Tariefverhoging pensionstallen 2025

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:28

Hier nog veel langer terug. Wij gaan naar de +/-500 tot +/-550 ongeveer waarschijnlijk. Met zelf paarden binnen halen en buiten zetten, behalve doordeweeks de ochtend dan wordt het gedaan. En de paddocks uitmesten als je dienst hebt. De 500 voor zelf mesten ook, met laten mesten 50 euro erbij.

Maar hier in de buurt betaalde we 20 jaar geleden al 385 ongeveer, wel andere stal maar daar werd gemest maar buiten zetten allemaal zelf doen. En bijbetalen voor molen of als ze ander voer of bodembedekking moesten.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:34

Pantykous schreef:
Bullebeest schreef:
Jaloers op jouw stallingskosten. Dat is voor mij echt een hele tijd terug :=

10 jaar voor mij :')

Ik heb nooit zo weinig betaald in die +20 jaar dat ik een eigen paard heb :')
In 2004 betaalde ik al 9 euro per dag

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:49

Ook wij hebben een aangekondigde verhoging gekregen voor per 1 januari. Alleen het hele jaar door worden er al diensten geschrapt. En nu in de laatste brief zowel diensten eraf, als beperktere openingstijden, als een flinke verhoging.

Dit is wat ik moet doen en wat personeel nog doet. Onderaan vermeld ik wat ik per 1 januari (sommige dingen doen we nu al)
* Doordeweeks zelf binnenhalen (stal zet buiten)
* Weekend zelf binnen en buitenzetten (inclusief hooi/voordroog en water moeten geven)
* Zelf paddock mesten (inclusief hooi en waterbakken schoonmaken, water geven doen ze wel)
* Eigen hooi inkoop en voeren (pony verdraagt het voordroog niet, nieuwe mensen moeten medisch verklaring hebben voordat ze mogen overstappen)
* 2x p/d krachtvoer (je kan kiezen, brok van stal of je eigen krachtvoer in bakjes klaarzetten)
* Stro bodem (je mag redelijk onbeperkt pakken)
* Hele dag buiten (winter van 08.00 tm 15.00, maar misschien dat dit gaat veranderen nu we zelf moeten gaan binnen halen)
* Wel kleine paddocks (de paddocks van de eigenaar heb ik het maar even niet over)
* 2 overdekte rijbanen
* 2 grote buiten rijbanen
* Longeerton (welke ook met water goed te gebruiken valt)
* Direct aan het bos
* Rijvereniging om de hoek
* Warm en koud water wasplaats (gratis)
* Solarium (niet gratis)
* Kantine met drink automaten (niet dat ik veel binnen zit)
* Droge plaats voor de menwagen
* Ruime zadelkast, of mogelijkheid tot 2 kasten bij kleintjes
* Ruimte voor je zadel/mentuig
* Zelf mijn stal mesten (dit levert mij nu nog 65 euro korting op, dadelijk 85/90)
* Doordeweeks stal 21.15 verplicht paard in stal, 21.30 stal dicht. Zaterdag 20.00. Zondag vanaf 18.00 dicht (bij nood mag je bij je paard) Elke dag 08.00 open.

Ik ga hiervoor 430 euro betalen (korting door zelf te mesten stal, paddock, inkoop hooi)
Sta je in de grotere boxen (lees > 3,5 bij 3,5 of heb je een uitloopstal) dan betaal je 100 euro meer.

Grof gezegd. +400 euro voor buitenzetten doordeweeks, paard eten geven, bodembedekking, water, stroom, afvoer mest (natuurlijk zijn er meer kosten maar dit zijn wel de grootste)