Buitenrij irritaties deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Milou90

Re: Buitenrij irritaties deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:55

aargh ja ik kan er soms ook niet tegen..
Ik was een tijdje geleden een bosritje aan het doen, en eerst moesten we een (redelijk) drukke weg oversteken.
We stonden een aantal minuten aan de kant te wachten tot we konden oversteken, komen er een stel motoren aan, gingen expres lekker hard rijden en toen ze bijna bij ons waren ook fijn toeteren.
Ik vind dat ZO asociaal he! Dat doe je toch niet Boos!
Gelukkig waren onze paardjes lekker nuchter en kon het ze niet schelen, maar voor hetzelfde geld was er iets heel erg misgegaan.. Pff!

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:49

je krijgt niet altijd fijne reacties naar je hoofd van mensen.
als iemand er echt geen erg in heeft wat ze fout doen ,dan heb ik dat geduld wel om dat vriendelijk uit te leggen.
MAAAAAAR iemand die met zn auto op de achterbenen van je paard gaat rijden omdat hij er om een of andere rede niet langs kan die weet toch wel dat ie fout bezig is ![/quote]

En zou het dan helpen door daar met agressief taalgebruik op te reageren?
Dacht het niet....
Tegen zulke mensen is geen kruid gewassen, dus die kun je het beste negeren...[/quote]

Jij wil dus zeggen, dat je de bestuurder van die auto die tegen jouw paard z'n benen opkachelt, gewoon lekker laat doen met als gevolg dat je paard gewoon ketskreupel is de eerst komende tijd??? Nou met alle respect maar ik dus niet, dan kies ik wel voor mn paardje en geef die figuur een grote b*k dat ik daar niet van gediend ben. Mocht de persoon in kwestie daar niet van geleerd hebben en het de eerstvolgende keer nog doen (ben een kei in kentekenplaten onthouden) dan is hij zijn spiegel kwijt....

BlueFence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:51

Ik ben fanatiek buitenrijdster en ik heb ook het gevoel er gewoon niet veilig te zijn, maar toch ga ik door omdat ik gewoon zo'n fijn paard heb die het niet uitmaakt als ze met 80 vlak langs hem sjezen.

JAJAJAJA ze remmen echt niet af hoor, ik heb gisteren een 3 uurs rit gemaakt van ruinerwold naar staphorst, de ene deed nog gevaarlijker dan de andere, maar het zijn met name de automobilisten waar ik zo'n last van hem, niet mijn paard maar IK.

Ik vind het gewoon ongehoord zo hard langs een knol te moeten rijden en ik weet gewoon wat ze denken 'moeten ze daar maar niet gaan rijden' ik denk dat ze gewoon niet beseffen wat een paard kan doen.

Ik had gisteren 1 schrikreaktie, een auto reed ons gewoon voorbij op een 80km landweg waar dus ook fietsers [fietspad] zit. Maar door de snelheid schrok hij heel even en hoorde ik gewoon een steentje wegschieten, die kwam tegen zijn benen.

Erg....heel erg vind ik dat. Hij deed maar 1 schrikpasje opzij het mocht weinig heten, maar mijn paard is niet een ander paard.

Bah! ik wou dat de ruiters gewoon meer rechten kregen als nu, dus ook meer voorlichting op tv voor andere weggebruikers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:57

idd, je zal maar een jong paard hebben.. ik heb een fries onder mn kont, die echt bomproof is, maar die ging wel omhoog toen die brommers haar zaten ze stangen, wat was ik blij dat ik geen jong paard onder me kont heb! ik maak me daar nu al zorgen om, hoe het straks (over 2 jaar) met mijn paard zal gaan..

Laanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:00

Misschien een tip voor de menners onder ons...... Wij gaan deze zomer mennen en nemen mijn zwager (is politieagent) mee. Worden de inhalende automobulisten en andere mensen gelijk op de bon geslingerd. Hij gaat wel in burger mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:01

Laanbanaan schreef:
Misschien een tip voor de menners onder ons...... Wij gaan deze zomer mennen en nemen mijn zwager (is politieagent) mee. Worden de inhalende automobulisten en andere mensen gelijk op de bon geslingerd. Hij gaat wel in burger mee!

dat is handig! Haha!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:22

Wat een verhalen allemaal. Gelukkig heb ik nog nooit iets meegemaakt in die richting. Baasjes houden honden netjes bij zich, iedereen houdt rekening met het paard. Vind ik ook niet meer dan normaal. Het enige wat ik wél eng vind, is dat ik op mijn weg altijd een huis passeer waar de hond los loopt. Die wil dan nog wel eens komen kijken naar het paard, en het is nog een redelijk groot ding ook. Gelukkig is het paard er lang zo bang niet voor als ik Haha!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:31

Wij rijden ook best veel buiten maar hebben eigenlijk geen slechte ervaringen.
Ik moet wel zeggen dat de streek veel paarden(-mensen) telt, waarschijnlijk houden de automobilisten daarom meer rekening met ons.
Eerlijk gezegd verbaas ik me een beetje over paarden die er bokkend vandoor vliegen omdat kinderen een speurtocht houden...wij komen ook weleens een loslopende hond tegen maar dat is geen reden om meteen aan de kletter te gaan. Je moet natuurlijk wel rekening houden met het feit dat een weg of bos geen manege is; er bestaan nu eenmaal ook andere mensen, dieren en voertuigen. Daarbij is een ruiterpad voor voetgangers geen verboden terrein!!

Ook kwamen we laatst bij boswerkers die driftig met kettingzagen in de weer waren...je kunt toch niet verlangen dat die mensen hun werk neerleggen?

Wij rijden ook weleens dwars door Exloo en dan rijdt er weleens een bus of vrachtwagen achter ons. Tja, dat kan je niet voorkomen, je paard moet dan wel betrouwbaar zijn natuurlijk. Overigens rijden we bewust niet in de berm als die niet heel breed is; laat ze maar remmen en je fatsoenlijk inhalen, dat is veiliger dan je rakelings passeren en de berm indrukken (zo doe ik ook op de fiets).

Ik denk dat je met je eigen houding ook veel invloed hebt op anderen. Wij houden ons aan de regels (ok soms een pad waar we niet langsmogen Bloos ) rijden geen sporen kapot, passeren andere mensen ALTIJD in stap en als we iemand in het bos tegenkomen met een hond, begroeten we hem en maken weleens even een praatje. Door even relaxed te kletsen met mensen met een hond, geef je je paard ook weer het signaal dat er niks aan de hand is, zelfs al blaft 'ie. Ik zie dat ook weer als een oefening.

Verder moet je je er bewust van zijn dat je letterlijk op mensen neerkijkt. Dat wordt heel gauw als intimiderend ervaren, zeker als je een grote mond hebt en dat roept gegarandeerd ook weer agressie op. Daarom moet je op paard dubbel beleefd zijn.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:49

Zo heb ik t nog nooit bekeken, eigenlijk, dat je op je paard 'intimiderend' kan overkomen. Ik denk dat ik zelf altijd wel beleefd ben, al rijd ik helaas niet zo vaak buiten...

Wel had ik pas een irritante ervaring op het strand. Ik reed daar met een groep en er waren daar van die puberjongens aant voetballen die het wel grappig vonden om dingetjes naar ons te gooien of de bal vlakbij de paarden te schoppen Boos! . Ik krijg dan echt de neiging om banketstaaf dingen te gaan roepen, maar daar verlaag ik me niet toe Knipoog Het was wel vervelend, want het was druk en de paarden wilden toch maar al te graag galopperen; ze waren moeilijk rustig te houden! Ook asociaal: we reden ergens op een pad bij de duinen en toen ging de pony waar k toen op reed 'vreugdesprongetjes' maken (ofwel, hij ging krankzinnig met 4 benen de lucht in), waar nogal om gelachen werd door wat toeristen. Boos! Ga zelf op dat beest zitten! Ze zouden het niet lang uithouden Vork

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:09

dat zou inderdaad eens moeten gebeuren ,agenten die in burger mee gaan mennen of rijden !!!! de belastingdienst zal ons een bloemetje sturen aan het eind van het jaar!

nee maar een agent in burger kan wel fikse waarschuwingen uitdelen
en inderdaad wat meer aandacht in de media!
ik kreeg om mijn examen voor rijbewijs welgeteld 1 vraag met een paard... en dan ..is de ruiter met paard een;voetganger of bestuurder
cbr zou ook paarden in exames voor allen moeten betrekken.
nederland word ook steeds meer vergeleken met 'Dallas'!

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:15

En het kan dus ook anders.
Gisteren moesten we een vrij drukke weg over, stopt er van links een vrachtauto, die een hele stouw auto's nog achter zich had. de chauffeur die van tegengestelde richting kwam zag de bedoeling en stopte ook. Ik kon zo oversteken.
Ik was er gewoon helemaal blij van, maar kon het ook niet bevatten. GEWELDIG dat er toch nog mensen zijn die dit willen doen voor iemand die ze helemaal niet kennen, en die aan het wandelen is met de pony met daarop haar 10 jarig zoontje.
Helemaal te gek !!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:39

Laanbanaan schreef:

dat zou iedereen eens moeten doen Knipoog