Zelf een rij jasje naaien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:09

patpen schreef:
Ik ben het er mee eens dat je niet moet bezuinigen op kwaliteit ;). Zeker qua stof moet je wel een goede kwaliteit nemen en niet een of andere flut kwaliteit die onder je handen wegrafelt bijvoorbeeld. Een mooie wollen stof is een goede keus voor een colbert. Zeker bij maatwerk wil je toch langer met je rijjasje doen en is bezuinigen op stof "not done". Maar €65 pm :?. Oké, dat heb je niet betaald omdat het opheffingsuitverkoop was......
Doorgaans wordt er in een winkel ook té veel stof geadviseerd. Zo zonde want dan heb je na het maken van je colbert al gauw 25 cm (minimaal) over waar je niets meer mee kunt doen. Uitzondering daarop zijn ruiten! Daar moet je extra stof van nemen om uit te komen met de ruit.

65,- is vrij normaal voor een goede kwalitatieve stof hoor, sterker nog het is gewoon middensegment.
Als je echt goede merino scheerwol hebt is dat het echt wel waard hoor :).

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:31

patpen schreef:
SplashIsLief schreef:
Ik ben ook zeker geïnteresseerd als iemand het zou willen doen voor een redelijke prijs. (Hier en daar op internet wel wat gezien voor € 500,- en dat is me gewoon teveel)

Die prijs is echt niet onredelijk!
Zelf maak ik veel kleding maar nooit in opdracht. Zeker als mensen zelf geen kleding maken, hebben ze geen idee wat er allemaal bij komt kijken. Let op: dit is NIET persoonlijk bedoeld!!!!!!.

Ik kan me heel goed voorstellen dat de tijd en energie die erin gaat zitten heel veel is en dat daardoor de prijs ook aanzienlijk hoger wordt. Ik zeg ook niet dat het onredelijk is, maar dat is het mij gewoon niet waard, dan blijf ik (voorlopig) liever rijden met mijn saaie zwarte jasje dat net iets te groot is etc.
Maar thanks voor de berekening, leerzaam. :j

Mri

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:41

een goedkoop jasje van bv HH zal altijd goedkoper zijn ;)
dan kan je die beter iets laten aanpassen bij de kleermaker :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:43

welshfan97 schreef:
ik heb een pikeur jasje en daar kon je een gouden koord op laten zetten. dat koste echt belachelijk veel dus hebben we het koord een dag later los erbij besteld (5 euro) en heeft mijn moeder het voor me erop genaaid. ziet er super mooi uit, en was volgens haar heel gemakkelijk. wat ook leuk is is van die diamand achtige steentjes op je kraag maken. je kkopt zo'n apparaatje al voor 15,- euro en de steentjes zijn heel goedkoop en in alle kleuren verkrijgbaar (dus ook goud). dat is heel gemakkelijk om erop te zetten, maar je moet je wel bedenken dat je niet meer kan zeggen nu heb ik er genoeg van want er komen plekjes plaksel op je kraagje (die zie je niet met de steentjes erop). ik heb dit nu op mijn rijbroek en heb het nu al zeker 3 maanden en er is vorig week 1 steentje los gekomen, halve minuut plakwerk en het is weer gemaakt *D
dan nog even een vraagje aan jou: waar heb jij die gouden beugels gekocht en geven die niet af aan je laarzen? ik heb nu ook gouden gespen aan hoofdstel (+in goud ingelegde glitter steentjes frondeelriem, hij is echt mooi!) <3 en aan singel (was puur toeval die singel) en heb ook gouden bitje, maar ik zou nog graag gouden beugels erbij willen.

even voor iedereen: ik vind het altijd knap hoe mensen dit soort dingen kunnen maken, maar kan er zelf niks van. ik lees dus af en toe bij dit soort topics mee.

Welk model? En wat is belachelijk veel?
Ben namelijk zelf op zoek naar een jasje en kwam dus ook tegen dat je bij pikeur apart kraagje en biesje kon laten zetten, maar weet nog niet wat de kosten zijn en de levertijd.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:52

Mri schreef:
een goedkoop jasje van bv HH zal altijd goedkoper zijn ;)
dan kan je die beter iets laten aanpassen bij de kleermaker :)

Dat is idd ook wel een goed idee!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:55

Kaula schreef:
65,- is vrij normaal voor een goede kwalitatieve stof hoor, sterker nog het is gewoon middensegment.
Als je echt goede merino scheerwol hebt is dat het echt wel waard hoor :).

Sorry, maar daar ben ik het toch echt niet mee eens. Mijn winterjas is bijvoorbeeld gemaakt van Walkloden stof met een gestepte voering met o.a. kamelenhaar. Het is echt een superkwaliteit stof en die jas draag ik al vele winters met veel plezier. Precieze prijs weet ik niet meer, maar toch zeker niet meer dan 40 gulden per meter. Op de markt heb ik wel eens een stof gezien voor een "autojas" (zo'n knielange, soort trenchcoat) in een Burberryruit. Die man vroeg er €100 per meter voor :+. Echt niet!!!! Hij raakte die stof aan de straatstenen dus ook niet kwijt (ik kwam toen bijna wekelijks op de lapjesmarkt en die stof heeft er heel lang gehangen). Er zijn echt kwalitatief goede stoffen te koop voor rond de €30-€40 waar je de prachtigste creaties mee kunt maken waar je jarenlang plezier van kunt hebben.
Mijn ervaring is dat veel winkels te duur zijn met hun stoffen en daarom kies ik voor de lapjesmarkt. Bij de betere kramen kun je daar voor leukere prijzen heel goed slagen.
Het is ook maar net wat je er aan uit wilt/kunt geven! Via internet kun je vaak ook goed slagen, het is iig goed om je te oriënteren :j

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:21

zozo ik ben ff 6 dagen carnavallen en meteen hele verhalen hier..
bij mij nog geen progressie! hij ligt nog op de naaikamer, waardat mn zus bivakkeerde (om te carnavalle) dus was er ook echt geen ruimte! ook had ik ff wat anders aan me hoofd:P

Maar ik ga inderdaad in opdracht werken, maar ik woon in breda en wil wel een paar keer doorpassen dus als je in Groningen woont dan heb je pech of je moet veel willen reizen.

zo nu ga ik weer verder slapen *hoofdpijn* _-:( :P vrijdag is het weer markt *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
ik moet echt een site ofzo hebben waar ze redelijke kwaliteit stof verkopen voor een schappelijke prijs!
heb geen zin om HELEMAAL:P naar centrum te moeten.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:31

Dan haak ik af, woon namelijk inderdaad vlakbij groningen ;)

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:42

Daar zijn de dan eindelijk!!!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:04

Hij is echt heel netjes geworden!! Leuk ook met dat kraagje :j
hoelang ben je er nu mee bezig geweest uiteindelijk?

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:06

laat zeggen een uurtje of 30 :p :) ik heb hem wel afgeraffeld en hier en daar wat gesmokkeld:p

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:12

haha maar dat is wel een hoop zeg!! maar dan heb je ook wat. Kwa kosten??

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:14

stof was 8 euro de meter! en heb 2 meter gebruikt, en voering was 3 euro de meter ook 2 meter gehaald.
22 euro aan stof, dan nog knopen die waren best duur, 3 x 1 euro en 10 x 0.75 voor die kleintjes. dus qua kosten was deze wel goedkoop!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:17

Ik ga morgen met mijn moedertje naar de stoffenmarkt, kijken voor stof voor een jasje en plastron. Heb inmiddels al wat plastrons geknutseld, die lukken goed. Nu nog de goede kleur haha. Wel handig om te weten hoeveel je nodig hebt gehad, kan ik dat in mijn achterhoofd houden. Heb nog geen patroon namelijk...

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:18

2 meter maar? Dan had je redelijk brede stof of niet?
Maar inderdaad valt me nog mee kwa kosten :j

Ik ga eerdaags aan een broek beginnen :)

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:19

ik ga morgen ook naar de markt, maar ik moet eigenlijk een gala jurk maken. haha
nou ik had 3 meter gehaald en maar 2 meter opgemaakt
hij was 1,5 breed

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:22

haha succes! mooie lap satijn en gaan :P
maar valt me inderdaad nog mee dan! Toch wel leuk hoor om zelf jasje te maken alleen ben nog zo tijdloos en mn jasje is nu nog goed dus eerst een broek :P

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:23

Ik heb op marktplaats een flinke lap satijn gekocht, 2,50 per meter, daar maak ik nu die plastrons van!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:24

Heb je al voorbeelden van je plastrons kleinvosje??

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:25

ik ga een licht roze plastron maken, en dan kijk ik wel op ik die aan mag anders doe ik gewoon weer mn witte aan.. heb toch nog stof over vd voering!pas er goed bij!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:27

Bijna, ik heb er nu 1 die ik op de foto heb, zie hieronder. Die ik gisteren gemaakt heb moet nog op de foto...
Afbeelding

De gebruikte stof was erg dik, geen makkelijke stof en zeer rekbaar. Eigenlijk dus niet geschikt voor een plastron. Maar goed, ik had em nog liggen en had niet verwacht dat ie zo mooi zou worden hihi.

Lichtroze mag niet lieveislief, alleen creme of wit...

Lieve_Duc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:30

Ja i know, mja zie zovaak mensen ermee rijden, dus ik probeer het gewoon en als het niet mag den zeg ik oke en trek ik mn witte aan.
die plastron is wel gaaf! leuk stofje wel hoor!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:31

o hij is apart zeg!! Wat voor motief zit er in die stof?? geeft wel grappig effect!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:32

Ja hij zit ook erg lekker, ik heb em erg lang gemaakt zodat ie goed blijft zitten. Er zit een soort bloemmotief met streepjes in...

Hier wordt er niet mee gereden hoor, ik zie heeeel veel combinaties in de ring maar nog nooit een roze gezien.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:37

een lange lijkt me inderdaad ook heel fijn zitten.
Ik heb een aardig zware plastronspeld dus ik wil graag een soort kussentje onder mijn plastron zodat mn plastron niet afzakt en mooi gebold blijft.