Als dat toch eens bestond! Zou bij mensen ook wel van pas komen...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
riekSter schreef:Over ks
'Minder' ernstige gevallen worden nog wel eens ingespoten met kraakbeen of ontstekingremmende medicijnen. Dit word dan op de plaats van de irritatie (tussen de uitsteeksels) ingespoten. Maar alleen wanneer men (na een rustperiode) de training, de manier van rijden aanpast zal de kwaal tot het verleden behoren.
Ze is dus 10x ingespoten en dus wat er hierboven vetgedrukt staat ...
Ik bel morgenochtend eerst naar de da en in overleg dat ik of een osteopaat langs laat komen of een da die kijkt of er ergens in haar nek een blokkade zit en eventueel behandelt ...
En als je paardje toch gezond blijkt te zijn, ga je gewoon fanatiek trainen, zodat je in het vervolg dus wél winstpunten rijdt, 'oneerlijke' of eerlijke jury!
femiaans schreef:Heel hard roepen dat je best wel voelt als het goed is, is in dit geval niet voldoende. Heb je namelijk wel eens op een paard gereden wat écht goed voelt? Als een paard rugproblemen heeft (KS)al dan niet met verminderde klachten, kan hij NOOIT een ontspannen proef rijden. Sterker, zo`n arm dier hoort niet eens in de wedstrijdring thuis! Voor wie zijn lol ben je nu eigenlijk bezig, voor je eigen eer en glorie, ten koste van een dier wat dus pijn vertoond in de ring ( en dan neem ik volmondig het oordeel van een collega over, die geacht wordt meer verstand van zaken te hebben dan iemand die bezig is met een ORUNopleiding.) Als ik alles zo teruglees, verdiendt de jury een lintje!En ik zou willen dat er meerdere collega`s zo allert zouden zijn op het welzijn van een paard. (Regel 1 reglement FEI !)
Kinderachtig? Ja idd, dat gezemel dat de jury zo onaardig tegen je is geweest.
SisLeone schreef:Ik niet. Aangezien een paard met KS wel degelijk ontspannen een proef kan lopen.
NonaWen schreef:Dat jurylid had het best anders mogen brengen.. misschien had ze kunnen vragen of de TS eraan gedacht heeft waarom het paard het hoofd zo in de lucht gooit?
Ipv meteen eigen conclusies te trekken?
Dat met het hoofd omhoog gooien, kan ook namelijk een vorm van stress zijn ..
Maar het kan ook met de rug te maken heben
én het kan ook idd aan het gebit liggen.
Ik vind het zo onbeschoft, om meteen conclusies te gaan trekken.. En ja, hun hebben er meer verstand van als mij..
Maar een andere benadering was absoluut niet onterecht geweest!
edit// heb niet alle 10 de pagina's gelezen
Tact is nooit mijn sterkste punt geweest, vrees ik
russel schreef:SisLeone schreef:Ik niet. Aangezien een paard met KS wel degelijk ontspannen een proef kan lopen.
Als je goed kunt rijden en weet wat je doet, kan het idd wel, maar het hangt ook van de gradatie van de ks af. Maar hoevelen kunnen onstpannen over de rug laten lopen en van achteren naar voren rijden, waardoor er ook mooie goede rugspieren onstaan??
SisLeone schreef:Ik niet. Aangezien een paard met KS wel degelijk ontspannen een proef kan lopen.
Cyruss_ schreef:Met 1 woord: belachelijk.
Ik baal er zelf ook vaak van dat het een jury sport is.
Soms word je onterecht ergens voor afgerekend... stom stom stom
Cyruss_ schreef:zo bedoel k het ook niet.. het is alleen dat je soms voor dingen onterechte punten krijgt. dat het opzich best goed ging, maar je met hele lage punten naar huis gaat.
en als je paard continu verzet toont, zou die dat thuis waarschijnlijk ook (veel) doen. daarmee kan je dan beter nog even niet mee starten. maar veel lessen en oefenen!
Merlijn schreef:Weet je wat het probleem zo vaak is; dat een amazone/ruiter nog helemaal niet weet of ooit gevoeld heeft wat goed ìs. Dan kan het in haar/zijn ogen wel goed zijn maar is het dat nog lang niet.
Merlijn schreef:Cyruss_ schreef:zo bedoel k het ook niet.. het is alleen dat je soms voor dingen onterechte punten krijgt. dat het opzich best goed ging, maar je met hele lage punten naar huis gaat.
en als je paard continu verzet toont, zou die dat thuis waarschijnlijk ook (veel) doen. daarmee kan je dan beter nog even niet mee starten. maar veel lessen en oefenen!
Weet je wat het probleem zo vaak is; dat een amazone/ruiter nog helemaal niet weet of ooit gevoeld heeft wat goed ìs. Dan kan het in haar/zijn ogen wel goed zijn maar is het dat nog lang niet.
Cyruss_ schreef:en met opzich wel goed, bedoel ik ontspannen door de ring lopen, das in een B proefje voldoende