Uit de wei halen; pony valt aan! [+Filmpje]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liedje_

Re: Uit de wei halen; pony valt aan! [+Filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:31

Dniekje schreef:
Als elk paard gevaarlijk is, deze niet! Haha!

Pff hier word ik zo sjaggo van he, elk paard is gevaarlijk, als ze maar iets slimmer waren konden ze je zo een stoot voor je hoofd geven en weg was je, gelukkig zijn ze niet zo slim.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:32

Luigie schreef:
wat doe ik verkeerd dan? :S

Je houding is erg onzeker en afwachtend. Als je paard naar jou toe beweegt, dan beweeg je meteen van hem af. Het is moeilijk om van 1 minuut te zeggen wat je wel zou moeten doen. Het beste, leukste en leerzaamste is om eens met je pony naar een grondwerkcursus te gaan. Dat kan al van 1 dag en hoeft niet heel erg duur te zijn. Je leert daar hoe je precies moet reageren als je paard wat doet. En dat kunnen al hele kleine dingen zijn, zoals de manier waarop je naar je paard toeloopt (op een bepaalde manier naar je paard toe lopen kan bijvoorbeeld heel bedreigend voor hem zijn, of juist te afwachtend).

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:33

Luigie schreef:
als elk paard het doet zeik dan maar iemand anders af behalve alleen op mij! Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

Hallo meid. Welkom op Bokt. Doei!
Al deze mensen hier die in jouw ogen "zeiken" hebben alleen maar het beste met jou en je paardje voor. Zien in dat er zoals het nu gaat nog weleens gevaarlijke situaties kunnen ontstaan en zeggen hoe zij erover denken, ze zullen je hoogstwaarschijnlijk (mijn excuses dat ik niet het hele topic heb doorgelezen) alleen maar tips willen geven.
Dat reacties soms wat hard overkomen, kan best zijn, maar ik denk dat je een beetje overdrijft als je zegt dat iedereen je af loopt te zeiken. Bovendien is de discussie hier niet over elk paard, maar over dit paard.

Elke87

precies.. en als er iemand niet kan communiceren zijn wij mensen dat wel.. wij zeggen vaak dingen anders, dan dat we bedoelen. paarden kunnen dat niet, kennen dat niet eens. een paard kan niet liegen, een mens wel. daarom moeten wij mensen leren communiceren met ons paard, door middel van lichaamstaal

potverdikkie

fOrEveryOu schreef:
Het beste is een slotje denk ik, niet aniek?

Dit heeft ook geen nut meer!

heb officieel getemd

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:34

En echt, ook als je al heel lang met een paard samen bent, kun je nog heel veel leren. Ook bij de allermakste pony is zo'n cursus nuttig en heb je genoeg materiaal om samen mee te oefenen!!!

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:34

Ilzjuh schreef:
Hallo meid. Welkom op Bokt. Doei!
Al deze mensen hier die in jouw ogen "zeiken" hebben alleen maar het beste met jou en je paardje voor. Zien in dat er zoals het nu gaat nog weleens gevaarlijke situaties kunnen ontstaan en zeggen hoe zij erover denken, ze zullen je hoogstwaarschijnlijk (mijn excuses dat ik niet het hele topic heb doorgelezen) alleen maar tips willen geven.
Dat reacties soms wat hard overkomen, kan best zijn, maar ik denk dat je een beetje overdrijft als je zegt dat iedereen je af loopt te zeiken. Bovendien is de discussie hier niet over elk paard, maar over dit paard.

Helemaal mee eens.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:36

Want zoals hierboven al wordt gezegd: paarden spreken nou eenmaal geen mensentaal. Dat snappen ze niet. Het is veel handiger om als mens te leren om paardentaal te spreken. En dat doe je niet met je mond, maar met lichaamstaal. En als je eenmaal de taal van je paard spreekt, kun je zoveel meer dingen met je paard doen!!!

Freya_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:37

Meisje toch...
heb jij geen vader/instructeur/trice/pensionhouder/boer die dat voor je kan opknappen?

Die pony moet er even duidelijk aan herinnerd worden dat hij onder jou staat in de rangorde. En de enige manier om dat te doen is hem er een paar keer flink van langs te geven. Een goed gesprek is nu eenmaal geen optie.

Iedere seconde die je met die pony doorbrengt eis je op zijn minst respect voor jouw persoon. En als hij dat niet kan opbrengen moet hij gewoon harde klappen krijgen. Voor zijn eigen besrwil. Want met onhandelbare pony's loopt het niet goed af;

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:41

Freya_bokt schreef:
Meisje toch...
heb jij geen vader/instructeur/trice/pensionhouder/boer die dat voor je kan opknappen?

Die pony moet er even duidelijk aan herinnerd worden dat hij onder jou staat in de rangorde. En de enige manier om dat te doen is hem er een paar keer flink van langs te geven. Een goed gesprek is nu eenmaal geen optie.

Iedere seconde die je met die pony doorbrengt eis je op zijn minst respect voor jouw persoon. En als hij dat niet kan opbrengen moet hij gewoon harde klappen krijgen. Voor zijn eigen besrwil. Want met onhandelbare pony's loopt het niet goed af;

Het slechtste advies tot nu toe als je het mij vraagt.... de pony doet wat hij doet, en dat sla je er niet uit... dat is een reactie op hoe het meisje de pony benadert... door de slaan krijg je een pony die echt gevaarlijk gaat worden, of nooit meer iets voor het meisje wilt doen, en dat terwijl ze er juist zoveel plezier mee heeft...

Edit: als iemand anders het paard trouwens slaat, dan krijg je alleen maar angst. en hoe kan het dan dat de pony het meisje als leider gaat zien?? NIET! waarschijnlijk gaat het alleen maar veel heftiger reageren bij alles wat het dan niet zint...

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:43

* zucht *

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:44

_angela_ schreef:
Freya_bokt schreef:
Meisje toch...

Het slechtste advies tot nu toe als je het mij vraagt.... de pony doet wat hij doet, en dat sla je er niet uit... dat is een reactie op hoe het meisje de pony benadert... door de slaan krijg je een pony die echt gevaarlijk gaat worden, of nooit meer iets voor het meisje wilt doen, en dat terwijl ze er juist zoveel plezier mee heeft...

Edit: als iemand anders het paard trouwens slaat, dan krijg je alleen maar angst. en hoe kan het dan dat de pony het meisje als leider gaat zien?? NIET! waarschijnlijk gaat het alleen maar veel heftiger reageren bij alles wat het dan niet zint...

Ja Ja Ja Ja

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:45

* zucht * WORD EEN BEETJE GEERRITEERD HIER!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:45

fOrEveryOu schreef:

Wat een nuttige reactie weer. Lachen

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:46

Ilzjuh schreef:
fOrEveryOu schreef:

Wat een nuttige reactie weer. Lachen

Beter dan jullie reacties Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:47

Dniekje schreef:

Omdat onze reacties jullie niet aanstaan?
De waarheid is hard soms, en misschien is het beter om je ogen goed open te zetten en tot je door te laten dringen dat situaties als dit wel degelijk gevaarlijk kúnnen worden, dan dat je je ogen ervoor sluit en afwacht totdat dat meisje strakt wel het ziekenhuis in geslagen word. Knipoog

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:47

fOrEveryOu schreef:

Nee dit helpt Clown
Jij zucht ook vaak.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:49

Ilzjuh schreef:
Dniekje schreef:

Omdat onze reacties jullie niet aanstaan?
De waarheid is hard soms, en misschien is het beter om je ogen goed open te zetten en tot je door te laten dringen dat situaties als dit wel degelijk gevaarlijk kúnnen worden, dan dat je je ogen ervoor sluit en afwacht totdat dat meisje strakt wel het ziekenhuis in geslagen word. Knipoog

pony doet verder niks!
blijft ook een meter op zn max. bij haar vandaan!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:52

Dniekje schreef:
pony doet verder niks!
blijft ook een meter op zn max. bij haar vandaan!

Homaar. Moet ik je een keukentrapje aanbieden om weer van die kast te komen? Haha!

Ik zeg ook helemaal niet dat hij wat doet en ik geloof je gelijk als je zegt dat hij een meter van haar vandaan blijft.
Maar wat niet is kan nog komen. Als dit probleem uit de hand loopt, heb je een sérieus probleem en kán het zéker gevaarlijk worden. Waarmee ik echt niet zeg dat het persé zal gebeuren. Maar wel dat je het probleem beter aan kan pakken en dus uit dit topic de nuttige tips kan halen en hieraan moet gaan werken. Vóórdat je wel de kans loopt op gevaarlijke situaties. Lachen

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:53

niet leuk meer hier! Huilen Huilen

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:56

Luigie schreef:
niet leuk meer hier! Huilen Huilen

en sorry dat ik het moet zeggen,maar dat komt voornamelijk door jullie reacties

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:57

Wil iedereen ophouden met zeiken en gewoon niks meer zeggen dan? als 't zo moet? Boos!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:57

Milly_ schreef:
en sorry dat ik het moet zeggen,maar dat komt voornamelijk door jullie reacties

Amen!

Ik vind het hier een typisch geval van steek-je-kop-maar-in-het-zand. En dat is erg jammer. Je zou natuurlijk altijd kunnen proberen de nuttige tips uit deze (leerzame Knipoog) discussie te halen.

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:58

nou echt geen leuke reacties hier ons de schuld geven jullie zeggen allemaal dat ik onervaren ben en dat ik en gevaarlijke pony heb!! hallo ik ebn hartstikke verdrietig!!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:58

als k me kop in het zand steek stik ik Tong uitsteken