Tariefverhoging pensionstallen 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:50

Celebi schreef:
Misschien ook hoe rap het opeens omhoog gaat. Soms 2x per jaar enorme bedragen erbij. Dan kan het nog steeds een passend bedrag zijn voor de dienst die je afneemt, maar het is wel heftig voor de klant die het in een relatief korte tijd moet betalen.

Dat betekent ook dat je al maanden/jaren te weinig betaald hebt. :)

Ik denk dat veel pensionhouders wakker geworden zijn en of flink stijgen of minder diensten aanbieden of er geheel mee stoppen.

Celebi

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 15:42

Dat zal per bedrijf verschillen denk ik of dat de reden is. Soms zijn nieuwe investeringen, wijzigingen in beleid of onverwachte kosten de onderliggende reden en niet perse dat ze al jaren te goedkoop zijn, maar dat kan natuurlijk wel. De nieuwe prijs kan prima terecht zijn, maar marketing technisch is het wel onhandig als het opeens om hele grote prijsverschillen gaat binnen een jaar. Zeker als het eventueel ook nog in combinatie zal zijn met het verlagen van services. Dat is iets waar je als bedrijf wel extra bij stil moet staan zodat je je klant goed meeneemt hierin. Of kritisch kijken naar welke klanten je nu aantrekt in je marketing/verhaal, zeker als dit vanwege de prijs bijvoorbeeld meer gaat verschuiven. :j

Audesta

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 15:57

marketing technisch verschilt het ook nog per omgeving. Hier stoppen echt veel stallen dus de rest van de stallen kan prima zijn prijs opdrijven. marktwerking.

Ik zou ze in de huidige markt niet in pension kunnen en willen hebben meer denk ik.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 16:41

Celebi schreef:
Dat zal per bedrijf verschillen denk ik of dat de reden is. Soms zijn nieuwe investeringen, wijzigingen in beleid of onverwachte kosten de onderliggende reden en niet perse dat ze al jaren te goedkoop zijn, maar dat kan natuurlijk wel. De nieuwe prijs kan prima terecht zijn, maar marketing technisch is het wel onhandig als het opeens om hele grote prijsverschillen gaat binnen een jaar. Zeker als het eventueel ook nog in combinatie zal zijn met het verlagen van services. Dat is iets waar je als bedrijf wel extra bij stil moet staan zodat je je klant goed meeneemt hierin. Of kritisch kijken naar welke klanten je nu aantrekt in je marketing/verhaal, zeker als dit vanwege de prijs bijvoorbeeld meer gaat verschuiven. :j

Dat kan inderdaad een gevolg zijn. Als je de klant financieel het uiterste gaat vragen, keert die vraag natuurlijk ook gewoon terug. Niet altijd zin hebben om de bak te slepen, een paar slechtere hooibalen in de partij, eens een dag de paddock niet uitmesten ... zaken waar klanten eerst wel begrip voor zouden tonen worden na meerdere prijsverhogingen waarschijnlijk belangrijker of de basis van ergernis. Hoe correcter je jouw diensten prijst, hoe correcter en structureler je die diensten ook moet kunnen aanbieden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 16:55

Gini schreef:
Dat kan inderdaad een gevolg zijn. Als je de klant financieel het uiterste gaat vragen, keert die vraag natuurlijk ook gewoon terug. Niet altijd zin hebben om de bak te slepen, een paar slechtere hooibalen in de partij, eens een dag de paddock niet uitmesten ... zaken waar klanten eerst wel begrip voor zouden tonen worden na meerdere prijsverhogingen waarschijnlijk belangrijker of de basis van ergernis. Hoe correcter je jouw diensten prijst, hoe correcter en structureler je die diensten ook moet kunnen aanbieden.

Wellicht had ik moeilijke klanten maar daar zeurden ze toch wel over ook aan de lagere prijzen. :+

Wij hebben nu alles op gedeeld. Kale stal heeft een prijs. Elke dienst heeft een prijs per dag dat ie nodig is. Die is berekend op minuten die we er kwijt aan zijn. Niet akkoord met kwaliteit van iets? Prima dan voorzie je het zelf en gaat dat van de stalprijs af. Hooi niet naar je zin? Prima - 50 euro en ga kwaliteit kopen die je wel zint.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 17:09

Ja, dat is zeker zo, niet zo fijne klanten kan je helaas altijd tegenkomen. Maar als een kleinschalige pensionhouder nu dus wel een heel fijn klantenbestand heeft, zou ik bij iedere prijsverhoging toch wel telkens die oefening maken: kan ik kwalitatief en structureel bieden waar ik de prijs voor aanreken? Antwoord kan ook gewoon ja zijn uiteraard. Een basisprijs met toevoegingen zoals je doet is heerlijk overzichtelijk. Je weet wat je krijgt voor welk geld.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 10:54

Maar, Ayasha, zou jij klanten willeb hebben die geen fijn ruwvoer/te weinig strooisel etc gebruiken? Ik heb het liever in eigen beheer. Kijk graag met plezier in de stallen.

En, twee auto's voor de deur, twee keer per jaar op vakantie... de gemiddelde Nederlander geeft privé ook een stuk meer uit dan 25 jaar geleden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 11:18

parnassia schreef:
Maar, Ayasha, zou jij klanten willeb hebben die geen fijn ruwvoer/te weinig strooisel etc gebruiken? Ik heb het liever in eigen beheer. Kijk graag met plezier in de stallen.

En, twee auto's voor de deur, twee keer per jaar op vakantie... de gemiddelde Nederlander geeft privé ook een stuk meer uit dan 25 jaar geleden.

Nee. Die krijgen een waarschuwing en mogen na de derde een andere stal zoeken. Ze tekenen een contract met regels die heel duidelijk zijn ook betreffende paardenwelzijn en de consequenties van niet volgen van die regels ook. Als ze langs komen wordt dat ook nogmaals toe gelicht.

We hebben nog geen reclame gemaakt want beginnen in juli pas en de binnenkant kunnen we nu pas foto’s van maken en drie van de 10 stallen zijn al verhuurd voor zodra ze om kunnen. Blijkbaar zijn veel mensen op zoek naar een rustige nette stal waar er ook toegezien wordt dat het zo voor iedereen is en blijft.