Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Zaranka schreef:Ras: Stokmaat: gewicht paard: max. Ruitergewicht: Percentage
Shetlander 100 cm 200 kg 40 kg 20%
IJslander 1 135 cm 350 kg 70 kg 20%
IJslander 2 140 cm 450 kg 90 kg 20%
Haflinger 145 cm 500 kg 80 kg 16%
Warmbloed 1 160 cm 550 kg 71 kg 13%
Warmbloed 2 172 cm 700 kg 80 kg 12%
Koudbloed 1 165 cm 800 kg 96 kg 12%
Koudbloed 2 170 cm 900 kg 104 kg 12%
).Borg schreef:Ik ben zelf een veertje van 56kg, maar ik heb altijd van mijn instructeur geleerd dat een lichte ruiter die slecht rijdt een paard meer schade toebrengt dan een wat zwaardere die goed rijdt.
Er zijn natuurlijk wel grenzen, maar dat ligt voor elk paardenras verschillend denk ik.

IndianLady schreef:Ik vind ook niks aan rijden, maar nam dat even als voorbeeld. De meeste mensen rijden paard. Ik doe vooral aan VD, wil mennen gaan oppakken, wandel veel en rijd zo nu en dan.
Maar reacties zoals Saab, dat is behoorlijk vernederend. Het is altijd zo makkelijk praten als iemand een probleem aangeeft, maar denk je nou serieus dat die mensen daar zelf nog nooit over hebben nagedacht?
IndianLady schreef:Ik vind ook niks aan rijden, maar nam dat even als voorbeeld. De meeste mensen rijden paard. Ik doe vooral aan VD, wil mennen gaan oppakken, wandel veel en rijd zo nu en dan.
Maar reacties zoals Saab, dat is behoorlijk vernederend. Het is altijd zo makkelijk praten als iemand een probleem aangeeft, maar denk je nou serieus dat die mensen daar zelf nog nooit over hebben nagedacht?
erleyne schreef:@Yamcha: thanks, ik kan ook elke dag nog zo van hem genieten![]()
VOlgens mij hebben wij een lijstje van Stephanie ???? een fysiotherapeute voor paarden in ieder geval. Dat leek mewel een aardig betrouwbare bron. Het had in de BIT ofzo gestaan en toen had de stalhoudster het voor ons opgehangen ( aangezien ze bij sommige combinaties duidelijk kon zien dat het niet helemaal werkte ). Het komt in ieder geval aardig overeen met wat wij op hebben hangen.

neerzetten, maar dat mag ik niet. Dat maar zo:

saab1 schreef:oja... moraalridder...
dus als je het een beetje mooi inpakt kan je eigenlijk iedereen beledigen?