Waarom moeten mensen altijd zeuren als je geen cap draagt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imala204

Re: Waarom moeten mensen altijd zeuren als je geen cap draagt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:25

Loizy schreef:
Omdat 't ook mis kan gaan.. zoals bij Barmat..
En wat is er zo moeilijk aan even je cap op zetten..?
Ik zie niet in waarom je 'm niet op zou zetten, ik doe het iig wel!

Ja en je kunt ook over de dorpel struikelen, met de stoel omkiepen (zonder helm) of weet ik niet wat er allemaal gebeuren kan.
Is het dan zo moeilijk om ieder gewoon zijn eigen keuze te laten maken. Er wordt ons al zoveel verplicht opgedrongen.
Ik zie niet in waarom een ander zich daar druk over moet maken. Zet lekker je cap op als je daarvoor kiest en laat hem af als je dat wilt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:27

Margreth schreef:
Die keuzes moet je dan ook respecteren, ook al zou dat jou keuze niet zijn.

Helaas, zelfs al is het wettelijk geregeld, dan nóg wordt dit niet gerespecteeerd.

Deze moraalridders realiseren zich niet dat dit twee kanten op werkt.
Dát probeer ik al een paar keer helder te maken met het voorbeeld van een ruiterverbod op de openbare weg.

Die maraalridders dienen zich te realiseren dat een ander met hetzelfde ´recht´ de rechten van de moraalriders naast zich neer kan leggen vanuit díens vermeend hogere moraal.

Er staat op het web een érg goed en zeer informatief stuk over ´hoe om te gaan met paras en pseudos´ en dat raakt exáct het gevaarlijke van de ´hogere moraal´.

Tel je zegeningen en wees er zuinig op.

hc

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:30

Dat laatste zinnetje kan je natuurlijk ook over je hoofd zeggen. Haha! Haha! Tong uitsteken

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:35

je kan overal wel gewond raken. daar ben ik het ook mee eens. met alles neem je een risico. en je verzekering keert wel uit al je een ongeluk krijgt zonder je cap op behalve als het schade is dat door met cap te rijden voorkomen had kunnen worden. zo is het tegen ons verteld. en je kan wel zeggen dat je je paard vertrouwd maar ik rij ook meestal zonder cap maar ben vorig jaar over de kop gevlogen met mn pony en ik vertrouw mn pony voor 200 %

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:36

Needje schreef:
Als het kalf verdronken is dempt men de put.
Ik heb meerdere mensen meegemaakt die noit een cap droegen. Een rare smakkert maakten en sindsdien niet meer zonder opstappen...

Ja maar dat klopt toch eigenlijk niet net zoals meerdere het over barmat hebben,
haar is het ook overkomen zie je ergens bij haar verhaal staan eigen schuld dikke bult,
en goh dat kost mij ook geld dat jij hersenletsel hebt nee dat durven ze niet rechtstreeks
te zeggen maar wel in een ander topic over geen cap dragen, vind ik zelf niet helemaal terecht.
Ook al zal mij wat overkomen(mocht ik nog rijden kunnen) zou daarna nog weer zonder cap gaan, en dan niet inneens wel met cap.
Mijn dochterje van 6 moet van mij met cap rijden ook al is haar pony nog zo n lieverd.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:37

Kijk, als ik mensen zonder cap zie rijden, zal ik niet zeuren. Maar ik weet wel wat er allemaal kan gebeuren. Dan kan je nog zeggen, dat je nooit van je paard valt. Maar, paarden blijven vluchtdieren. als ze ergens van schrikken en ze slaan op hol..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:40

Mij zal je niet over geld horen. Maar als je een gat in je kop valt is het imo wel eigen schuld, dikke bult. Sorry. Hoe erg ik het ook voor die persoon zal vinden.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:44

Ik vind het echt heel erg als mensen geen cap op hebben. Ik vind dat het bij het paardrijden 'hoort'.
Aangezien het een vluchtdier ís en blíjft.
Het paard hoeft het niet eens expres te doen, in de buurt is een paard gestruikeld en dat meisje viel met haar hoofd daardoor op de straat, cap door het midden!
Moet je nagaan als ze geen cap op had gehad..
Ik zal niet tegen mensen luid verkondigen dat ze een cap op moeten doen, die verantwoordelijkheid kunnen ze zichzelf wel aan mag ik aannemen.. Tegen een ontwetend iemand zal ik het altijd wel zeggen, wat de gevaren zijn e.d.
Maar iemand die het expres vergeet/niet doet bemoei ik me niet mee Knipoog
Hier geldt van mijn kant dus wel ; eigen schuld dikke bult.. Knipoog

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:47

De vraag is eerder waarom zou je geen cap op doen? Ookal zou het maar eventueel kunnen beschermen tegen mogelijke hersenbeschadigingen? Dat zou al reden genoeg moeten zijn.

En je zou m niet opdoen omdat? je haar iets minder zit erna? het comfortabeler is zonder? Omdat je denkt dat jouw toch niks zal overkomen? dat weegt toch niet op tegen het eventueel deels verkomen van een mogelijke hersenbeschadiging.
Waarom zou je het niet doen? ALs je je leven lief hebt ...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:50

Tsja, bij de een is het kapsel nou eenmaal belangrijker als het hoofd zelf.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:53

Nadine___ schreef:
Kijk, als ik mensen zonder cap zie rijden, zal ik niet zeuren. Maar ik weet wel wat er allemaal kan gebeuren. Dan kan je nog zeggen, dat je nooit van je paard valt. Maar, paarden blijven vluchtdieren. als ze ergens van schrikken en ze slaan op hol..

dat kan je ook zeggen als je naar buiten stapt. dan kan je ook gaan denken van misschien val ik wel over een takje met mn hoofd op de stoeprand en breek mn nek. of als je de trap oploopt kan het misschien ook wel gebeuren dat je valt dan ben je ook niet beschermt. en is er ook een kans dat je letsel oploopt. en als je de hele dag in bed blijft liggen heb je ook de kans dat misschien je bed doorzakt of het huis instort. ik weet het die kansen zijn klein maar als je normaal met je paard omgaat zijn die kansen ook klein.
en ik rij zelf ook zonder cap behalve op terrein waar het verplicht is. en waarom vind het fijner zonder hou helemaal niet van iets op mn hoofd en als ik ga buitenrijden moet ik me vrij voelen en niet mn hoofd opgesloten.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:54

Needje schreef:
Tsja, bij de een is het kapsel nou eenmaal belangrijker als het hoofd zelf.

Als ik ga rijden draait het echt niet om mijn kapsel hoor dat zit toch al niet meer nadat ik eerst 4 stallen heb uitgemest
en 4 paarden geborsteld en de rest wat erbij komt kijken voordat ik kan rijden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:56

Toch is dta het meest gehoorde excuus op stal. Clown
Schijnbaar kunnen ze bij mij op stal wel uitmesten zonder te gaan stinken, maar geen cap dragen. Apart volk. Haha! Haha!

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:03

Nadine___ schreef:
dat kan je ook zeggen als je naar buiten stapt. dan kan je ook gaan denken van misschien val ik wel over een takje met mn hoofd op de stoeprand en breek mn nek. of als je de trap oploopt kan het misschien ook wel gebeuren dat je valt dan ben je ook niet beschermt. en is er ook een kans dat je letsel oploopt. en als je de hele dag in bed blijft liggen heb je ook de kans dat misschien je bed doorzakt of het huis instort. ik weet het die kansen zijn klein maar als je normaal met je paard omgaat zijn die kansen ook klein.
en ik rij zelf ook zonder cap behalve op terrein waar het verplicht is. en waarom vind het fijner zonder hou helemaal niet van iets op mn hoofd en als ik ga buitenrijden moet ik me vrij voelen en niet mn hoofd opgesloten.
[/quote]

Klopt die kansen zijn aanwezig, maar ik denk dat het in de meeste gevallen helpt om je ervan bewust te zijn dat het zou kunnen gebeuren. (zoals in het verkeer alert blijven aan de regels houden, helm op motor,scooter etc.)
Oke dan kan je alsnog aangereden worden door een bv dronken bestuurder.
Maar dan heb je alsnog alles gedaan wat je kon doe qua veiligheidsoverwegingen.
En als je op een paard zit kan je een cap op doen, dat zo'n cap je hoofd beschermt weegt toch veel zwaarder dan. "ik vind het nou eenmaal fijner zonder"

Oke kan je alsnog op zo'n manier vallen dat je ernstig de *** bent maar toch je hebt in iedergeval een voorzorgmaatregel genomen, staat toch leuker op je grafsteen? Pling

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:06

Needje schreef:
Toch is dta het meest gehoorde excuus op stal. Clown
Schijnbaar kunnen ze bij mij op stal wel uitmesten zonder te gaan stinken, maar geen cap dragen. Apart volk. Haha! Haha!

Dat vind ik idd geen excuus, ikzelf heb er eigenlijk helemaal geen excuus voor heb eigenlijk nooit met cap gereden
alleen waar het verplicht was en alleen als ik hetzelf wel nodig achtte.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:06

als je daar overal aan moet gaan denken heb je geen gezond leven meer. dan leef je heel de dag in angst. van wat zou er kunnen gebeuren als ik nu in mn auto stap en even naar de supermarkt rij. ik geniet dan liever van het leven en dan desnoods een kort dan dat ik er niet van kan genieten en heel de dag in angst leef om wat er misschien wel kan gebeuren

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:08

Maar toch zal je in de auto je gordel om doen, of niet?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:09

1natascha schreef:
Klopt die kansen zijn aanwezig, maar ik denk dat het in de meeste gevallen helpt om je ervan bewust te zijn dat het zou kunnen gebeuren. (zoals in het verkeer alert blijven aan de regels houden, helm op motor,scooter etc.)
Oke dan kan je alsnog aangereden worden door een bv dronken bestuurder.
Maar dan heb je alsnog alles gedaan wat je kon doe qua veiligheidsoverwegingen.
En als je op een paard zit kan je een cap op doen, dat zo'n cap je hoofd beschermt weegt toch veel zwaarder dan. "ik vind het nou eenmaal fijner zonder"

Oke kan je alsnog op zo'n manier vallen dat je ernstig de *** bent maar toch je hebt in iedergeval een voorzorgmaatregel genomen, staat toch leuker op je grafsteen? Pling

Mee eens!

@ikke20: gelukkig is een auto geen vluchtdier en struikeld hij nergens over Pling

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:10

moet je ook die heb ik ook altijd aan maar ook uit gewoonte die trek ik standaard aan. heb nooit met cap leren rijden ree vroeger overal zonder cap en als ik nu naar terrein ga waar het verplicht is moet ik er echt aan denken. en ik rij al 14 jaar zonder. en ik kan je verzekeren een auto kan jammergenoeg niet vluchten maar wel struikelen(klapband ofzo)

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:11

Ik leef anders helemaal niet in angst maar ben me wel bewust van de consequenties.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:13

dat ben ik ook maar vaak genoeg moet ik er niet bij na gaan denken dan wordt ik alleen maar bang. als ik op mn pony zit en ik ga denken dat ze misschien weer kan struikelen dan wordt ik ook bang maar ga ik van de natuur zitten genieten heb ik nergens last van. dan ga ik liever van de natuur genieten en denk ik achteraf wel van oh stel je voor. vroeger croste ik met die pony het complete bos door. met halstertje touwtje eraan zonder zadel of cap en crossen maar.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:14

ikke20 schreef:
moet je ook die heb ik ook altijd aan maar ook uit gewoonte die trek ik standaard aan. heb nooit met cap leren rijden ree vroeger overal zonder cap en als ik nu naar terrein ga waar het verplicht is moet ik er echt aan denken. en ik rij al 14 jaar zonder. en ik kan je verzekeren een auto kan jammergenoeg niet vluchten maar wel struikelen(klapband ofzo)

dan kukel je toch niet meteen uit de auto Clown

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:15

ik kukel ook niet bij elke bok of elke struikel uit mn zadel

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:15

Een Canadees onderzoek:

Citaat:
Het onderzoek van Sorli (2000) werd uitgevoerd in Canada. De locatie van alle blessures is redelijk gelijk verdeeld. Het hoofd is in Canada met 20% de meest voorkomende locatie voor letsel in de ruitersport. Slechts 2,4 % van de slachtoffers in dit onderzoek droeg een cap.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:18

Nee alstie gewoon struikeld niet nee, maar als tie valt Scheve mond Heb 1 week geleden weer iemand afgevoerd zien worden met ambulance door pony die was gevallen nadat ie gestruikeld was. als ze geen cap op had gehad, had het waarschijnlijk slechter met haar afgelopen.