detour schreef:Ikke, 3 paarden En twee veulens En alle gevallen waren zeer schokkend!
Volgens mij is schokkend iets anders in jouw woordenboek..![]()
Ohja, voor mij waren de veulens net zo veel waard als de paarden, emotioneel gezien, en de kosten logen er ook niet om..![]()
Dit was idd aan de lopende band, zelfs de paardenartsen zeiden dat de blessures er niet om logen en vrij zelden voorkwamen, het ging achter elkaar door. ..Zowel voor hen als voor mij (als voor andere paardenmensen die op onze pensionstal stonden) was het gewoon echt bizar hoe het er aan toe ging. Dus jouw mening is een vrij zeldzame in dit geval, denk ik.![]()
Gelukkig gaat het sinds juli relatief erg goed, alleen voor 2 kleine ongevallen is de arts geweest.ff Afkloppen en hopen dat er een steigende lijn inzit...Maar ben dus dolblij dat ik verzekerd ben, had het veel eerder moeten doen; het had me echt een paar duizend euro kunnen schelen en voor mij is dat heel veel geld.
Ho stop, wacht even. Nou heb je een afslag gemist
Ik weet natuurlijk niet WAT jouw paarden is overkomen, dus ik doe geen uitspraken over de inhoud.
Ik kijk statistisch naar getallen. Als je kijkt hoelang jij paarden hebt en hoeveel veterinaire kosten je hebt gemaakt, waar kom je dan gemiddeld op uit? Entingen, wormspuiten en keuringen zijn in mijn ogen geen veterinaire kosten in dit perspectief. Had je dan je paarden moeten verzekeren, of is het nog altijd goedkoper om zelf een back up te hebben?
Ik zie weleens de uitspraak langskomen: "ik heb de premie voor de komende tien jaar al uitgespaard" Ik vraag me dat toch af wat er gebeurt is. Beetje verzekering kost tegenwoordig 400 - 500 euro per jaar, afgaand op de premies die ik op Bokt langs zie komen. Tien jaar premie is dus 4000 euro. Dat is een hele forse veterinaire ingreep! Gezien de regelmaat dat deze uitspraak langskomt, ga ik twijfels hebben over de juistheid. Ik krijg dan twijfels of die mensen wel hebben nagedacht hoeveel premie ze gaan betalen de komende tien jaar.
De andere kant is eigenlijk veel schokkender. Stel dat het waar is. Zijn de hedendaagse paarden dan zulke wrakken? Is management tegenwoordig zo slecht dat er zulke grote ongelukken gebeuren?
Zeg het maar, ik weet het niet.
Het was ook de meest aparte kreupelheid die ik ooit gezien heb. Hij toonde heel duidelijk rv op de volte en met verdoven van de voet werd hij rad. Maar er was werkelijk niets te vinden! Paard is mee naar huis gegaan met de gedachte "we trainen hem door en hij gaat of echt kapot, of hij gaat goed lopen" en het laatste is het geval gebleken. Maar, als ik niet zeker had geweten dat er niks te vinden was had ik dat niet zomaar gedaan... (en als ik niet verzekerd was had ik misschien wel minder uitgebreid laten onderzoeken, maar dan hadden ze kans gehad dat een dus uiteindelijk gezond paard toch uitgekeerd had moeten worden ivm onverklaarbare klinische kreupleheid, wat de verzekering meer zou hebben gekost)
Zou ook veel te veel moeite zijn om steeds uit te loggen en weer in te loggen op de andere naam
). Mijn kennis van paardenleed is allemaal "tweedehands" van stalgenoten en anderen in de kennissenkring, ik heb zo het één en ander voorbij zien komen waaronder een aantal pechgevallen en ook een aantal verklaarbare (en waarschijnlijk voorkombare) gevallen.
Ik ga zo weer even bij haar kijken, en ben nog even in dubio met wat ik het beste kan doen qua voer. Maar tot nu toe gaat ze goed, ze is vrolijk, alert en laat zich niet zo snel meer op haar kop zitten door de 4 meiden waarmee ze samen staat.
Het is namelijk afschuwelijk om mee te maken. Wees dus beetje voorzichtig voor je oordeelt.