Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:55

Daar heb je gelijk in, voor 90 euro mag je niet klagen want dat is natuurlijk goedkoop.
Echter, als je goede leren rijlaarzen wilt, waar je lang plezier van hebt, is het goedkoper om een iets duurder merk aan te schaffen, daar die langer mee gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:59

Destino schreef:
Daar heb je gelijk in, voor 90 euro mag je niet klagen want dat is natuurlijk goedkoop.
Echter, als je goede leren rijlaarzen wilt, waar je lang plezier van hebt, is het goedkoper om een iets duurder merk aan te schaffen, daar die langer mee gaan.

Zeker :j

Zolang ik er netjes mee omga, zullen ze aan de buitenkant niet slijten.
Ik zie overigens dezelfde beschadigingen op de Mountain Horse laarzen van een vriendin.

Ik hoop volgend jaar of het jaar daarop toch echte droomlaarzen te kopen.. :=

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:31

Haha ik ga inderdaad in de kerstvakantie ook hard werken en een maandje niet sparen, maar het geld aan mn laarzen uitgeven. Of ik koop nette tweedehandse petries o.i.d. of ik koop gelijk nieuwe :) .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:39

Ik vond dit al stug hoor :P
Weet niet hoe erg het is met de Petries, maar dat schijnen echt kachelpijpen te zijn!!!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:40

Tja, na een tijdje staan ze dan wel helemaal naar je been :)
En dr zijn zoveel mensen die ze hebben, dus zal vast wel goed zijn :P .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:46

Nouja, ik doel er meer op dat er meer merken zijn dan alleen Petrie :P

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:59

Ja tuurlijk :)

ananco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:56

Ik heb deze laarzen laatst gekocht en ze zitten super, Ik ben er heel erg blij mee, Ze waren ook direct al hartstikke soepel en ik vindt ze suuper mooi!

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 01:14

Zo ik gebruik ze nu een weekje intensief (lees stal mesten, +/- 3 pony's rijden, er op lopen.) en ze doen het echt goed. Zitten erg lekker, hen wel een paar blaren bij de enkel.
Met rijden zijn ze ook erg fijn.

Ik heb ze natuurlijk nog maar even, maar tot nu toe bevallen ze me super :)

Pammetje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:41

Wat raden jullie mij voor een maat aan voor die laarzen van divoza? ik heb normaal gesproken in gewone schoenen maat 38.
ik moet ze namelijk via internet bestellen om het te ver weg is.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:27

Ik heb ook maat 38 , en ze vallen best ruim. Zou er een aantal warme sokken in aan kunnen doen :j

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:02

Ik heb gisteren de bruine Mondoni Field maat S gekocht in Zoetermeer. Het was het laatste paar in mijn maat.
Ze zijn alleen iets te lang... ben nu aan het twijfelen of ik ze wat korter zal laten maken... want als ze dan inzakken zijn ze straks wellicht aan de korte kant... mmm dilemma! Wat is jullie ervaring met inzakken? Hoeveel zakken ze?
Zijn trouwens mooie elegante laarzen, vind ik. Mooier dan op de foto. Zacht leer, goed voetbed en stevige zool. Ik verwacht niet dat ze jaren mee zullen gaan, maar daar is de prijs dan ook naar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:06

Niets mee doen ;) Daar krijg je alleen maar spijt van. Je kan er een hakje in doen, dan heb je er minder last van.
De mijne zijn al een stukje gezakt, heb er nu 4 keer mee gereden. Hoop niet dat ze nog veel verder zakken.

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:14

Ik heb ze nu ook twee weken :) Heb er nog niet veel mee gereden, maar heb ze thuis wel veel aan, ze zitten heel erg lekker :) Heb de bruine zonder veter, ben er wel blij mij :) ben benieuwd hoe lang ze het uithouden, ze zien er nu in ieder geval nog heel mooi uit :D

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 02:39

ik heb er nu ook 4 x mee gereden, eerst waren ze echt TE hoog, maar nu al precies goed. Toch al wel 2cm ingezakt. Moeten niet lager denk ik..

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 13:51

heeft iemand nog foto's van de laarzen als je ze al een tijdje hebt aub?

CarmD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:38

deze laarzen zijn echt niet met de leren laarzen van petrie te vergelijken. vriendin van mij dacht mooie trainingslaarzen gekocht te hebben, maar had ze binnen 2 maanden al kapot. en ze vond ze niet eens echt lekker zitten. mijn zusje heeft ze ook en als je kijkt naar hoe snel de kwaliteit van het leer slecht wordt in vergelijking met petrie laarzen. ik zou als ik jullie was gewoon doorsparen, want dit is echt weggegooit geld!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:42

CarmD schreef:
deze laarzen zijn echt niet met de leren laarzen van petrie te vergelijken. vriendin van mij dacht mooie trainingslaarzen gekocht te hebben, maar had ze binnen 2 maanden al kapot. en ze vond ze niet eens echt lekker zitten. mijn zusje heeft ze ook en als je kijkt naar hoe snel de kwaliteit van het leer slecht wordt in vergelijking met petrie laarzen. ik zou als ik jullie was gewoon doorsparen, want dit is echt weggegooit geld!

Dat beslissen we zelf wel :D
Mij zitten ze prima, zitten heerlijk... Dat verschilt per persoon, het is ook maar net wat je verwacht voor dat geld he?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:43

X_Linz_X schreef:
heeft iemand nog foto's van de laarzen als je ze al een tijdje hebt aub?

Ik weet niet of je van plan bent ze te kopen, maar ik wil iedereen hier wel op de hoogte houden hoor :j
Ik heb ze alleen nog maar een week := Geloof niet dat dat al de moeite waard is :P

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:58

Vind het zo jammer bij die van mij, dat die binnenkant helemaal begint te vervagen. De 1e laag gaat er nu al af :n

Ga er ook mee terug

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:59

ik heb ze nu 3 weken denk ik heb er 10x meer gereden ongeveer
alleen mijn mamma vond ze in de weg staan en heeft ze heel zieling buiten op de kop op de laarzen standaard gezet in de regen kwam er een paar dagen later achter toen ik ze nodig had ze zijn nu niet meer stevig en de bovenkant is verkreukeld hoop dat het wel weer normaal wordt..
vind ze verder wel fijn en gaan nu ook beter zitten naar mate ik er meer mee rijd

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 23:02

Marian0557 schreef:
Vind het zo jammer bij die van mij, dat die binnenkant helemaal begint te vervagen. De 1e laag gaat er nu al af :n

Ga er ook mee terug

Hmm, bij mij is dat nauwelijks zichtbaar. Niet meer dan ik heb gezien op Petrie Anky's etc. Even wat wax er overheen en je ziet het niet eens meer...

LiekeSpeedy schreef:
alleen mijn mamma vond ze in de weg staan en heeft ze heel zieling buiten op de kop op de laarzen standaard gezet in de regen kwam er een paar dagen later achter toen ik ze nodig had ze zijn nu niet meer stevig en de bovenkant is verkreukeld hoop dat het wel weer normaal wordt..
vind ze verder wel fijn en gaan nu ook beter zitten naar mate ik er meer mee rijd

Lekker handig van je moeder zeg :(:)

Daarom heb ik ze op m'n kamer staan in een grote tas... :=
Ik droog ze aan de binnenkant (condens) tegen uitdrogen van het leer. :j
Hoop dat ze weer beter worden!

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 23:06

Janine1990 schreef:
LiekeSpeedy schreef:

Lekker handig van je moeder zeg :(:)

Daarom heb ik ze op m'n kamer staan in een grote tas... :=
Ik droog ze aan de binnenkant (condens) tegen uitdrogen van het leer. :j
Hoop dat ze weer beter worden!

ik was ook even heeeel boos, k heb ze nu verstopt xD

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:33

Janine1990 schreef:
Marian0557 schreef:

Ga er ook mee terug

Hmm, bij mij is dat nauwelijks zichtbaar. Niet meer dan ik heb gezien op Petrie Anky's etc. Even wat wax er overheen en je ziet het niet eens meer...

Nou bij mij is het echt heel erg, gewoon helemaal eraf geschaafd. Heb ze wel super netjes bijgehouden met Petrie Cleaner en Cream.
Maar gewoon helemaal weg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:42

Juist die creme maakt de verf (die ik vermoed) zacht... ;) (inwaxen werd bij mij ook de doek zwart nl.) Ik veeg er alleen met een vette doek (van de wax) overheen. Dat werkt bij mij prima, zie er nauwelijks wat van... :j