Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:47

naomi_g1998 schreef:
Hm, zit toch te twijfelen. Zie ongeveer tien pagina's terug dat er heel veel problemen waren met de Field II? Dan heb ik geen idee wat ik moet nemen, wil wel beetje goede kwaliteit en rits en veters het liefst. Mijn budget is 145 dus ik dacht dat deze wel goed zouden zijn maar niet dus...

Ik heb de Field, de gewone zeg maar. Ben daar heel tevreden over :)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:48

Wat ik erover gelezen heb is het zonde van je geld.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:48

Marjoow schreef:
naomi_g1998 schreef:
Hm, zit toch te twijfelen. Zie ongeveer tien pagina's terug dat er heel veel problemen waren met de Field II? Dan heb ik geen idee wat ik moet nemen, wil wel beetje goede kwaliteit en rits en veters het liefst. Mijn budget is 145 dus ik dacht dat deze wel goed zouden zijn maar niet dus...

Paar pagina's terug zie ik er alleen maar problemen mee met de lak en de rits. :n

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:54

naomi_g1998 schreef:
Marjoow schreef:

Paar pagina's terug zie ik er alleen maar problemen mee met de lak en de rits. :n

Dat is de Field II, niet de gewone Field ;)

fourseasons

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:55

De gewone Field is niet meer in mijn maat, ik had het juist over de Field II?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:56

Ja en jij vroeg toch over andere laarzen :')

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:02

Ja maar die is er niet meer in mijn maat en ik neem aan dat er niet veel verschil zit tussen de I en II dus dat de I ook snel beschadigt is?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:06

Humpfh ik zie nu pas dit topic en kijk even met een schuin oog achter me, waar mijn Mondoni Field || laarzen onaangeroerd naar me zitten te kijken.
Eergisteren naar Divoza Enschede geweest en verschillende laarzen gepast, waaronder de Mondoni Kendal. Prachtige laars maar in combinatie met een nieuwe cap werd het me toch te duur. En aangezien het mijn eerste leren rijlaarzen zijn heb ik toch besloten nog wat goedkopers te passen. De laarzen die ze in de aanbieding hadden waren er niet in mijn maat en heb me de Field || laten aanpassen. Maat 38M zit perfect, nog wel met hakverhoger maar wie weet kan dat zonder als ze inzakken.
Ik vind ze erg mooi maar als ik dit zo lees ben ik wel een beetje bang geworden. Ik hoop dat die van mij langer overleven :')

Waarmee kan ik ze het best behandelen? Lees verschillende reacties over wat wel en niet goed is, maar wat gebruiken jullie en van welk merk? :)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:15

Ik gebruik voor mijn laarzen gewoon schoenpoets van de hema. Werkt prima alles ziet er nog netjes uit, je ziet mijn jodphurs en laarzen echt opknappen na een poetsbeurt.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:38

Voor je ze gaat gebruiken even insmeren met een goede balsem, vervolgens met waterafstotende spray voor leren schoenen inspuiten en ze zijn klaar voor gebruik. Zo houd ik mijn bath's (welke ook van kwetsbaar leer gemaakt zijn) al 3,5 jaar netjes!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:50

naomi_g1998 schreef:
Ja maar die is er niet meer in mijn maat en ik neem aan dat er niet veel verschil zit tussen de I en II dus dat de I ook snel beschadigt is?

Dat zit er dus wel. Zijn veel positieve ervaringen over de Field I. Bij mij is er namelijk nauwelijks kleurverschil te zien ;)

Rubber_Duck schreef:
Humpfh ik zie nu pas dit topic en kijk even met een schuin oog achter me, waar mijn Mondoni Field || laarzen onaangeroerd naar me zitten te kijken.
Eergisteren naar Divoza Enschede geweest en verschillende laarzen gepast, waaronder de Mondoni Kendal. Prachtige laars maar in combinatie met een nieuwe cap werd het me toch te duur. En aangezien het mijn eerste leren rijlaarzen zijn heb ik toch besloten nog wat goedkopers te passen. De laarzen die ze in de aanbieding hadden waren er niet in mijn maat en heb me de Field || laten aanpassen. Maat 38M zit perfect, nog wel met hakverhoger maar wie weet kan dat zonder als ze inzakken.
Ik vind ze erg mooi maar als ik dit zo lees ben ik wel een beetje bang geworden. Ik hoop dat die van mij langer overleven :')

Waarmee kan ik ze het best behandelen? Lees verschillende reacties over wat wel en niet goed is, maar wat gebruiken jullie en van welk merk? :)

Ik doe mij laarzen vetten met Mink Oil, heb dat in Canada gekocht. Zou eigenlijk niet weten of dat in Nederland ook verkocht word. T komt van nertsen :P

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:37

Rubber_Duck schreef:

Wij gebruiken de Petrie Bootcare set met zo nu en dan decolourcream. De Mondoni's van onze dochter zien er na 4 jaar nog prima uit. Worden wel voornamelijk met wedstrijden gebruikt.

http://www.petrie.nl/bootcare

http://www.petrie.nl/show/nl/collectie/ ... re_set.php

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:55

Ik gebruik van doorschijnende poets. Heb ze nu na een half jaar in gebruik eens gedaan met schoenpoetser gewoon even voor de kleur. Verder goed tevreden

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:12

Hmm ik meld me ook even. Ik twijfel erg of ik de plain, cardiff of field zal nemen.. Ik vind ze namelijk alle 3 leuk en ik wil eigenlijk diegene die het beste meegaat. Welke denken jullie?

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:21

Voor zover ik weet is het leer van de cardiff net even wat beter dan de plain en field. Maar de pasvorm is wel heeeeel slank!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:23

er is binnenkort weer een nieuwe laars, maar weet niet wat ik er van moet vinden.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:43

LiiNd_Y schreef:
er is binnenkort weer een nieuwe laars, maar weet niet wat ik er van moet vinden.

Ik vind hem niet heel lelijk, lijkt een beetje op die wat ik nu ook heb(QHP Celina).

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:48

Lekkere kwaliteit, op de verkoopfoto zit ie al onder de krassen etc. :')

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:27

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:26

Deze week is mn 3e paar mondoni's kapot gegaan. Een laars was al lek, maar nu ook de rits stuk. 3x is scheepsrecht, ik ben er klaar mee, ga op zoek naar wat anders...

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:29

Hoi! ik ben van plan binnenkort leren rijlaarzen aan te schaffen omdat het rijden meer word.. en mijn chaps vreselijk zijn ingezakt en ze zitten te ruim... ik zit te twijfelen tussen de Mondoni Field, Mondoni field II en de mondoni plain. iemand hier ervaring mee? en eventueel foto's? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:56

Lees het topic eens door zou ik zeggen ;) De Field II is in ieder geval van zeer slechte kwaliteit.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:26

Ik heb Plain en field 1. Ik vind ze allebei erg fijn :)

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:40

ik heb de field II, super fijne laars *D