Rij je met cap omdat het verplicht is??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonaire

Re: Rij je met cap omdat het verplicht is??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:26

Moeder's wil is wet! En het is gewoon veel veiliger, ik heb er verder geen last van. Dus waarom niet?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:26

Jep.
Liever rijd ik zonder. Lachen

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:27

Ik rij (bijna) altijd met cap, gewoon, voor mn eigen veiligheid..

Roos91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:01

Ik doe altijd een cap op, wat voor een makke pony/paard het ook is als ze dat zeggen.
Ik doe het voor mijn eigen veiligheid. Heb vaak genoeg gehoord dat er mensen zijn omgekomen tijdens het paardrijden zonder cap. Wil daar niet bijhoren, ookal heb ik een braaf paard.

groeten Evelien

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:05

Toen ik nog op maneges reed was het verplicht en op mijn werk is rijden met cap verplicht.
Buiten werktijd rijd ik gewoon door met een cap ivm veiligheid en verzekering.
Verzekerings kunnen nl. heel moeilijk doen als er iets gebeurd en je droeg geen goedgekeurde veiligheidscap.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:11

Toen ik begon met paardrijden, moest ik mijn ouders zweren dat ik altijd mijn cap op zou doen bij het paardrijden. En die afspraak geldt nog steeds: zien ze me 1x zonder cap, dan mag ik nooit meer paardrijden. Dus ik houd dat ding wel op m'n kop Knipoog En verder heb ik er ook totaal geen last van met rijden, vind het zelf ook veel veiliger. Alleen in de zomer krijg ik het nog welles warm Clown
Bovendien is een cap ook heel handig als je op een pad met laaghangende takken galoppeert, dan heb je niet gelijk een hersenschudding Knipoog

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 07:21

IK heb m op voor mijn eigen veiligheid. Ik heb een paar ongelukken in mijn omgeving gehad die ernstiger hadden kunnen aflopen als er geen cap gedragen werd. Bovendien heb ik een cap die erg lekker zit dus ik vind het niet zo erg.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 07:25

Ik rij ook altijd met cap, ook omdat het bij ons moet. Maar als het niet zou moeten, zou ik het nog steeds doen. Want he beschermt wel je hoofd, en je hebt er maar ééntje van Lachen.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:55

Ik heb hem op de manege waar ik door de week rijd altijd mijn cap op omdat het inderdaad verplicht is...

Thuis rijd ik dan ook nooit met cap behalve als ik ga springen of echt op een heel gek beest stap (best wel slecht maar het rijd gewoon fijner Bloos)

_Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:17

Ik rijd met cap omdat het verplicht is op de manege,
maar ook als het niet verplicht zou zijn zou ik hem op doen.

tavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:19

Ik ben met cap gaan rijden vanaf de dag dat ik in het ziekenhuis wakker werd met 21 hechtingen in mijn hoofd. Heb het er heel goed afgebracht.

We zijn inmiddels 15 jaar verder en nog altijd rij ik alle paarden met cap.

Laatst ook een keer een jonge gereden met body protector maar dat vond ik niets. Hij paste niet goed en zat daarom bijzonder vervelend. Ga ik ooit weer met een jong paard beginnen dan ga ik naast mijn cap op een body protector dragen maar dat wel 1 die goed past.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:32

Het is hier niet verplicht om met cap te rijden. Maar als ik geen cap op heb en er gebeurd iets, dan ben ik niet verzekerd.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:33

je bent toch zelf gewoon ziektekosten verzekerd, daarvoor is het niet verplicht om ene cap op te hebben...

Wendyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:37

Ik rijd meestal zonder cap maar als ik wedstrijd heb of iets ga doen van naar het strand of bos of zoiets doe ik hem wel op. Eerst reed ik wel altijd met cap omdat dat verplicht was op de manege maar ik sta nu niet meer op een manege.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:40

Omdat het moet, omdat het veiliger is, omdat ik vind dat erbij hoort. En omdat ik een groot dik litteken over mijn hoofd niet mooi vind haha

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:50

Omdat ik maar één hoofd heb, en daar een beetje zuinig mee ben.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:54

Sim0ne schreef:
je bent toch zelf gewoon ziektekosten verzekerd, daarvoor is het niet verplicht om ene cap op te hebben...

Verzekereingen doen moeilijk hoor Knipoog
Als jij van je paard afvalt met ernstige verwonden gaan hun vragen stellen zoals: had je wel een cap op? Want dat is toch echt voor je eigen veiligheid.
Doe je dat ding niet op kunnen ze ook zeggen: tja eigen schuld.

Voor de rest: ik draag altijd een cap, het ziet er nietuit maar het is veilig en ik wil graag zuinig met mezelf zijn Knipoog

Marije91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:57

bij mij op de manege is het niet verplicht toch rijd ik altijd met cap. gewoon voor mijn eigen veiligheid.. er zijn ook genoeg mensen die dat niet doen dat is dan hun eigen probleem.. je heb ook nog mensen die rijden de ene keer met cap en de andere keer zonder.. hangt van het paardje af. maar elk paard kan gek gaan doen of even ergens van schrikken dus ik vind eigenlijk dat je altijd met cap moet rijden.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:58

Als jij naar een ziekenhuis moet om wat voor reden dan ook (omdat je expres uit een boom, van een brug bent gesprongen, of met een rode doek door een kudde stieren bent gaan rennen), helpen ze je echt wel in NL. Doet er echt niet toe waardoor je gewond bent geraakt....

Monieck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:59

Ik riijd altijd met cap, niet alleen omdat het verplict is.
Ik heb er geen last van verder, vind hem niet vervelend zitten.

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:03

Voor mijn eigen veiligheid, ben namelijk al eens op mijn hoofd gevallen. Vork (gelukkig wel mét cap) En m'n ouders verplichten het min of meer, mochten ze mij zonder cap op m'n paard signaleren, dan verkopen ze hem. Dat risico wil ik niet lopen, dus draag braaf mn cap Ja

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:05

Sim0ne schreef:
Als jij naar een ziekenhuis moet om wat voor reden dan ook (omdat je expres uit een boom, van een brug bent gesprongen, of met een rode doek door een kudde stieren bent gaan rennen), helpen ze je echt wel in NL. Doet er echt niet toe waardoor je gewond bent geraakt....

Ze helpen je wel in het ziekenhuis, maar de kans is groot dat wanneer je zonder cap rijdt en valt, de verzekering de kosten die er gemaakt zijn in het ziekenhuis, niet vergoed.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:08

Ik sta op een pension stal en daar is het niet verplicht, mijn stal eigenaar wil het wel gaan verplichten.

Ik rijd wel met cap puur voor de veiligheid en mijn ouders willen het.

Bij de ponylcub waar ik rij is het wel verplicht Lachen

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:08

hmmm, ik zal het eens op gaan zoeken, maar ik geloof er geen biet van (zal je mijn nederige excuses aanbieden als je gelijk blijkt te hebben Haha!)

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:10

Haha okee Knipoog Maar volgens mij is het wel zo dat de verzekering niks vergoed als je zonder cap buiten rijdt en dan valt. Iig is de kans erg groot dat ze moeilijk gaan doen Lachen