weet je niet of het wel mooi gaat worden. Ik vind het een mooi jasje, maar wel een beetje mannelijk recht op de schouders

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:40

4? Mijn pikeur jasje heeft ook maar 3 knopen haha.

Dus denk als je er 2 knopen bij op zet, dat het mag

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:42

Ow 3 dan

Edit: Nou je het zegt!! mijn oude jasje is ook van Pikeur, heeft ook maar 3 knopen.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:26

Leuk topic! Heb een heleboel mooie dingen gezien!
Ik was altijd van het traditioneel zwart, wat ik nog steeds erg mooi vind:
Afbeelding
Nu heb ik ook een grijs jasje, met zwart kraagje en off white (lichtcreme) biesjes. Het grijs wisselt een beetje, in het donker is het erg donkergrijs, in de zon veel lichter grijs, en dan valt het streepje het meest op (er zit een licht glimmend streepje in de stof).
Afbeelding Hier zie je het streepje het best, let niet op mijn hoofd.
Ik heb nu ook een schumacher hoofdstel met frontriem in grijs met wit strass.
Mijn enige twijfel is nu of ik er een off white rijbroek of een nieuwe witte bijneem. Het off white past denk ik wel bij de biesjes, maar wordt misschien too much. Bovendien zit ik min of meer vast aan een wit dekje..
Laatst bijgewerkt door Passionato op 21-02-13 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:29

SunNDLM: Jasje zou dan mogen, maar ik zou het zelf niet echt een geschikt rijjasje vinden omdat het voor een rijjasje veel te laag sluit. Met extra knopen denk ik niet dat je hem mooi hoog gesloten krijgt door de pasvorm die het nu heeft.

Passionato: Als je dekje wit blijft zou ik het niet doen, dan wordt het denk ik een beetje een zooitje. Als je het dekje ook offwhite neemt denk ik wel dat het erg mooi zal staan :j

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:33

Wat denken jullie? Rijd een zwart paard en start normaal altijd in het zwart wit. Denk dat bij een zwart paard grijs het mooiste is he?
Dus voor mijzelf zowieso een grijs jasje en eventueel grijze cap. En misschien een wit dekje met grijze rand?

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:38

Men_Sven schreef:
Er is een bokker die start met een zilver jasje!! Echt tof.

Op een zwart paard rijd zij toch? Heel stoer idd :D[/quote]
that's me ;)

Afbeelding
][/quote]

WAUW glittersss!!! Leuk!! *\o/*

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:41

Ik zal eens een overleg gaan plegen over het dekje :D. Mijn handschoenen zijn op de foto net iets vergeeld, en dat vind ik wel mooier. Maar dan zal ik ook een andere off white pastron moeten :p

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:56

Astor schreef:
Wat denken jullie? Rijd een zwart paard en start normaal altijd in het zwart wit. Denk dat bij een zwart paard grijs het mooiste is he?
Dus voor mijzelf zowieso een grijs jasje en eventueel grijze cap. En misschien een wit dekje met grijze rand?
Kun je doen, maar als je zwarte laarzen hebt zou ik gewoon een zwarte cap houden, vind het altijd zo dom staan als de laarzen dan niet mee doen, komt op mij zo over van "ik wil wel, maar ik kan niet" :D :o

Minimaal 4 knopen op een jasje? Waar komt dat nou weer vandaan?
wedstrijd reglement dressuur per 1-04-2013 schreef:
Artikel 117 – Kledingvoorschriften
1. Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden; deze regel is ook van toepassing op de voorlezer van de deelnemer.
2. Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef te verschijnen in:
a. een rij-jas, type colbert.
b. een overhemd, dressuurblouse of shirt, Overhemden/dressuurblouses/shirts moeten lange of korte mouwen hebben en een hoge boord of kol.
c. een witte, beige of gele rijbroek.
d. een paar rijlaarzen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren/gladde kunstleren chaps.
e. een veiligheidshoofddeksel met norm NEN - EN-1384. Alleen in de rubrieken voor Young Riders, Future Test en in de klassen ZZ-Zwaar, Lichte, Midden en Zware Tour mag met een dressuurhoed of bolhoed gereden worden.
3. De combinatie van beugel en rijlaars/ jodphurlaars dient zodanig te zijn dat in geval van nood de voet de beugel ongehinderd kan verlaten.
4. Vanaf de Lichte Tour geldt de verplichting tot het dragen van een rijrok. In bepaalde situaties kan hiervan worden afgeweken.
5. Op internationale wedstrijden onder de reglementen van de FEI kunnen andere bepalingen gelden.
6. Leden van verenigingen waar een verenigingstenue is ingesteld, zijn gehouden in dat tenue aan de wedstrijden deel te nemen, behoudens indien zij starten in de klassen Z1 of hoger. Een veilgheidshoofddeksel als onderdeel van het verenigingstenue is verplicht. Het toezicht op de naleving van de regels m.b.t. het verenigingstenue is géén verantwoordelijkheid voor de jury.
7. Militairen, leden van de Koninklijke Marechaussee en politiefunctionarissen mogen het voorgeschreven ruitertenue of hun uniform dragen. Ook hier geldt de verplichting voor het dragen van een veiligheidshoofddeksel t/m de klasse ZZ-Licht.
8. Het is toegestaan om met een bodyprotector te rijden tijdens de wedstrijd. De bodyprotector mag boven of onder het wedstrijdtenue gedragen worden. Er mag gebruik gemaakt worden van een opblaasbaar veiligheidsvest/bodyprotector welke bevestigd wordt aan het zadel.
9. Het staat iedere deelnemer vrij op het losrijterrein de rij-jas/rijrok uit te laten. Het dragen van een hoofddeksel, zoals deze in de wedstrijdring wordt gedragen, is verplicht.
10. Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) kan de federatievertegenwoordiger beslissen, dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten. In plaats van de rij-jas mag dan ook met gilet of bodywarmer worden gereden.
11. Bij slecht weer mag de federatievertegenwoordiger het dragen van een regenjas, regenkleding, speciale regenbroek of een windjack toestaan.

Is weer soepeler geworden dus? Knopen en platliggende revers worden nu niet meer genoemd, evenals de kleur van de blouse..

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:58

Astor schreef:

Ja ik vind dat erg mooi! Ik rij zelf ook op een zwart paard in een grijs jasje met witte details en witte broek. M'n dekje heeft de bies in de kleur van m'n jasje.

Ik heb trouwens nog goed naar het jasje gekeken en vind 'm toch minder... Maar ik heb nieuwe rijlaarzen, donkerbruine polo's en waarbij staat grijs niet zo mooi vind ik. En aangezien ik zaterdag bij Anky van Grunsven moet rijden wil ik er graag op en top uitzien en moet ik even snel een nieuw jasje fixen hahaha. Iemand ideeën?

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:03

anne3000 schreef:
Ow 3 dan

Edit: Nou je het zegt!! mijn oude jasje is ook van Pikeur, heeft ook maar 3 knopen.

Ik heb een van nieuwe collectie, pikeur shannon. En verder alles zwart Wit. Met een Charles Owens ary 8 ofzo met leather look

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:34

He klinkt leuk. foto?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:55

Een stille meelezer komt zich ook melden!
Heb een tijd geleden wel meegepraat in dit topic maar reed op dat moment geen wedstrijden.
Ben nu weer volop bezig dus we kunnen weer kijken waar we voor willen sparen!

heb nu zwarte deniro laarzen, polo model met witte naadjes, licht (houtkleur) hak en swarofski gesp,
een licht grijs Harry's Horse jasje, moest op dat moment een goedkoop makkelijk leuk jasje hebben maar heb er nog steeds heel veel plezier van en krijg iedere wedstrijd wel een opmerking dat ik een heel mooi jasje heb. En dat voor 40 euro nieuw haha!
Heb een zwartecap.
Wil misschien toch wel iets spacialers maar ga dus even dit volgen!

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:18

mijn jasje van Horsea is binnen!!! :) alleen 1 nadeel, hij past niet goed ;(
heb maat 34 besteld, het jasje zit heel mooi aangesloten maar bij de borst echt te klein.. ik krijg hem wel dicht maar heb dan opeens 4 borsten.. weet iemand of dit door een coupuse (mooi!!) kan worden aangepast of kan ik beter op zoek gaan naar iets anders?

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:02

Dat is alleen aan te passen als er hele ruime naden zijn geknipt in het jasje. En dat is vaak niet zo bij confectiemode.

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:34

baal wel als hij terug moet, had eindelijk een grijs jasje gevonden welke ik mooi vond (en een leuke prijs had)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:43

Kun je hem niet ruilen voor een maatje groter?

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:49

nope, maat 34 was de laatste.. maar als het kon zou een 36 te groot worden

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:49

Pattyy_ schreef:
baal wel als hij terug moet, had eindelijk een grijs jasje gevonden welke ik mooi vond (en een leuke prijs had)

wil een maatje groter niet?
heb even in je profiel gespiekt! wat een prachtig paardje heb je :D

edit: zie al dat 36 niet wil ;)

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:51

LiiNd_Y schreef:
wil een maatje groter niet?
heb even in je profiel gespiekt! wat een prachtig paardje heb je :D

edit: zie al dat 36 niet wil ;)

dankje! :D ben er ook erg trots op!
ben bang dat het er dan eentje helemaal op maat moet worden

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:30

Ik paste de maten in de winkels niet, vaak mouwen te kort of taille te wijd. Heb hem uiteindelijk op maat laten maken. Vond het heul veul geld, maar hele goede service en hoop er weer jaren mee te doen..

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:54

Hierbij mijn jasje met bling knopen

Afbeelding

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:09

Passionato schreef:
Ik paste de maten in de winkels niet, vaak mouwen te kort of taille te wijd. Heb hem uiteindelijk op maat laten maken. Vond het heul veul geld, maar hele goede service en hoop er weer jaren mee te doen..

waar en van welk merk heb je hem laten maken? en wat heb je er uiteindelijk voor betaald?
mag ook via pb :)

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:09

Dyanne_z schreef:
Hierbij mijn jasje met bling knopen

[ Afbeelding ]

van CH of niet? staat heel chique!!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:12

chaatje16 schreef:
Men_Sven schreef:
Er is een bokker die start met een zilver jasje!! Echt tof.

Op een zwart paard rijd zij toch? Heel stoer idd :D

that's me ;)

Afbeelding
][/quote]

WAUW glittersss!!! Leuk!! *\o/*[/quote]

totally in love <3