IS je paard verzekerd? Zoja; waarom niet of wel?En welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: IS je paard verzekerd? Zoja; waarom niet of wel?En welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:49

detour schreef:
Ikke, 3 paarden En twee veulens En alle gevallen waren zeer schokkend!
Volgens mij is schokkend iets anders in jouw woordenboek.. Knipoog

Ohja, voor mij waren de veulens net zo veel waard als de paarden, emotioneel gezien, en de kosten logen er ook niet om.. Verdrietig

Dit was idd aan de lopende band, zelfs de paardenartsen zeiden dat de blessures er niet om logen en vrij zelden voorkwamen, het ging achter elkaar door. ..Zowel voor hen als voor mij (als voor andere paardenmensen die op onze pensionstal stonden) was het gewoon echt bizar hoe het er aan toe ging. Dus jouw mening is een vrij zeldzame in dit geval, denk ik. Knipoog

Gelukkig gaat het sinds juli relatief erg goed, alleen voor 2 kleine ongevallen is de arts geweest.ff Afkloppen en hopen dat er een steigende lijn inzit...Maar ben dus dolblij dat ik verzekerd ben, had het veel eerder moeten doen; het had me echt een paar duizend euro kunnen schelen en voor mij is dat heel veel geld.

Ho stop, wacht even. Nou heb je een afslag gemist Haha!
Ik weet natuurlijk niet WAT jouw paarden is overkomen, dus ik doe geen uitspraken over de inhoud.
Ik kijk statistisch naar getallen. Als je kijkt hoelang jij paarden hebt en hoeveel veterinaire kosten je hebt gemaakt, waar kom je dan gemiddeld op uit? Entingen, wormspuiten en keuringen zijn in mijn ogen geen veterinaire kosten in dit perspectief. Had je dan je paarden moeten verzekeren, of is het nog altijd goedkoper om zelf een back up te hebben?

Ik zie weleens de uitspraak langskomen: "ik heb de premie voor de komende tien jaar al uitgespaard" Ik vraag me dat toch af wat er gebeurt is. Beetje verzekering kost tegenwoordig 400 - 500 euro per jaar, afgaand op de premies die ik op Bokt langs zie komen. Tien jaar premie is dus 4000 euro. Dat is een hele forse veterinaire ingreep! Gezien de regelmaat dat deze uitspraak langskomt, ga ik twijfels hebben over de juistheid. Ik krijg dan twijfels of die mensen wel hebben nagedacht hoeveel premie ze gaan betalen de komende tien jaar.
De andere kant is eigenlijk veel schokkender. Stel dat het waar is. Zijn de hedendaagse paarden dan zulke wrakken? Is management tegenwoordig zo slecht dat er zulke grote ongelukken gebeuren?
Zeg het maar, ik weet het niet.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:53

Valt vies tegen Ikke. Mijn paard stond kreupel, maar konden echt niks vinden. Daar is behoorlijk uitgebreid kreupelheidsonderzoek geweest in twee delen incl hele hoop foto's en scans enz.. 1000 euro verder... Knipoog Daar kan ik dus bijna 3 jaar voor verzekeren

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:59

Noukie schreef:
Valt vies tegen Ikke. Mijn paard stond kreupel, maar konden echt niks vinden. Daar is behoorlijk uitgebreid kreupelheidsonderzoek geweest in twee delen incl hele hoop foto's en scans enz.. 1000 euro verder... Knipoog Daar kan ik dus bijna 3 jaar voor verzekeren

En wat veroorzaakte die kreupelheid nou? Is dat er met dat onderzoek dan tenminste uitgekomen?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:05

Nee Scheve mond Het was ook de meest aparte kreupelheid die ik ooit gezien heb. Hij toonde heel duidelijk rv op de volte en met verdoven van de voet werd hij rad. Maar er was werkelijk niets te vinden! Paard is mee naar huis gegaan met de gedachte "we trainen hem door en hij gaat of echt kapot, of hij gaat goed lopen" en het laatste is het geval gebleken. Maar, als ik niet zeker had geweten dat er niks te vinden was had ik dat niet zomaar gedaan... (en als ik niet verzekerd was had ik misschien wel minder uitgebreid laten onderzoeken, maar dan hadden ze kans gehad dat een dus uiteindelijk gezond paard toch uitgekeerd had moeten worden ivm onverklaarbare klinische kreupleheid, wat de verzekering meer zou hebben gekost)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 09:05

Ikke, je kon niet tellen EN je oordeelt vrij hard voor je idd weet wat er inhoudelijk aan de hand is; dan is het slimmer daar aven naar te vragen. Ik krijg de indruk dat je het allemaal met een korreltje zout neemt en dat laat mij zien dat je zelf weinig paardenleed voor je kiezen hebt gehad. Wees blij.

Ik had mijn geld wat ik in de vezekering had gestoken en misschien wel 5 keer uit teruggehaald, heb het niet tot op de cent berekend. Natuurlijk tellen entingen e.d. niet mee; ik hetb het over breuken, diepe wondenm distorsies (lees mijn mail elders maar eens terug) en durf het dan nog "Mwoah valt wel mee" te noemen.

Verder wil ik er geen woord meer aan wijden; start anders elders een topic en spui daar je twijfels; als mensen hier hun leed benoemen mbt hun paarden (en dat is al schrijnend genoeg) ga er dan maar vanuit dat ze zoiets niet verzinnen. Zou nogal ziek zijn!

MBT jouw premie: Dat geld ben ik in twee en een half jaar dik kwijt geraakt, en het was daarna voor mij de keuze: Of stoppen! met paarden of verzekeren. Dat bedrag is een peuleschil En dat het relatief de afgelopen 4 maand goed gaat (een keer gaskoliek waarbij de artsen geen idee hadden waar het vandaan kwam, snede in de kogel van een veulen, virusje met gehoest). In deze tijd was ik ook nog bezig een enorme hoofdwond te genezen. Relatief valt dit echter reuze mee.
Ik schrik dus nu niet meer zo snel bij een kuchje of een kreupelheid en kan me enorm ergeren als mensen hysterisch doen omdat hun paard een dagje sloom is..Da's niet fair van me, maar het heeft me gewoon harder gemaakt.

Ikke en Waratje, zijn jullie trouwens dezelfde personen? Jullie shcrijven vaak vlak achter elkaar, komen uit bennekom allebei en jullie directe manier van schrijven lijkt wel erg op elkaar.

Zoja, wat heb jij voor leed gehad en hoe heb je dat aangepakt?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:31

detour schreef:
Ikke en Waratje, zijn jullie trouwens dezelfde personen? Jullie shcrijven vaak vlak achter elkaar, komen uit bennekom allebei en jullie directe manier van schrijven lijkt wel erg op elkaar.

Zoja, wat heb jij voor leed gehad en hoe heb je dat aangepakt?

Nee, we zijn niet dezelfde persoon Clown Zou ook veel te veel moeite zijn om steeds uit te loggen en weer in te loggen op de andere naam Tong uitsteken

Ik heb zelf geen paardenleed gehad, al die 15 jaar niet dat ik mijn paard heb. Nooit ernstiger geweest dan kleine wondjes en een enkele vrij simpel te verklaren kreupelheid waar geen da bij nodig was. Ze is nu met 21 nog steeds topfit en loopt vrijwel alle paarden op stal er moeiteloos uit (er is er eentje waar ik over twijfel Cool ). Mijn kennis van paardenleed is allemaal "tweedehands" van stalgenoten en anderen in de kennissenkring, ik heb zo het één en ander voorbij zien komen waaronder een aantal pechgevallen en ook een aantal verklaarbare (en waarschijnlijk voorkombare) gevallen.
Ik realiseer me heus wel dat ik geluk heb met mijn paard, maar aan de andere kant ken ik ook genoeg anderen die een vergelijkbare dosis "geluk" hebben, waardoor ik me dus toch afvraag waar de grens zit tussen geluk hebben en geluk maken. En ja, sommige mensen hebben een rare overdosis echte pech, die echt niet te voorkomen was geweest, het zou zomaar kunnen dat jij daar mee "gezegend" bent geweest. Dat is dan iets waar je dan maar mee om moet gaan en dat maakt het extra zuur als je anderen ziet die nooit wat hebben.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:42

ik heb mijn paarden ook altijd verz
eerst alleen het paard ,waar ik van terug gekomen ben omdat ik helaas erg veel pech gehad hebt met ze en torenhoge rekeningen kreeg Knipoog

nu is mijn pony verz en ook voor ziektekosten ,dat [ ziekte kosten] kost 200 euro per jaar
en helaas heb ik in de tijd dat ik haar heb het er ruim uitgehaalt
ff foto`s maken 600 euro!
ff scannen en foto`s 400 euro
en dan alle andere dingen er nog bij.

en ik heb ook nooit meegemaakt dat ik geen zeggenschap heb over de behandeling
ik mag ook zelf een kliniek uit kiezen voor een operatie

ook de inname van mijn paarden na uitbehandelt te zijn us goed verlopen.

ik kan hier echt geen spaarpotje voor maken,de kosten die ik steeds heb zijn veel hoger dan de jaarpremie Knipoog

ik zit bij Interpolis, nu Equine Risk Sigaar

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:44

Mirgino, waar ben jij verzekerd dan?

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:48

Ik heb mijn paard ook verzekerd. Bij Amev hippo paardenverzekeringen. Want als er iets met dit paard gebeurt zou ik geen geld hebben om een nieuw paard te kopen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 12:48

Splash, had je iets aan de EFO qua info? Gaat alles goed met je beestje?

Waratje, nee, ik gun anderen juist hun geluk hoor, heb me nooit verbitterd laten worden. ZOu niet fair zijn. We hebben al een tij andere paarden va pensionklanten bij ons thuis, die krijgen dezelfde zorg en daar gaat het vrijwel altijd goed mee.

Sommige paarden zijn echt kamikazepiloten...

Mijn vriendin zit bij de Amev Hippo of idd, zij heeft tot niet toe jaarlijks haar premie eruit gehaald, en de verzekering heeft zelfs haar paard behoedt voor onnodige operaties. Zo kan het dus ook! Knipoog

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:50

detour schreef:
Splash, had je iets aan de EFO qua info? Gaat alles goed met je beestje?

Ja, heb ik zeker iets aan. Ik ga ze straks even bellen en als ik goed begrijp uit hun site komt er eerst een inspecteur bij je langs? Het gaat naar omstandigheden goed met haar, ik heb haar nu 2 weken en 1 dag, maar nu pas krijg ik te zien hoe ze er echt aan toe is, ze is gezond maar mist nog een kilo of 100.... Ach gut Ik ga zo weer even bij haar kijken, en ben nog even in dubio met wat ik het beste kan doen qua voer. Maar tot nu toe gaat ze goed, ze is vrolijk, alert en laat zich niet zo snel meer op haar kop zitten door de 4 meiden waarmee ze samen staat.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 12:54

Ja, er komt een inspecteur , welke is afhankelijk vam waar je woont. Misschien kan hij je dan ook voedingstips geven!
Succes!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:14

detour schreef:
Ikke, je kon niet tellen EN je oordeelt vrij hard voor je idd weet wat er inhoudelijk aan de hand is; dan is het slimmer daar aven naar te vragen. Ik krijg de indruk dat je het allemaal met een korreltje zout neemt en dat laat mij zien dat je zelf weinig paardenleed voor je kiezen hebt gehad. Wees blij.

Ik tel vijf paarden. 2,5 jaar en 5 heftige voorvallen, in de zin van forse veterinaire kosten. Klopt?
detour schreef:
Ik had mijn geld wat ik in de vezekering had gestoken en misschien wel 5 keer uit teruggehaald, heb het niet tot op de cent berekend. Natuurlijk tellen entingen e.d. niet mee; ik hetb het over breuken, diepe wondenm distorsies (lees mijn mail elders maar eens terug) en durf het dan nog "Mwoah valt wel mee" te noemen.

Even voor de simpele rekensommen, 5 paarden a 400 euro per jaar is 2000 euro premie. Per 2,5 jaar is dat omgerekend dus 5000 euro.
Ik ga er dan ook nog vanuit de kosten per geval lager zijn dan de verzekerde waarde; aangezien vrijwel alle verzekeringen niet meer vergoeden dan de verzekerde waarde van het dier.
Blijft de vraag openstaan: hoelang heb jij al paarden en hoeveel veterinaire kosten heb je in die totale periode gehad? Weegt dat totale plaatje nog steeds op tegen deze kl*teperiode?
detour schreef:
Verder wil ik er geen woord meer aan wijden; start anders elders een topic en spui daar je twijfels; als mensen hier hun leed benoemen mbt hun paarden (en dat is al schrijnend genoeg) ga er dan maar vanuit dat ze zoiets niet verzinnen. Zou nogal ziek zijn!

Op zich ben ik dat met je eens, maar ik weet ondertussen dat er zulke zieke geesten rondspoken op Bokt. Zowel in wat er gebeurt is als in hoeveel dat gekost heeft.
detour schreef:
MBT jouw premie: Dat geld ben ik in twee en een half jaar dik kwijt geraakt, en het was daarna voor mij de keuze: Of stoppen! met paarden of verzekeren. Dat bedrag is een peuleschil En dat het relatief de afgelopen 4 maand goed gaat (een keer gaskoliek waarbij de artsen geen idee hadden waar het vandaan kwam, snede in de kogel van een veulen, virusje met gehoest). In deze tijd was ik ook nog bezig een enorme hoofdwond te genezen. Relatief valt dit echter reuze mee.
Ik schrik dus nu niet meer zo snel bij een kuchje of een kreupelheid en kan me enorm ergeren als mensen hysterisch doen omdat hun paard een dagje sloom is..Da's niet fair van me, maar het heeft me gewoon harder gemaakt.

Voor een simpele kreupelheid heb ik nog nooit een dierenarts gebeld. Pas als het niet binnen drie dagen beter gaat, ga ik eens vragen stellen aan diverse mensen. Kijk, als een paard op drie benen rondhinkt is het een ander verhaal, maar gewoon niet rad, dat gaat in negen van de tien gevallen gewoon weer over.

Ik heb al meer dan 20 jaar paarden. Als ik al die jaren verzekeringen had gehad, dan had me dat 10.000 tot 12.000 euro gekost! Dat weegt in mijn ogen niet op tegen de slorige 1000 euro die ik in al die jaren aan veterinare kosten heb gehad; zelfs niet als er nu iets heel heftigs zou gebeuren.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 13:19

Ikke, was het maar waar dat ik uit m'n nek l*lde, dan had ik tenminste mijn allergrootste maatje, hoogdrachtig, weer bij me, met kind! Clown

Ik geloof niet dat zulke mensen hier op bokt huizen, ga uit van het goede bij een ander, noem het naief; da's echter een keuze. Knipoog pb Me dan maar eens namen, want vind het nogal een uitspraak.

De veulens waren een dag en 16 dagen oud. De een was kerngezond, de ander te vroeg geboren; deze is onderkoeld geweest, heeft longontsteking gehad, kon niet bij zijn moeder drinken vanwege de hoogte en stierf uiteindelijk aan koliek en zwakte; het was een vechter en we hebben hem enorm geholpen. Volgens artsen was het een wonder dat hij nog zo lang leefde; steeds leek hij weer op te krabbelen maar dan werd hij weer minder. Hij is uitgeput in mijn armen gestorven.

Als ik een paard heb ga ik ervoor.Als het in ieder geval potentie heeft om te leven.

De emotionele schade woog voor mij veel zwaarder dan de financiele; echter-geld heb je nodig in zulke gevallen- vandaar de verzekering. Ik wil ook niet meer zonder.

Ohja, de arts haal ik er ook niet snel bij, hoor. maar gebroken benen en kapotte pezen, longontsteking en koliek lijken me nogal urgent. Clown

De ander met de distorsie had ik 3 maand en de 6 jarige merrie had ik twee weken. De een heb ik 4 maand gehad, de ander anderhalf jaar; de 6 jarige heeft me alleen maar ellende bezorgd en is nu weg.

De drachtige merrie had al wat meegemaakt qua kosten maar niet dramatisch; zij gleed uit en stierf met gebroken been in de wei. Ze was 5 jaar bij me. En elk mens die zo'n verhaal in twijfel trekt zou zich imo moeten doodschamen. Boos! Het is namelijk afschuwelijk om mee te maken. Wees dus beetje voorzichtig voor je oordeelt.
Laatst bijgewerkt door detour op 17-01-08 13:25, in het totaal 3 keer bewerkt

Danielle_Off

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:22

Ik ben ook bezig met het verzekeren van mijn veulen. Ik doe dit via Unive, die heeft volgens mij ook een verband met hippo zorg?
Maar wat ik even niet snap uit het hele verhaal, is het ' wat gebeurt er als je paard ingeslapen/afgemaakt moet worden'
Wat bedoelen jullie met, terugkopen van de verzekering als je hem in wil laten slapen of iets dergelijks?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 13:28

Oei, daar heb ik ook weinig kaas van gegeten. Bij onze verzekering zit een polis die je kunt afsluiten voor eventuele een crematie; het is de enige verzekering in Nl die dit doet en het is een heel nieuw concept. mbt de slager e.d. weet ik niet zo goed wat ze willen, ik zou het dier echter terugkopen, mocht dat nodig zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:34

detour schreef:
Ikke, was het maar waar dat ik uit m'n nek l*lde, dan had ik tenminste mijn allergrootste maatje, hoogdrachtig, weer bij me, met kind!

Ik geloof niet dat zulke mensen hier op bokt huizen, ga uit van het goede bij een ander, noem het naief; da;s echter een keuze.

De veulens waren een dag en 16 dagen oud.

De ander met de distorsie had ik 3 maand en de 6 jarige merrie had ik twee weken.

De drachtige merrie had al wat meegemaakt qua kosten maar niet dramatisch; zij gleed uit en stierf met gebroken been in de wei. Ze was 5 jaar bij me. En elk mens die zo'n verhaal in twijfel trekt zou zich imo moeten doodschamen. Het is namelijk afschuwelijk om mee te maken. Wees dus beetje voorzichtig voor je oordeelt.

Ik zeg nergens dat jij uit je nek zwamt, het is in ieder geval niet waar ik vanuit ga. Ik ga ook niet twijfelen aan de emotionele impact van dingen of aan het waarheidsgehalte van wat je verteld.
Ik probeer juist de emotie te scheiden van rationele zaken. Verzekeren moet je rationeel benaderen. Het gaat heel ordinair over geld en goederen (ja, zo ziet de verzekeringsmaatschappij dat). Zo moet je dat ook behandelen, in mijn ogen. Dat is de basis van mijn benadering.
Als jij wilt discusieren over de emotionele kant, dan moeten we dat in een ander topic doen en dan zal ik en andere pet opzetten. In 15 jaar NVVR zijn er best heftige dingen gebeurt. We zijn paarden uren kwijt geweest, zwaar gewond terug gevonden, paarden hebben op het randje van de dood gestaan, mensen zijn pas na lang praten toch gekomen en zijn geweldig opgevangen. Ik weet waar dat over gaat, maar dat moet je niet als argument gebruiken op het moment dat je het over ordinair geld hebt. Doet de verzekering namelijk ook niet. Laten we die twee dingen dus alstublieft gescheiden houden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:35

Danielle_Off schreef:
Maar wat ik even niet snap uit het hele verhaal, is het ' wat gebeurt er als je paard ingeslapen/afgemaakt moet worden'
Wat bedoelen jullie met, terugkopen van de verzekering als je hem in wil laten slapen of iets dergelijks?

Verzekeringen willen dat als een paard "total loss" is het dier naar de slager gaat, dan krijgen ze namelijk nog een stukje opbrengst terug. Als jij niet wilt dat er nog met je paard gesleept wordt, zou je het dan voor de slachtprijs kunnen "terugkopen" van de verzekering zodat je het op eigen terrein (of bij de eigen kliniek) kunt laten inslapen of eventueel met pensioen op de wei kunt zetten. Je krijgt dan dus wel het verzekerde bedrag uitgekeerd, maar het stukje dat zij extra hadden gekregen van de slager willen ze natuurlijk alsnog hebben, dus wordt van jouw uitkering afgetrokken.

Edit: grammaticaal foutje hersteld
Laatst bijgewerkt door Waratje op 17-01-08 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 13:39

Man, ga elders commentaar lopen leveren. Ik heb zelf dit topic opgezet, dus in dat opzicht beslis ik zelf waarom dit is opgezet en wat ik daarin kwijt wil; was dit nl allemaal niet gebeurd dan had ik mijn paarden niet verzekerd. Ik koppel dit dus niet los.
Ik zou het dus waarderen als je mensen in hun waarde laat, minder hoog van de toren blaast en elders een topic opent waarin je mensen je mening over het gescheiden houden van geld en emoties door de strot kunt douwen.

Mijn verzekeringsadviseur is gelukkig erg menselijk en toont begrip en deelt een hoop over zijn eigen onzekerheden als er eens wat mis gaat in zijn eigen bedrijf. Dat schept vertrouwen en toenadering.
Daarom onder andere heb ik vertrouwen in deze verzekering en stop ik er geld in.
Verder wil ik aan jou geen woorden meer vuil maken.
Laatst bijgewerkt door detour op 17-01-08 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Danielle_Off

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:42

Ooh oke, als dat alles is vind ik het oke.. Ik hoef helemaal geen geld te ontvangen als mijn paard overlijd of afgekeurd word.. Vind dat pure onzin!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 13:43

Danielle_Off schreef:
Ooh oke, als dat alles is vind ik het oke.. Ik hoef helemaal geen geld te ontvangen als mijn paard overlijd of afgekeurd word.. Vind dat pure onzin!

Je emotionele band is veel belangrijker dan die centen he? Althans, dat is bij mij zo met mijn dieren..

Danielle_Off

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:45

Precies! Waarom zou ik er 'rijk' van moeten worden, terwijl ik mijn paardje mis? Alsof ik met dat geld een nieuw vervangend paard zou kunnen kopen betreft emotionele waarde? Ze mogen van mij al die centen houden, zolang ik zelf maar kan beslissen wat er met mijn paardje gebeurt.. Dus eigenlijk dat geld wat ik moet betalen om het 'terug te kopen' kan ik betalen van hun uitkering?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:45

Danielle_Off schreef:
Ik ben ook bezig met het verzekeren van mijn veulen. Ik doe dit via Unive, die heeft volgens mij ook een verband met hippo zorg?

Er gaan verhalen (en ja, helaas zijn die soms waar) dat wanneer het paard ter beschikking van de verzekering komt (voor de dood) deze paarden op "mirakuleuze wijze" enige tijd later weer ergens opduiken als "gezond paard". De verzekering neemt het paard in en zal proberen, vaak via slacht, nog geld te vangen voor zo'n paard. Wat ook gebeurt is dat zulke paarden enige tijd op een weiland staan om dikker te worden (lees: meer opbrengen voor de slacht). Dit zijn in mijn ogen minderheidsverhalen, maar het komt voor en dit soort verhalen blijven ook hangen.
Het "een paard redden van de slacht" komt hiermee in een ander daglicht te staan.........
Danielle_Off schreef:

Stel dat het paard wordt afgekeurd voor het gebruiksdoel (veelal sport), dan kun je het paard terugkopen van de verzekering, meestal tegen de slachtprijs. Je kunt er dan voor kiezen om het paard zelf in te laten slapen; weet je tenminste zeker dat ie dood is, of bijvoorbeeld als weideornament bij je nieuwe paard zetten.

Danielle_Off

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:50

Bedankt voor je info.. Maar knappe vent die mijn paardje bij mij weghaald? Alsof ik hem uberhaupt mee zou geven aan hun, zodat ze hem kunnen onderzoeken, dik laten worden of iets dergelijks..? Daar heb ik toch altijd nog iets over te zeggen?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 13:51

Danielle_Off schreef:
Precies! Waarom zou ik er 'rijk' van moeten worden, terwijl ik mijn paardje mis? Alsof ik met dat geld een nieuw vervangend paard zou kunnen kopen betreft emotionele waarde? Ze mogen van mij al die centen houden, zolang ik zelf maar kan beslissen wat er met mijn paardje gebeurt.. Dus eigenlijk dat geld wat ik moet betalen om het 'terug te kopen' kan ik betalen van hun uitkering?

Daar ben ik het wel mee eens idd. Knipoog

Deen dier kan je paard vervangen als het gestorven is; dat dier is met geen cent te vervangen, al is het bedrag misschien wel een potje voor een volgend dier..

Daarom zou ik mijn dier ook terugkopen want ik heb het gewoon neit op de slacht.