Kan deze commentaar op protocol??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

creool

Re: Kan deze commentaar op protocol??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:47

runningkawa schreef:
Als we het dan hebben over uitspraken die niet mogen..penny is op bokt ook niet als vriendelijk bedoeld Haha!

Maar idd ben ook wel benieuwd wat de jeugd er van vind Lachen

Sorry... ik schaar mezelf in de catagorie 'volwassenpenny...' (vind het niet negatief) Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:49

Zo zie je maar dat de ene een woord ook anders opvat als een ander.
Ik vind de opmerking nare proef dus niet vervelend.
Andere blijkbaar wel.

Maar dat geldt ook bij penny Lachen
Jij bedoeld er niets verkeerds mee, andere vinden dat je nu jongeren uitscheld Lachen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:58

Je kunt iets op vele manieren opvatten.
In mijn ogen ga je pas starten als je er aan toe bent of om te kijken hoe ver je al bent.
De jury zit aan de kant om een eerlijk oordeel te geven, daar moet je op kunnen vertrouwen, staat datgene wat er geschreven is je niet aan dan spreek je daar over met die jury.
Neem je proef eens op en kijk m dan terug met je protocol erbij, vaak kan je dan de punten wel terug vinden waar je commentaar op hebt gekregen.
Als je nog niet zo lang rijdt en je hebt een moeilijke pony is het wel vragen om moeilijkheden denk ik, voordeel voor later is dat ze er zeer waarschijnlijk wel erg veel van heeft geleerd.
Als ze bang is voor die pony zijn die ouders niet goed bezig, dat lijkt mij niet de manier!
Moet zeggen dat ik ook wel eens commentaar kreeg en op dat moment dacht van o??? Maar bij terug kijken op de video kon ik ze niets anders dan gelijk geven. Heb ook weleens gedacht van wat denk je nu te zeggen tegen mij, denk dan even terug aan de tijd dat de Mountain Horse laarzen in discussie waren, wel of niet toegestaan, ze waren wel toegestaan en een jurylid meende mij de ring uit te kunnen sturen omdat ik ze droeg, heb gezegd dat ze dat dan maar aan moest tonen en dat kon ze niet, had wel erg weinig punten bij haar gekregen terwijl bij de andere proef er niets van werd gezegd en ik 15 punten meer had, dan voel je op dat moment je wel bescheten omdat je door hebt gezet om die proef te rijden............ Heb dat later ook tegen haar gezegd toen ik beide protocollen had en ze haar liet zien, zij bleef bij haar standpunt en ik bij de mijne, ons beide goed recht..........

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:07

Even terug over kindruitertjes: mijn dochter is 6 jaar en rijdt sinds haar 4de (nou ja, rijden...). Ondanks haar leeftijd is ze zich er terdege van bewust dat schoppen, trekken, schreeuwen en slaan bij ons uit den boze zijn. En als ik het zie, dan is het ook gelijk gedaan voor die dag. Dus ik vind dat het helemaal niet te hard is voor een kind van 12, ik vind het juist goed dat het jurylid zo duidelijk is. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

En natuurlijk kun je van een kind niet verwachten dat ze doodstil op een pony zitten en nooit eens onwillekeurige bewegingen maken. Maar zitten zagen en trekken? Dan was 't bij mij gelijk afgelopen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:15

meggiemeg schreef:
Je kunt iets op vele manieren opvatten.
In mijn ogen ga je pas starten als je er aan toe bent of om te kijken hoe ver je al bent.

Een wedstrijd is om te kijken hoever je staat in de africhting van je paard in competitieverband, en niet iets op zich/als doel...

meggiemeg schreef:
De jury zit aan de kant om een eerlijk oordeel te geven, daar moet je op kunnen vertrouwen, staat datgene wat er geschreven is je niet aan dan spreek je daar over met die jury.
Neem je proef eens op en kijk m dan terug met je protocol erbij, vaak kan je dan de punten wel terug vinden waar je commentaar op hebt gekregen.
Als je nog niet zo lang rijdt en je hebt een moeilijke pony is het wel vragen om moeilijkheden denk ik, voordeel voor later is dat ze er zeer waarschijnlijk wel erg veel van heeft geleerd.

Het paard/pony de schuld geven is de weg van de minste weerstand... Als de pony niet doet wat er gevraagd wordt is de vraagstelling niet correct, en niet de pony moeilijk...
Zeker is de ene pony slimmer/makkelijker dan een ander en valt het kwartje eerder, maar als de ruiter niet weet waar dat kwartje in gestopt moet worden kan die ook niet vallen...
De stempel moeilijke pony zegt meer over de kortzichtigheid van de omstanders en/of het onvermogen van de instructie

Citaat:
Als ze bang is voor die pony zijn die ouders niet goed bezig, dat lijkt mij niet de manier!
Moet zeggen dat ik ook wel eens commentaar kreeg en op dat moment dacht van o??? Maar bij terug kijken op de video kon ik ze niets anders dan gelijk geven. Heb ook weleens gedacht van wat denk je nu te zeggen tegen mij, denk dan even terug aan de tijd dat de Mountain Horse laarzen in discussie waren, wel of niet toegestaan, ze waren wel toegestaan en een jurylid meende mij de ring uit te kunnen sturen omdat ik ze droeg, heb gezegd dat ze dat dan maar aan moest tonen en dat kon ze niet, had wel erg weinig punten bij haar gekregen terwijl bij de andere proef er niets van werd gezegd en ik 15 punten meer had, dan voel je op dat moment je wel bescheten omdat je door hebt gezet om die proef te rijden............ Heb dat later ook tegen haar gezegd toen ik beide protocollen had en ze haar liet zien, zij bleef bij haar standpunt en ik bij de mijne, ons beide goed recht..........

Wat heeft iedereen nu toch met de punten? 15 punten op 30 onderdelen is gemiddeld een halve punt verschil... in 2 verschillende proeven, en vaak zie je dat de 2e proef beter gaat.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:32

Ik wil het alleen als voorbeeld aandragen. Iedereen gaat voor de punten, er zullen weinig ruiters/amazones zijn die dat niet doen. Je wilt toch een zo best mogelijk resultaat neer zetten en dat wordt nu eenmaal met een puntensysteem beoordeeld.
Bij springen is het gewoon een stuk makkelijker, de balk is er af en dat is goed te zien dus hup strafpunten. Was het bij de dressuur maar net zo simpel. Helaas is het zo dat je aan allebei de kanten met mensen te maken heb, de een vind iets wel kunnen en de ander niet, daar heb je al een verschil. De een vind dat een kind wel mag zagen en trekken en porren en de ander niet. Het is een ieder zijn goed recht om iets te zeggen. Je rijdt een wedstrijd en daar wordt je op dat moment beoordeeld. Daar vraag je om want anders ga je niet starten. Kun je niet tegen kritisch commentaar dan ga je dat of vragen bij de betreffende persoon of je stopt er mee met de officiele wedstrijden en gaat lekker onderling verder waar vaak de sfeer toch wat gemoedelijker is!

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:39

superwoman schreef:
[

Lovers waren er maar meer ouders die zo eerlijk zijn.
goed = goed en fout = fout
Kinderen worden tegenwoordig op handen gedragen, wat ze ook hebben uitgespookt Verdrietig

Héhé niet zo generaliseren hè! Deze ouders zijn er nog maar zat, alleen die vallen niet op op een wedstrijd, want daar zijn dus al die 'lieve' kinderen van Haha! Haha!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:41

Maar waarom start je dan als je niet tegen kritiek kunt? De sfeer zal onderling wel wat gemoedelijker zijn, maar is het niet zo dat dat helemaal niet uitmaakt? Ik vind het heel belangrijk dat een ruiter, in dit geval een 12-jarige, beseft dat je op een bepaalde manier met een paard of pony moet omgaan. Zagen en trekken hoort daar niet bij. Als je vervolgens zware kritiek krijgt van de jury, kun je twee, sorry, drie! dingen doen:
- je kunt je schouders er over ophalen en kwaad worden op de jury wat "die hebben niet opgelet tijdens de opleiding"
- je kunt je schouders ophalen en wedstrijden gaan rijden waarvan je weet dat er minder streng wordt beoordeeld en je rukt en plukt vrolijk verder
- je kunt eens goed bij jezelf nagaan of de jury misschien gelijk heeft en erkennen dat dat geruk en gepluk niet fijn voor je paardje is en dat dat dringend moet veranderen. Je praat er over met je ouders en je instructrice en inderdaad, iedereen is het er over eens dat de jury toch wel gelijk had. Je besluit vervolgens samen met je instructrice om hard aan de verbeterpunten te werken, zodat je volgende keer de jury verrast door op een ontspannen manier de proef te rijden.

En als 4de zóú je, als je 's avonds nog tijd en puf hebt na dat harde werken op je paard, een topic op Bokt kunnen openen waarin je vertelt dat je blij bent dat je duidelijk en niet mis te verstaan te horen hebt gekregen dat je dringend moet aanpassen. Lachen

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:48

Afgod Afgod

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:11

meggiemeg schreef:
Ik wil het alleen als voorbeeld aandragen. Iedereen gaat voor de punten, er zullen weinig ruiters/amazones zijn die dat niet doen. Je wilt toch een zo best mogelijk resultaat neer zetten en dat wordt nu eenmaal met een puntensysteem beoordeeld.
Bij springen is het gewoon een stuk makkelijker, de balk is er af en dat is goed te zien dus hup strafpunten. Was het bij de dressuur maar net zo simpel. Helaas is het zo dat je aan allebei de kanten met mensen te maken heb, de een vind iets wel kunnen en de ander niet, daar heb je al een verschil. De een vind dat een kind wel mag zagen en trekken en porren en de ander niet. Het is een ieder zijn goed recht om iets te zeggen. Je rijdt een wedstrijd en daar wordt je op dat moment beoordeeld. Daar vraag je om want anders ga je niet starten. Kun je niet tegen kritisch commentaar dan ga je dat of vragen bij de betreffende persoon of je stopt er mee met de officiele wedstrijden en gaat lekker onderling verder waar vaak de sfeer toch wat gemoedelijker is!

Mijn reactie was ook algemeen... zeker gaat iedereen voor de winstpunten... is immers een bevestiging dat de training van je paard goed gaat.

Ik zie eerder dat sinterklaas jury's en fout ophemelende instructies de ruitertjes stuk maken dan een kritische jury.
Wederom een voorbeeld van mijn dochter.. over dat geruk met achterwaarts gaan, in die proef had ze nog meer missers, en al met een slechte proef gereden, resultaat: 174 punten ik had veel minder verwacht en dochterlief was van mening dat het dus toch niet zo heel slecht was... totdat ze de coupon onder kreeg en haar missertjes dus erg gecompenseerd werden door hoog beoordeelde onderdelen.
Diezelfde dag 1e proef, ook slecht gereden, maar wel even 184 punten... ook onterecht verkregen... vanwege sinterklaasjury.
En wat zie je dan dat ruiters die anders geen wp-en rijden hoog bepunt worden en dan later andere juryleden bestempelen als onkundig als ze geen winstpunt rijden..

Vwb het springen, weet niet of dat eerlijker is... ja balk is balk, maar voor het paard is het niet altijd eerlijk voor het paard... gasgeven met de handrem erop (= schoppen en trekken) meppen, ongecontroleerd in de rondte gaan...
Van mij mogen ze grens om te mogen springen omtrekken tot minimaal L1 met winstpunt én voor iedere nieuwe combinatie die je vormt minimaal 1 wp in de dressuur... denk dat er dan een hoop minder leed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:49

Dat voor een nieuw te vormen combinatie vind ik niet alles
Leuk als je regelmatig een ander paard start, maar wel al Z dressuur bent Tong uitsteken

Maar gewoon stenger zijn
In de B springen zie je zelden een onvoldoende voor stijl
Zo ook in de dresuur
Dat trek en gepluk gewoon veel harder aanpakken
Dan is het zo afgelopen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:55

Ik maak ook meer sinterklaas-jury's mee.
Dus als ik weer zo'n verhaal lees dat het aan de jury ligt, dan kan ik me daar echt wel over irriteren.
Ze kúnnen het nooit goed doen!
te streng, te mild etc Er is altijd wel iemand die loopt te zeiken.

En ben het er zeer mee eens, dat wanneer je niet tegen kritiek kan óf er niet tegen kan, dat je paard schrikt of wat er ook in de proef kan gebeuren, dan hoor je niet op de dressuur wedstrijden.

Toen mijn paard laatst in de binnenbak over een zonnestraalplek op de grond heen sprong, moest ik lachen.Eerst op de rem en dan met 4 benen omhoog, alsof hét zou aanvallen Haha! Helaas zie je er ook die boos worden.... érg triest Verdrietig

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:57

mijn vriend zegt ook wel eens: zeg ff dat paardrijden leuk is, tegen die mensen (die al kreunend en steunend voorbij komen) Tong uitsteken

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:02

Het jammere is dat het vaak aan het paard ligt volgens de ouders/ruiters/amazones. Er zijn maar weinig mensen die eerlijk durven toe te geven dat de fout toch ook wel bij hun kan liggen............
Mijn paard is een enorme zenuwpees, daarom zal ik met haar ook niet gaan starten, ze is daar absoluut niet geschikt voor. Ik kan dan zeggen weg wezen met dat paard en op zoek naar een paard die wel daarvoor geschikt is of je gaat dan andere dingen doen waar je paard wel geschikt voor is, dat is wel zo eerlijk voor je paard of niet? Ik ben tenslotte wel diegene die het paard heeft gekocht en uitgekozen het paard mij niet!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:13

Hahaha......... Volgens mij ken ik oversized irl!!!

Van vroeger van school, maar ook van een jaar of 5 terug toen ze me eens jureerde Clown

Mijn voorlezer ging volledig de mist in, begon halverwege de proef verder te lezen met een heel andere proef.... Gestoord

Oversized was toen heel sympathiek, stak haar hoofd uit het raam van de auto, strooide wat quasi boos bedoelde opmerkingen, ik gaf gevatte commentaren terug, en mijn voorlezer raakte helemaal de kluts kwijt... Clown Die dacht werkelijk dat oversized om mij aan het schelden was en dat ik een grote bek terug gaf.... ROFL ROFL ROFL

Oversized liet mij de proef hervatten vanaf daar waar het fout ging. We hadden geen punten om trots op te zijn, en terecht! Ook al was ik niet fout gereden dan was het nog bagger Haha!

Maar ondanks de punten, en het terechte commentaar op mijn coupon, denk ik nog vaak terug aan die wedstrijd! Qua rijden was het bagger, maar ik heb een ontzettend fijne dag gehad. Poosje niet gestart, maar hard getraind Knipoog

Thanks oversized, voor een super gezellige proef, en je terechte commentaren Ja

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:16

Ik kan niet oordelen als ik er zelf niet bij ben geweest, maar als je hierover vraagtekens hebt, zou ik naar de Jury zelf gaan om uitleg te vragen. Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:23

runningkawa schreef:
Dat voor een nieuw te vormen combinatie vind ik niet alles
Leuk als je regelmatig een ander paard start, maar wel al Z dressuur bent Tong uitsteken

hmmmm, kee maken we daar een uitzondering voor Ja

runningkawa schreef:
Maar gewoon stenger zijn
In de B springen zie je zelden een onvoldoende voor stijl
Onvoldoende voor stijl betekent geen verdere deelname geen winstpunten geen klassering... en dat pas bij beneden 3 vijfjes op de verschillende onderdelen, omdat je met een vermenigvuldiging met 3 zit op 2 onderdelen...

runningkawa schreef:
Zo ook in de dresuur
Dat trek en gepluk gewoon veel harder aanpakken
Dan is het zo afgelopen
vind ik ook

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 13:42

BitchyWitchy schreef:
Hahaha......... Volgens mij ken ik oversized irl!!!

Van vroeger van school, maar ook van een jaar of 5 terug toen ze me eens jureerde Clown

Mijn voorlezer ging volledig de mist in, begon halverwege de proef verder te lezen met een heel andere proef.... Gestoord

Oversized was toen heel sympathiek, stak haar hoofd uit het raam van de auto, strooide wat quasi boos bedoelde opmerkingen, ik gaf gevatte commentaren terug, en mijn voorlezer raakte helemaal de kluts kwijt... Clown Die dacht werkelijk dat oversized om mij aan het schelden was en dat ik een grote bek terug gaf.... ROFL ROFL ROFL

Oversized liet mij de proef hervatten vanaf daar waar het fout ging. We hadden geen punten om trots op te zijn, en terecht! Ook al was ik niet fout gereden dan was het nog bagger Haha!

Maar ondanks de punten, en het terechte commentaar op mijn coupon, denk ik nog vaak terug aan die wedstrijd! Qua rijden was het bagger, maar ik heb een ontzettend fijne dag gehad. Poosje niet gestart, maar hard getraind Knipoog

Thanks oversized, voor een super gezellige proef, en je terechte commentaren Ja

Your Welcome Haha!

(alleen valt het me wel van je tegen dat je daar nu pas achter komt na ALLLLLLLL dit gel*l in deze topic.... Knipoog Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:45

Joh, ik heb net pas in je profiel gekeken oversized Haha!
En dat ik in je profiel keek kwam ook nog eens door een opmerking van jou in een ander topic waar ik toevallig keek ROFL over de stad en ommeland!!

Man ik word ouder, duurt ff dus voor het kwartje valt Knipoog

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 13:48

Jeeetje en dat duurt 10 pagina's?? Hamer 't Is echt erg... zo zie je maar weer dat de een er jong bij blijft en de ander aftakelt hihi ROFL )

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:56

oversized schreef:
Jeeetje en dat duurt 10 pagina's?? Hamer 't Is echt erg... zo zie je maar weer dat de een er jong bij blijft en de ander aftakelt hihi ROFL )

Gestoord Kom op, je kent me... Blond geboren en dom gebleven Haha!

Maar goed, in dit geval, na het vallen van het kwartje, heb ik wel een beter beeld van hoe de proef eruit moet hebben gezien....

Denk dus dat het commentaar van de jury in dit geval te zwaar is geweest. Als het namelijk werkelijk zo erg was, had je (jou kennende) dit topic niet geopend maar er zelf ter plekke wat van gezegd!!!

Ik blijf wel van mening dat een 12 jarige tegen een stootje moet kunnen, en als het terecht is, mag het van mij ook zo op het protocol geschreven worden...... Als je "groot genoeg" bent om je paard te pesten, ben je ook "groot genoeg" om de gevolgen te dragen... Ja

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:15

BitchyWitchy schreef:
oversized schreef:

8Als je "groot genoeg" bent om je paard te pesten, ben je ook "groot genoeg" om de gevolgen te dragen... Ja

hahaha Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! krasse en duidelijke taal zo zie ik het graag dat dit 10 pagina's moet duren
Ik ben het volkomen met je eens

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 14:54

BitchyWitchy schreef:
Kom op, je kent me... Blond geboren en dom gebleven Haha! MAAR NIET BLOND GEBLEVEN hihi

Maar goed, in dit geval, na het vallen van het kwartje, heb ik wel een beter beeld van hoe de proef eruit moet hebben gezien....

Denk dus dat het commentaar van de jury in dit geval te zwaar is geweest. Als het namelijk werkelijk zo erg was, had je (jou kennende) dit topic niet geopend maar er zelf ter plekke wat van gezegd!!!

Idd ja..... sterker nog ik had haar er ook af getrokken en nog een schop voor haar hol verkocht ook! Sporen om gedaan, bitje er in en zelf even gerost en geschopt: Zal wel lekker voelen had ik dan gezegd! (uhhhhh valt dit onder kindermishandeling?? Lips are sealed ) En als het dan mijn dochter was geweest had ik de pony direct verkocht kom op zeg dat doe je niet!!
Maar goed ... ik ga even verder Slapen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:56

is geen kindermishandeling als het pedagogisch en corrigerend afrossen is Clown

Waarom dan de pony verkopen... dochter inruilen Ja peerd kan er niets aan doen.

Maar als je vind dat het commentaar niet bij de proef paste waarom dan geen verhaal gehaalt bij de betreffende jury? Zal de eerste keer niet wezen dat er een verkeerd protocol is ingevult.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 15:06

Hmmm de coupon was niet foutief ingevuld en ze is er op aangesproken. Ik vroeg me alleen af wat andere juryleden ervan zouden zeggen... ik heb namelijk geleerd dat we opbouwend kritiek moeten geven. Als dit haar stijl is dan oke daar hebben we het maar mee te doen, maar het is niet mijn stijl en het is ons niet zo geleerd vandaar mijn vraag....

wb de eerste opmerking whaahahahahahaahaaa dan is het goed hihi en ja je dochter kan je natuurlijk ook inruilen hihi
Ik hoefde dat trouwens vroegahhh echt niet te proberen hoor maar ja dat zal wel aan de jeugd van tegenwoordig liggen. Ik hoefde er niet eens aan te denken dan scheurde mijn vader me al van de pony!!