Ik moest maar naar huis gaan ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hangertje

Re: Ik moest maar naar huis gaan ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:57

Ingespoten met kraakbeen?!?!?!?!
Als dat toch eens bestond! Zou bij mensen ook wel van pas komen... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:47

riekSter schreef:
Over ks

'Minder' ernstige gevallen worden nog wel eens ingespoten met kraakbeen of ontstekingremmende medicijnen. Dit word dan op de plaats van de irritatie (tussen de uitsteeksels) ingespoten. Maar alleen wanneer men (na een rustperiode) de training, de manier van rijden aanpast zal de kwaal tot het verleden behoren.

Ze is dus 10x ingespoten en dus wat er hierboven vetgedrukt staat ...

Ik bel morgenochtend eerst naar de da en in overleg dat ik of een osteopaat langs laat komen of een da die kijkt of er ergens in haar nek een blokkade zit en eventueel behandelt ...

Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan hebt, de klepel heb ik het idee Knipoog

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:05

Dit komt misschien nogal bitchy over, maar ze werd vroeger natuurlijk niet voor niets alleen nog maar gebruikt als fokmerrie......

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:20

Weetje ik vind het allemaal erg vervelend voor je wat er is gebeurd, maar joh, maak je alsjeblieft eerst eens druk over de gezondheid van je paard, dat is immers het belangrijkst, toch? Lachen En als je paardje toch gezond blijkt te zijn, ga je gewoon fanatiek trainen, zodat je in het vervolg dus wél winstpunten rijdt, 'oneerlijke' of eerlijke jury! Lachen

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:36

femiaans schreef:
Heel hard roepen dat je best wel voelt als het goed is, is in dit geval niet voldoende. Heb je namelijk wel eens op een paard gereden wat écht goed voelt? Als een paard rugproblemen heeft (KS)al dan niet met verminderde klachten, kan hij NOOIT een ontspannen proef rijden. Sterker, zo`n arm dier hoort niet eens in de wedstrijdring thuis! Voor wie zijn lol ben je nu eigenlijk bezig, voor je eigen eer en glorie, ten koste van een dier wat dus pijn vertoond in de ring ( en dan neem ik volmondig het oordeel van een collega over, die geacht wordt meer verstand van zaken te hebben dan iemand die bezig is met een ORUNopleiding.) Als ik alles zo teruglees, verdiendt de jury een lintje!En ik zou willen dat er meerdere collega`s zo allert zouden zijn op het welzijn van een paard. (Regel 1 reglement FEI !)
Kinderachtig? Ja idd, dat gezemel dat de jury zo onaardig tegen je is geweest.

En hier ben ik het helemaal mee eens!!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:37

Ik niet. Aangezien een paard met KS wel degelijk ontspannen een proef kan lopen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:45

Dat jurylid had het best anders mogen brengen.. misschien had ze kunnen vragen of de TS eraan gedacht heeft waarom het paard het hoofd zo in de lucht gooit?
Ipv meteen eigen conclusies te trekken?

Dat met het hoofd omhoog gooien, kan ook namelijk een vorm van stress zijn ..
Maar het kan ook met de rug te maken heben
én het kan ook idd aan het gebit liggen.

Ik vind het zo onbeschoft, om meteen conclusies te gaan trekken.. En ja, hun hebben er meer verstand van als mij..

Maar een andere benadering was absoluut niet onterecht geweest!

edit// heb niet alle 10 de pagina's gelezen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:26

SisLeone schreef:
Ik niet. Aangezien een paard met KS wel degelijk ontspannen een proef kan lopen.

Als je goed kunt rijden en weet wat je doet, kan het idd wel, maar het hangt ook van de gradatie van de ks af. Maar hoevelen kunnen onstpannen over de rug laten lopen en van achteren naar voren rijden, waardoor er ook mooie goede rugspieren onstaan??

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:07

1 op de 30 zoiets schat ik:P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:07

dan ben jij optimistischer dan ik Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:08

NonaWen schreef:
Dat jurylid had het best anders mogen brengen.. misschien had ze kunnen vragen of de TS eraan gedacht heeft waarom het paard het hoofd zo in de lucht gooit?
Ipv meteen eigen conclusies te trekken?

Dat met het hoofd omhoog gooien, kan ook namelijk een vorm van stress zijn ..
Maar het kan ook met de rug te maken heben
én het kan ook idd aan het gebit liggen.

Ik vind het zo onbeschoft, om meteen conclusies te gaan trekken.. En ja, hun hebben er meer verstand van als mij..

Maar een andere benadering was absoluut niet onterecht geweest!

edit// heb niet alle 10 de pagina's gelezen Clown

Ach, hou op zeg!!! Een jurylid is geen DA, en wees blij dat de jury iets heeft gezegd! Ze had ook heel laag kunnen punten ivm verzet (want hoofd in de lucht gooien is imo gewoon verzet, en de reden is voor een jury niet interessant) maar ze geeft aan dat er wat mis is, en dat TS beter naar huis kan gaan.
TS kreeg de kans om iets te doen, en de 2e proef niet te rijden, maar vertikt het om te luisteren, en hangt hier het slachtoffer uit... ik denk dat de TS gewoon niet om kan gaan met rechtstreeks commentaar, en dat is dan heel vervelend, maar niet het probleem van de jury.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:10

Yamcha: ik geloof dat jij verwoordt, wat wij al bijna 10 pagina's op een íets tactischere manier proberen te brengen... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:12

Haha! Tact is nooit mijn sterkste punt geweest, vrees ik Bloos

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:20

russel schreef:
SisLeone schreef:

Als je goed kunt rijden en weet wat je doet, kan het idd wel, maar het hangt ook van de gradatie van de ks af. Maar hoevelen kunnen onstpannen over de rug laten lopen en van achteren naar voren rijden, waardoor er ook mooie goede rugspieren onstaan??

Dat is waar. En dat moet ook meegenomen worden dat weet ik. Maar ik rijd al meer dan 2,5 jaar op een paard met KS (en hij stond toendertijd echt op het punt om te worden ingeslapen...maar met de juiste training en begeleiding kunnen we nu alles weer waaronder springen) en hij loopt prima en ontspannen zijn oefeningen. Laatst is hij nog gecontroleerd door de DA en de fysio. Beide waren super tevreden.
Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat je niet iedereen over een kam moet scheren en dat paarden met KS nooit goed en ontspannen kunnen lopen want dat is gewoon niet waar.
Voor de rest ben ik het er mee eens wat je zegt.

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:22

SisLeone schreef:

Tja en daar zeg je zo wat: ontspannen. Je bent het toch wel met me eens dat een paard dat tijdens de proef zijn hoofd in de lucht gooit gèèn ontspannen proef loopt. Dit betekent dan hoogstwaarschijnlijk dat hij pijn heeft.
TS laat al een poos niets van zich horen. Ik hoop dat ze haar paard goed na laat kijken en nooit meer een jurylid, dat het zeer goed met haar en haar paard voor heeft en het probleem op een zeer nette manier heeft aangegeven, de schuld geeft van haar lage punten. Dat jurylid dan ook nog voor kinderachtig uitmaken geeft meer aan hoe kinderachtig TS is.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:24

Ja hoor dat ben ik met je eens...evenals dat een jury er wat van zegt en dat zou vaker moeten gebeuren in mijn ogen.
Maar ik reageerde op een post van iemand die zei dat een paard met KS (of rugproblemen) nooit ontspannen zou kunnen lopen.
Maar ben het er helemaal mee eens dat er in geval van TS wat van werd gezegd.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:25

Met 1 woord: belachelijk.
Ik baal er zelf ook vaak van dat het een jury sport is.
Soms word je onterecht ergens voor afgerekend... stom stom stom

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:26

Cyruss_ schreef:
Met 1 woord: belachelijk.
Ik baal er zelf ook vaak van dat het een jury sport is.
Soms word je onterecht ergens voor afgerekend... stom stom stom

als jouw paard constant verzet toont, kan ik dat niet "onterecht" noemen..

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:31

zo bedoel k het ook niet.. het is alleen dat je soms voor dingen onterechte punten krijgt. dat het opzich best goed ging, maar je met hele lage punten naar huis gaat.

en als je paard continu verzet toont, zou die dat thuis waarschijnlijk ook (veel) doen. daarmee kan je dan beter nog even niet mee starten. maar veel lessen en oefenen!

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:38

Cyruss_ schreef:
zo bedoel k het ook niet.. het is alleen dat je soms voor dingen onterechte punten krijgt. dat het opzich best goed ging, maar je met hele lage punten naar huis gaat.

en als je paard continu verzet toont, zou die dat thuis waarschijnlijk ook (veel) doen. daarmee kan je dan beter nog even niet mee starten. maar veel lessen en oefenen!

Weet je wat het probleem zo vaak is; dat een amazone/ruiter nog helemaal niet weet of ooit gevoeld heeft wat goed ìs. Dan kan het in haar/zijn ogen wel goed zijn maar is het dat nog lang niet.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:44

Merlijn schreef:
Weet je wat het probleem zo vaak is; dat een amazone/ruiter nog helemaal niet weet of ooit gevoeld heeft wat goed ìs. Dan kan het in haar/zijn ogen wel goed zijn maar is het dat nog lang niet.

Juist!! Afgod

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:54

Merlijn schreef:
Cyruss_ schreef:

het is alleen dat ik erg vaak van ruiters hoor dat ze het zelf niet zo ok vonden gaan, maar mensen die aan het kijken waren het wel erg goed vonden. of hebben die er ineens geen oog meer voor

en met opzich wel goed, bedoel ik ontspannen door de ring lopen, das in een B proefje voldoende

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:02

en daar sla je de plank dus al volkomen mis, dat is ehct niet voldoende voor het B.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:07

Cyruss_ schreef:
en met opzich wel goed, bedoel ik ontspannen door de ring lopen, das in een B proefje voldoende

Zoals Lielle al zegt heb je het volkomen mis... en snap dat als mensen zo denken ze dan bedrogen thuiskomen van hun wedstijd en de jury dus de schuld krijgt No Cheer

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:10

Ik denk niet dat wij van achter onze laptop kunnen beoordelen of de jury het fout had of niet. Want wat jij goed vind, misschien ís dat niet zo goed. Dat kunnen wij niet weten, dus we kunnen met jou mee roepen dat de jury stom is, of zeggen dat jij fout zat, maar eigenlijk schiet niemand daar wat mee op.