Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

saskiakefie schreef:Voor sporen, ook voor sommige beginners die op niet hele langzame paarden zitten voor, omdat zij dan leren dat ze rustig met hun been moeten zijn
Julia_14 schreef:Toch ben ik tegen. Waarom moeten die hulpen zo onzichtbaar zijn? Je kunt je paard met genoeg manieren leren om voorwaartser te worden, ipv met sporen.
saskiakefie schreef:Voor sporen, ook voor sommige beginners die op niet hele langzame paarden zitten voor, omdat zij dan leren dat ze rustig met hun been moeten zijn
Ik heb botte sporen van + - 1 cm lang
Ik hou mijn benen stil en met L2 en hoger is het makkelijker! MoniekR schreef:als je zonder kunt rijden vindt ik dat ook prima, maar in mijn geval en in de meeste gevallen in mijn omgeving krijg je dan al gauw dat mensen echt moeten 'schoppen'
_kevin_ schreef:Ligt eraan,, als je een heel vervelend paard hebt is het miss wel handig, maar als het niet nodig is, liever niet !
mencis schreef:Ik ben niet tegen sporen, als de persoon die ermee rijdt er mee kan omgaan.
Als ik zelf met sporen rijdt dan zijn het knopsporen, ik geloof de allerkleinste die je kunt krijgen..