Hoe snel denk jij door de klasses heen te vliegen ? +berijke

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Hoe snel denk jij door de klasses heen te vliegen ? +berijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:47

JJ dat geeft toch niks? Mijn eerste was 6 toen ik die voor het eerst startte en Urielle kreeg ik met 6 pas onder het zadel en daar heb ik nog veel werk mee gehad om die nageeflijk en taktmatig te krijgen.
Maar Wrangler heb ik met 3,5 zadelmak gemaakt dus ik vind het niks teveel gevraagd dat hij nu met zijn 4,5 jaar naar het L1 gaat. Er zijn genoeg W'tjes die nu al M1-startgerechtigd zijn, sommige met 2,5 jaar zadelmak gemaakt al. En anderen komen nu net onder het zadel. Geen probleem toch?

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:34

Rieja schreef:
Idd Karin, ik ken ook wel mensen die inmidels 80 wp in het Z2 hebben en daar maar blijven hangen. Dan zou ik op een gegeven moment nog liever in het weekend lekker het bos ingaan geloof ik...
Maar goed dit is offtopic geloof ik Schijnheilig

HU???

Je moet toch over met 30 winstpunten??

Of telt dat niet in Z2 Bloos

Ja ik weet het niet hoor?? sorry als ik het mis heb Sigaar

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:38

Nee, als je Z2 rijdt hoef je niet te promoveren naar het ZZ-L.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:23

Nouja, als je met een pony 80 winst in het Z2 hebt, lijkt mij dat eigenlijk wel stoer. *LOL* Maar ik denk dat ik dan niet erg vaak meer op wedstrijd zou gaan..

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:58

KarinvdM schreef:
Born2BCrazy schreef:
Na 5jaar in dezelfde klasse wordt je het ook wel zat..

Dat zou ik niet eens volhouden. Ik kan ook niet snappen dat mensen jaren in het Z2 door blijven rijden. Na een tijdje ken je al je proeven uit je hoofd en je paard ook.

bij wijze van dan he? Knipoog

80 winst? is dat beter dan 20? of 10?
Imo niet..je hebt je kunstje alleen vaker (goed) vertoont.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:46

zazoeyou schreef:
Stel STEL..

Ik rij nu Z2 met succes,, paard kent oefeningen voor zz zwaar..
Ik wil dus overstap maken naar zz licht..

Hoe gaat dat dan??

Wat kost dat?
Wat voor startkaart is daarbij nodig?
Is dat dan ook verplicht naar buitenland toe?

Etc...

Sorry misschien off topic,,maar ik wil het wel eens weten omdat hierboven dus vaak geschreven wordt dat de meeste paarden OF verkocht worden na het Z2 OF voor recreatie worden gebruikt.. Pling

Ik heb het zelf ook nog nooit gestart, maar weet wel ongeveer hoe het zit.
Vroeger moest je lid worden van de NVDR, dus ik denk dat je nu lid moet worden van de Subtop, maar dat weet ik niet zeker.
Je inschrijfgeld is 12,50 per proef en meestal staat er helemaal geen prijzengeld tegenover.
Als je twee proeven wilt starten zit er vaak een paar uur tussen de eerste en de tweede proef, en er is (hier in buurt) totaal geen publieke belangstelling, behalve als Anky een keer meerijdt.
Je hoeft helemaal nooit naar het buitenland als je dat niet wilt.
Behalve als je in een kader terechtkomt, dan moet je internationale 'ervaring' opdoen.

Ik ga best vaak kijken als er hier in de manege zo`n wedstrijd wordt georganiseerd, maar de gezelligheid is er ver te zoeken.

Ik blijf dus voorlopig lekker bij de basis rijden!
Veel leuker, dichterbij, en je kunt de kosten er teminste uithalen.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 21:24

Mijn 6 jarige loopt nu M1 met 7 winstpunten. Tot nu toe heeft hij nog iedere proef winst gelopen. De planning is dat ik pas in januari/februari over ga naar het M2.
En dan hopen dat we ergens in het zomerseizoen voor het eerst Z1 kunnen starten.

Wally is in drie wedstrijden door het B gevlogen. En tijdens zijn eerste L1 wedstrijd liep hij 202 en 205 punten. Met hem start ik voorlopig alleen de selectiewedstrijden en ga pas in februari over naar het L2. Hij is nog zo jong.

Maarja het is leuk zo'n planning. Als ze er nog niet aan toe zijn gaan we gewoon niet over. Ik overhaast lekker niks

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:10

asjemenou schreef:
zazoeyou schreef:
Stel STEL..

Ik rij nu Z2 met succes,, paard kent oefeningen voor zz zwaar..
Ik wil dus overstap maken naar zz licht..

Hoe gaat dat dan??

Wat kost dat?
Wat voor startkaart is daarbij nodig?
Is dat dan ook verplicht naar buitenland toe?

Etc...

Sorry misschien off topic,,maar ik wil het wel eens weten omdat hierboven dus vaak geschreven wordt dat de meeste paarden OF verkocht worden na het Z2 OF voor recreatie worden gebruikt.. Pling

Vroeger moest je lid worden van de NVDR, dus ik denk dat je nu lid moet worden van de Subtop, maar dat weet ik niet zeker.
Je inschrijfgeld is 12,50 per proef en meestal staat er helemaal geen prijzengeld tegenover.
Als je twee proeven wilt starten zit er vaak een paar uur tussen de eerste en de tweede proef, en er is (hier in buurt) totaal geen publieke belangstelling, behalve als Anky een keer meerijdt.
Behalve als je in een kader terechtkomt, dan moet je internationale 'ervaring' opdoen.

Ik ga best vaak kijken als er hier in de manege zo`n wedstrijd wordt georganiseerd, maar de gezelligheid is er ver te zoeken.

Ik blijf dus voorlopig lekker bij de basis rijden!
Veel leuker, dichterbij, en je kunt de kosten er teminste uithalen.

Klinkt niet echt aanlokkelijk ofzo? Scheve mond
ZZ-licht/zwaar heb ik trouwens wel voorbij zien komen op de wat grotere (outdoor)concoursen in de buurt..dus daar is nog wel wat sfeer neem ik aan Lachen
Binnen wordt dan idd een ander verhaal..

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:18

asjemenou schreef:

nee, de Subtopwedstrijden worden gewoon bij de KNHS verreden

Citaat:

Ook dit is veranderd, sinds het bestaan van de subtop (01-01-07) wordt er gewoon prijzengeld gegeven. Inschrijfgeld gaat binnenkort met €5,- omhoog om zo juries uit andere regio's in te kunnen zetten.

Citaat:

Ja

En verder gaat dit hopeloos off topic dus zullen we weer terug naar het onderwerp gaan??

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:08

Urielle schreef:
JJ dat geeft toch niks? Mijn eerste was 6 toen ik die voor het eerst startte en Urielle kreeg ik met 6 pas onder het zadel en daar heb ik nog veel werk mee gehad om die nageeflijk en taktmatig te krijgen.
Maar Wrangler heb ik met 3,5 zadelmak gemaakt dus ik vind het niks teveel gevraagd dat hij nu met zijn 4,5 jaar naar het L1 gaat. Er zijn genoeg W'tjes die nu al M1-startgerechtigd zijn, sommige met 2,5 jaar zadelmak gemaakt al. En anderen komen nu net onder het zadel. Geen probleem toch?

Nee, ik vind het zelf ook helemaal niet erg. Ik heb tijd zat, ben al blij dat ze alles zo fantastisch oppakt. Paard is werkelijk een genot om mee te werken en dat vind ik momenteel even veel belangrijker dan wp-en. Maar ik hoor inderdaad in mijn omgeving dat ik al 'veel te laat' ben met alles. Anders is ze straks nl. onverkoopbaar volgens de 'mensen die er verstand van hebben'... (even vergetend dat ik haar helemaal niet wil verkopen Haha! , er zit nl. ook nog eens een heel mooi papier en keuringsresultaat bij en ik heb de ruimte dus een veulentje fokken ligt ook nog ooit in de bedoeling...)
En ja, soms komt er van alles tussen als je een planning maakt. Ik bedoel, mijn planning was om Jumper van de winter M2 te starten als het goed ging van de zomer. Maar ja, hij vond het nodig om over het hek van de wei te springen en is er nu niet meer Huilen . Daarna heb ik Tigo gekocht en die wilde ik vanaf september in het M1 gaan starten. Nou, daar kan ik de startkaart wel weer van opzeggen, is van alles mee aan de hand behalve dan dat er iets goed is Huilen .
Dus planning gaat bij mij het raam uit, is de goden verzoeken Boos!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:13

SGWOllie schreef:
asjemenou schreef:

Ook dit is veranderd, sinds het bestaan van de subtop (01-01-07) wordt er gewoon prijzengeld gegeven. Inschrijfgeld gaat binnenkort met €5,- omhoog om zo juries uit andere regio's in te kunnen zetten.
Citaat:
Bij ons nog steeds niet hoor, prijzengeld is nog steeds niet verplicht, dus veel verenigingen geven het nog steeds niet.
Vaak krijg je nu een borstel of een halster ipv het gebruikelijke zilverwerk.
Er zullen vast wel plaatsen zijn waar je prijzengeld krijgt, maar bij ons helaas nog steeds niet.

Zal verder weer on topic blijven!

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:38

Ik ben nu drie keer gestart met mijn vierjarige(Sir Sinclair X Lancet). Ze lijkt veel potentie te hebben. Mij doelstelling is haar ook met 6/7 jaar in de Z te hebben. Uiteraard ben ik wel afhankelijk van een goede gezondheid van ons beide. Belngrijk punt is ook goede begeleiding van instructeur die meekijkt vanaf de grond.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:19

Ik wil volgend jaar met mijn 'pleegpaard' gaan starten, een Fries van 19. Hij heeft ooit L gelopen, ik alleen F proeven. Ons doel is een winstpunt in de B en dat hoeft niet de eerste wedstrijd, maar bij voorkeur wel in 2008 Lachen Mijn allerstilste droom is een punt in de L, zonder tijdslimiet.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:32

Mijne is 6, loopt nu L1; en tja een planning Haha! Ach voor de volgende zomer L2 met winst..Gaat hard zat Vork

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:58

zazoeyou schreef:
Ik start met mn 4 jarige a.s 7oktober ons B debuut...

Ik heb mn ventje vanaf zijn geboorte,, (wij zijn samen opgegroeid Lovers )

Ik zou graag HEEL GRAAG in de toekomst(hetzij over 1 jaar hetzij over 6 jaar)Z2 willen berijken.. Knipoog

MAAR wie droomt daar nu niet van..

Ik start 7 oktober ons B debuut en wij gaan er heen om te leren/wennen/ ervaren hoe het gaat Pling
Ik vind het erg belangrijk dat mn paard het leuk vind en blijft vinden dus vandaar dat ik er voor gekozen heb deze 3 maanden paar wedstrijden te starten PUUR voor de ervaring..

Als mn paard het allemaal aankan(drukte/ander terrein/vreemde paarden en dingen)en het ook leuk vind.. dan starten we het jaar 2008 B met het doel L1 startgerechtigd behalen Knipoog(en maakt mij niet uit of we daar 1 maand over doen of 1 jaar)

Terugkomend op mijn bovenstaande bericht..

7 oktober ging voor 1e keer onwijs goed..183 punten en 2e plaats Pling

Ben zo trots op mn ventje Lovers

Overigens vond hij het ontzettend spannend,, was beetje bang en nerveus van alle nieuwe dingen om hem heen,,MAAR hij vond het echt leuk..
Pling

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:12

Leuk hoor, gefeliciteerd! Ik heb zondag de B afgesloten, ga nu in het L1 eens kijken wat het geeft. Zondag twee keer 202 punten en twee keer 3e prijs dus dat was nog even een opsteker Lachen

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:16

Urielle schreef:
Leuk hoor, gefeliciteerd! Ik heb zondag de B afgesloten, ga nu in het L1 eens kijken wat het geeft. Zondag twee keer 202 punten en twee keer 3e prijs dus dat was nog even een opsteker :)

Zo zo,,gefeliciteerd zeg,,knap werk..

Bij ons werd NIET hoog gejurreerd,, 1e plek was 184 punten Knipoog

Over de gehele starts van 50 combinatie's B t/m Z waren slechts 8 winstpunten uitgedeeld Ach gut

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:22

Ik kijk ook altijd een beetje naar wat de eerste plaats rijdt hoor Knipoog Op sommige van mijn 180-proeven ben ik trotser dan een 203-score omdat ik dan met 180 wel won, en met 203 5e was ofzo Clown Ik kreeg zondag bijv. een 9 voor mijn middenstap, eigenlijk een beetje over de top Bloos Maar toch leuk om nog eens zulke punten te rijden voor de overgang naar het L1. Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:06

Wrangler heeft dus goed zijn best gedaan!
Gefeliciteerd! OK dan!
Nu maar hopen dat het in de L ook zo goed gaat, maar dat zal vast wel goedkomen!

chaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:19

ik denk niet dat je het gaat halen, maar het ligt natuurlijk ook aan het paard dat je hebt, is het werkwillig? of juist tegenwerkend? en dat soort dingen, doe zeker rustig aan in de L2 goed trainen voor de M1 maar denk eraan het moet vooral ook LEUK BLIJVEN VOOR JE PAARD/PONY!!!!!! Ja
verder veel suc6

groetjessss

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:26

chaatje schreef:
ik denk niet dat je het gaat halen, maar het ligt natuurlijk ook aan het paard dat je hebt, is het werkwillig? of juist tegenwerkend? en dat soort dingen, doe zeker rustig aan in de L2 goed trainen voor de M1 maar denk eraan het moet vooral ook LEUK BLIJVEN VOOR JE PAARD/PONY!!!!!! Ja
verder veel suc6

groetjessss

????

Is je antwoordt nu voor de TS Sisco4life ??

of voor bovenstaande bokkers.. Pling

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:47

Tja, heb nu toch een soort van planning gemaakt. Wil 5/6 april voor het eerst een B-proefje gaan rijden met Lexie (in Druten). Heb nu een plek uitgezocht waar het niet meteen zo superdruk is, en waarbij ze in de proef niet uit de bak weg van de andere paarden moet. Bovendien kun je daar naast de bak longeren, ook wel lekker met zo'n hyper gevalletje Haha! .
Maar... gaat het tegen die tijd nog niet lekker, dan niet hoor. En natuurlijk ook een beetje afhankelijk van het weer deze winter, of we een beetje kunnen doorrijden of niet. Ik zie wel, maar er is in ieder geval een streven... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:57

Planningen.....

d
Die heb ik enige tijd geleden de deur al uit gezet. Is de Goden verzoeken Clown

Wou eigenlijk einde van dit zomerzeizoen Z1 startgerechtigd zijn. Maar helaas zoveel ellende gehad de afgelopen tijd zowel in priveomstandigheden als met mijn paard dat ik alleen al blij ben als ik gewoon lekker kan rijden.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:26

Ben nu b+7 en ga pony die ik nu rijdt alleen volgend jaar nog starten. Hoop uiteindelijk iig L2 met hem te zijn, een realistisch doel lijkt me Lachen

Verder doen we gewoon rustig aan en ga ik niet eerder over voordat ik denk dat ik winstwaardig een L proef kan rijden.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:42

_10_ schreef:
Mijn 'planning' met Unbelievable...
Ik rij haar nu sinds mei van dit jaar, inmiddels 5 maanden dus.
Zijn begonnen in de L1, binnen 3 wedstrijden hadden we genoeg punten voor de overstap.
Toen L2, binnen 4 wedstrijden genoeg punten echter niet over gegaan vanwege de Hippiade.
Nu M1+3.

Ik wil uiterlijk november M2 starten en indien ze het red qua conditie (merrie is drachtig) in december / januari het Z1 ingaan.
Na de dracht willen we in de zomer 2008 Z1 / Z2 starten.
Mocht blijken dat ze dan meer potentie heeft rijden we wellicht verder en anders stoppen we Haha!

Inmiddels even een aanpassing...

Heb vandaag mijn M2 debuut gehad, eerder dan gepland dus, en had direct 3 wp.
Wil nu proberen halverwege volgende maand in het Z1 te starten Knipoog