paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:39

Ik vind ook dat hij mooi afkleed :-) Wss door het contrast met de zwarte zit. Belangrijkste vind ik nog altijd dat hij super zit !
Maar hij begint echt te *flodderen* bij mij....

Klasien

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:45

Ik heb bij de Zeeman en Hema een corrigerend hemdje gehaald. Bij de Hema die van 17 euro. En een corrigerende onderbroek, die helemaal tot onder je borsten gaat, ook handig!
Die van de Zeeman mag dan goedkoop zijn, maar corrigeerd eigenlijk niet. Die van de hema had van mij ook strakker gemogen. Ik heb van beide XL. Die van de Miss Etam zit nog het beste.

Diesel2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:47

Ik heb de coutryboots besteld bij Amazonexl. Ik zie nu op de site dat ze voorlopig niet leverbaar zijn. Balen zeg! Ik heb ze al een tijd geleden besteld en zat me er echt op te verheugen.
Denk dat ik toch maar op zoek ga naar iets anders. Misschien toch chaps en schoenen.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:01

Klasien schreef:
Ik heb bij de Zeeman en Hema een corrigerend hemdje gehaald. Bij de Hema die van 17 euro. En een corrigerende onderbroek, die helemaal tot onder je borsten gaat, ook handig!
Die van de Zeeman mag dan goedkoop zijn, maar corrigeerd eigenlijk niet. Die van de hema had van mij ook strakker gemogen. Ik heb van beide XL. Die van de Miss Etam zit nog het beste.

Kijk das nou handig :-)
welke maat stel je voor met iemand met confectiemaat 44/46 ?

Spijtig Diesel...

Newbee83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:13

De duurste paarijdrijkleding die ik heb gaat het snelst stuk. Terwijl ik een paar dingen van de Zeeman/C&A heb en die gaan al heel lang mee. Ik ga met niet meer laten foppen door merken!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:18

bedankt klasien daar heb ik wat aan, ik stond op het punt om de hemptjes van de zeeman te proberen maar zie daar nu maar van af.
heeft iemand ervaring met de hemptjes van de hanstextiel?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:22

Newbee83 schreef:
De duurste paarijdrijkleding die ik heb gaat het snelst stuk. Terwijl ik een paar dingen van de Zeeman/C&A heb en die gaan al heel lang mee. Ik ga met niet meer laten foppen door merken!

naar merken kijk ik al heel lang niet meer.
zo heb ik mijn winterijjas bij de welkoop vandaan, hij is nu al weer drie jaar oud, en mijn vorige kwam daar ook vandaan en die heeft heeft het 6 jaar vol gehouden, de jas die ik daarvoor had was een dure mountenhorse, die heb ik 2 jaar gehaden toen was hij al helemaal op.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:31

*valt even binnen*

Hier ook een ruiter met een maatje meer. Momenteel zit ik op 42 en 44 voor broeken, maar ik kom ook van een grote 48/50 (heb sinds een jaar een maagverkleining)

Ik heb al 3j niet meer gereden ondertussen, maar ik wil erg graag weer starten :)

De broek die mij vroeger het beste zat was eentje van het merk Eurostar, in damesmaat 48 geloof ik. En ik kocht ook soms mannenmaten.
Mijn laarzen heb ik destijds op maat laten maken bij Van Huet (petrie laarzen) en chaps nam ik altijd de grootste kuitmaat. Daar zat meestal
nog wel wat stretch in, dus paste altijd netjes :)

Binnen een jaartje of iets langer zou ik terug graag een paard aanschaffen. Ik zat te denken aan een haflinger/tinker/... allesinds een stoerder, niet TE groot ras.
Momenteel weeg ik 83kg en ben 1.75m. Zou ik nu al op een stevige haf passen? Binnen een jaar zou ik normaal al lang op m'n goed gewicht moeten zitten en da's dan 75kg,
dat kan prima op een haf geloof ik :)

Newbee83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:31

barbar schreef:
Newbee83 schreef:

naar merken kijk ik al heel lang niet meer.
zo heb ik mijn winterijjas bij de welkoop vandaan, hij is nu al weer drie jaar oud, en mijn vorige kwam daar ook vandaan en die heeft heeft het 6 jaar vol gehouden, de jas die ik daarvoor had was een dure mountenhorse, die heb ik 2 jaar gehaden toen was hij al helemaal op.

Ja, ik ben er een beetje laat achter gekomen :(

Diesel2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:34

Tuurlijk pas jij daar op Nickytje! Ik heb zelf een Welsh Cob van 1,50 en ik weeg 80 kilo en 1.70 lang. Dat gaat echt prima. We maken lange ritten en daar heeft ze echt geen moeite mee. Kijk maar eens in mijn profiel zodat je een beeld hebt hoe dat eruit ziet.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:35

Nickytje volgens mij kan je al best op een stevige haf :-)
Waarom wil je geen groter ras ?

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:36

Diesel2005 : is idd een mooi plaatje :-)

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:38

Klasien schreef:
En een corrigerende onderbroek, die helemaal tot onder je borsten gaat, ook handig!

Mag ik vragen tot waar deze broek eindigt op je benen. Ik heb altijd bij van die onderbroeken dat de pijpen oprollen en dat is zeer irritant.

jet99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:47

hee wist je dat je dikker lijkt als je grote wijde kleding draagt! je moet natuurlijk geen super-strakke kleding aan maar gewoon iets wat je goed past! dus niet te wijd en niet te strak en zo zie je er goed uit! en paardrijden is geen modeshow dus concentreer je gewoon lekker op jou en je paard;)

heel veel succes en ik hoop dat je hier wat aan hebt!

groetjes mij

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:49

barbar schreef:
bedankt klasien daar heb ik wat aan, ik stond op het punt om de hemptjes van de zeeman te proberen maar zie daar nu maar van af.
heeft iemand ervaring met de hemptjes van de hanstextiel?

die heb ik vindt ze erg fijn.

heb er net ook ff 1 van de hema gekocht.vond hem best soepel dus heb een L genomen

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:57

bedankt, ik denk dat ik morgen dan maar er een bij hans textiel ga kopen.

@nickytje, je past nu al best op een stevige haf hoor, die kunnen wel wat hebben.
ik heb zelf en wat breder gebouwde E-pony (wels cob kruising) van 1.56m daar pas ik best goed op, ik ben zelf 1.75 en weeg 90kg.
voor foto's kijk in mijn profiel, zie je wel niet het hele plaatje, maar heb je een idee.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:00

Ik wil best een groter ras hoor, KWPN, maakt op zich niet uit :) Alleen niet TE groot.
Mijn vorige ruin was 1.77m en daar raakte ik echt niet op zonder opstapje.

Ik zoek een handig formaatje voor ontspannen buitenritjes :) In feite zou 1.65m schofthoogte ideaal zijn.
Maar mijn eerste merrietje was 1.53m en dat ging ook prima hoor.

Ik ga even profielen spieken he! :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:06

ik heb deze dus gekocht Afbeelding en ben er niet blij mee (rolt op, hele gladde stof etc.)

maar hebben jullie deze Afbeelding dan? is die wel fijn???

of moet ik gewoon naar de zeeman??

ps ik weeg 80 en rijd af en toe ook op een haf, gaat prima hoor!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:06

@barbar: wat een leukerd! Mooi koppie ook :)

@Diesel2005: past inderdaad heel goed. Zoiets lijkt me ook een handig formaatje. Zeker voor buitenritten. Op mijn reus van vroeger kon ik echt niet zomaar af- en opstappen. Vandaar dat ik een iets compacter paardje zoek, een stevig ding zeg maar

Ik zal eens kijken of ik nog een foto vind van m'n vorige ruin met mij erop.

Afbeelding
Voila. Hier woog ik zo'n 93kg als ik mag schatten. Ik ben toen daarna bijgekomen tot 121kg :o :o :o :o En nu dankzij de operatie terug naar de 83.
Ik heb op mijn ruin nog gereden toen ik 110kg woog :o Volgens mij had hij er weinig last van, maar ik voelde me er zelf niet zo prettig bij toch.

Maar ik heb best lange benen, dus ik denk dat ik beter af ben met een iets zwaarder gebouwde pony/paard, en geen ranke den :)

Edit: ze staat nu in een gekke pose, maar dit was mijn merrietje van 1.54m ongeveer, waar ik destijds met 75kg ook prima op paste. Was ideaal :)

http://fc04.deviantart.net/fs4/i/2004/234/5/4/_Tia_.jpg
Even in link want hij is te groot :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:12

Zidore schreef:
ik heb deze dus gekocht ]http://www.hema.nl/images/products/_generated/2/figuurcorrigerende_top,_Zwart,_L-21523512-Big.jpg[/img] en ben er niet blij mee (rolt op, hele gladde stof etc.)

maar hebben jullie deze http://www.hema.nl/images/products/_gen ... 32-Big.jpg[/img] dan? is die wel fijn???

of moet ik gewoon naar de zeeman??

ps ik weeg 80 en rijd af en toe ook op een haf, gaat prima hoor!

Ik heb die tweede, die vind ik echt ontzettend fijn :j Heb een witte XL en een zwarte L, moet zeggen dat ik die L het fijnste vind zitten. Ik trek hem wel gewoon over mijn hoofd aan, ook al kom ik wel eens in de knup te zitten :D

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:14

ah dan moet ik die maar gaan halen want die eerst zit dus niet fijn
als een soort band om je lijf en die bandjes die er op zitten hebben geen zin
welke confectiemaat heb jij?
ik heb 42/44 moet ik dan de L hebben?
heb jij die van de zeeman ook??

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:19

Ik heb die van de zeeman niet, nee. Als je 42/44 hebt zou ik de L nemen :j Ik zit op 46/48 maar vind dat strakke wel lekker :D

Dit zijn wij :+

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:55

Nickytje, haf gaat prima. Ik hou ook niet van groot en heb een stevig paardje van 1.50 ;-).

2e hempje ziet er mooi uit zeg. Misschien ook maar in de winkel kijken!

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 00:44

Diesel2005 schreef:
Ik heb de coutryboots besteld bij Amazonexl. Ik zie nu op de site dat ze voorlopig niet leverbaar zijn. Balen zeg! Ik heb ze al een tijd geleden besteld en zat me er echt op te verheugen.
Denk dat ik toch maar op zoek ga naar iets anders. Misschien toch chaps en schoenen.

Wacht nog heel even af want ze hebben vandaag weer een stel Country Boots aan me verzonden, waarschijnlijk zit je maat er bij.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 09:46

pirouetje schreef:
Klasien schreef:

Kijk das nou handig :-)
welke maat stel je voor met iemand met confectiemaat 44/46 ?

Spijtig Diesel...

Ik denk een L. Zelf weet ik nooit zo goed wat voor maat ik heb, ik neem altijd 48 voor boven, dat valt dan ruim over mijn buik :o dus ik zou ook een 46 kunnen hebben denk ik. Van deze hemdjes heb ik een XL genomen, ook vanwege de lengte.

WhiteWoman schreef:
Klasien schreef:
En een corrigerende onderbroek, die helemaal tot onder je borsten gaat, ook handig!

Mag ik vragen tot waar deze broek eindigt op je benen. Ik heb altijd bij van die onderbroeken dat de pijpen oprollen en dat is zeer irritant.

Als een gewone slip! Ik heb namelijk een hekel aan pijpjes, die rollen inderdaad altijd op. Dit is gewoon een slip, maar dan heel hoog. Ziet er NIET uit :') maar zit lekker stevig rond de buik. Ik heb alleen nog maar gepast, dus of ik er na een dag dragen nog tevreden over ben is afwachten ;)