Wanneer besloot je om TOCH maar MÉT cap te gaan rijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wendjuh

Re: Wanneer besloot je om TOCH maar MÉT cap te gaan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:48

ik rij ook meestal met een cap, maar bij ons in de binnenbak is het verplicht om een cap op te zetten, in de winter vind ik het niet zo erg om een cap op te hebben, maar in de zomer als we dan in de wei rijden wil ik af en toe wel is me cap niet op zetten, ik ben er nog nooit niet van af gevallen zonder cap Bloos , maar het is inderdaad wel gevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:48

Toen ik met een salto van mijn paard geworpen werd en het 1e wat de grond raakte mijn hoofd was....

Toen heb ik mijn cap opgezet tijdens het rijden en rij tegenwoordig echt nooit meer zonder..

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:16

Een jaar geleden heb ik een ongelukje gehad met mijn paard. Ze schrok, ging er vandoor en gleed uit op het beton. Ze viel bovenop me.. Gelukkig had ik een cap op! Ik reed toen ook nog wel zonder.. Vanaf dat ongeluk heb ik altijd mijn cap opgezet! Ondanks de cap had ik toch een hersenschudding, en ik moet er helemaal niet aan denken hoe het was afgelopen zonder cap Bloos!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 17:49

reed eerder altijd met cap(rijd nu 10 jaar), dit was op de manege verplicht en reed ook niet makke pony's/paarden.
rijd nu 2,5 jaar op dit paard en rijd thuis dressuur zonder cap, en springen en buitenritten altijd met cap.
als ik ergens anders rijd ook altijd met cap.

Chennai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:36

Toen ik bedacht dat mij dat wel veiliger en vooral verstandig leek... Lachen

susanne12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:45

Toen er bij mij in de buurt iemand van zijn paard was gevallen en tegen een boom vloog..

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:47

Omdat het verplicht was en het dus wel moest Lachen

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:10

Ik rijd altijd al met cap.
Omdat het verplicht is bij ons op stal na een ongeluk op de ruitervierdaagse waar ze bij waren.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:04

Ik heb altijd al met cap gereden! Het is zelfs verboden om op de manege zonder cap te rijden waar ik rijd!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:25

IK rijd altijd mét cap, 1 x uitgestapt zonder cap, vond ik al doodeng Nagelbijten / Gniffelen Zou je nou echt je leven willen geven in plaats van emt een cap rijden?

Sloetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:48

sow dat is dan wel schrikken zeg! ik rijd nu 7 of 8 jaar paard en rijd altijd met cap ookal lijkt het niet stoer.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:08

Nadat ik KO ging na een val en 1,5 uur buiten westen ben geweest, afgevoerd ben met 2 ambulances en iedereen heel erg heb laten schrikken ....

Lia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:20

Toen ik begon met paardrijden op de manege had ik altijd braaf mijn cap op. Toen ik mijn eerste pony kreeg had ik hem als ik zo ging rijden de eerste 2 maanden nog op daarna alleen nog maar op de ponyclub. Nu heb ik geen cap meer op. Ik heb hem wel ergens liggen (weet alleen niet waar) maar ik heb dat ding nooit op. Ik rij liever met een petje. Ik weet het het is niet slim maar toch ik vind zo´n cap en vooral die nieuwe echt verschrikkelijk zitten

Jamiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:01

ik rij op een manege en daar moet je dan verplicht met cap.. vindt het ook niet zo raar eigenlyk.. maar op mijn verzorgpony mocht ik welles zonder cap maar dat voelt idd heel leeg aan al zou het in de zomer wel fijn zijn.. niet zo'n warm ding op je hoofd

vonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:03

Reed eerst op een manege waar je nog na je 16e zonder cap mocht rijden. Heb toen denk ik 1x met heel warm weer zonder cap gereden. Maar sinds ik rijd heb ik verder altijd met cap gereden.

janneke_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:25

Ik heb altijd een cap gedragen!
Het is veel veiliger, ik heb al veel ongelukken gezien... je hoofd is erg kwetsbaar

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:36

Ik heb altijd met cap gereden en het heeft me een keer wel degelijk het leven gered:
Mijn vader en ik waren op buitenrit in rengalop op een zandpad en toen schrok mijn pony, nam een zijsprong en ik viel in de bramenstruiken (ja die met de stekels) en met mijn hoofd op zo een grote steen. deed egt pijn, vooral die stekeltjes overal in mijn armen enzo. Verdrietig
Als ik mijn cap toen niet op had gehad was ik dood geweest. Scheve mond

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:39

Ik rij eigenlijk altijd met cap, en ook altijd gedaan. Het is ook nooit in me op gekomen om eens zonder cap te gaan rijden Clown Vind het wel prima zo, en de caps van tegenwoordig zitten ook zo lekker dat je niet eens merkt dat je wat op je hoofd hebt Lachen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:06

Eigenlijk nooit een moment gedacht om zonder helmpje te rijden! Ben er ook twee keer zo fijn vanaf gevallen, dat ik er sindsdien niet eens meer over twijfel om zonder helmpje op te stappen. En inderdaad, ze zijn zo lichtgewicht dat je het amper merkt. Plus dat je een lekker droog hoofd hebt met regen Lachen

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:33

Ik heb besloten mijn cap te gaan dragen naast mijn lessen (draag altijd een cap tijdens mijn les) toen het verplicht werd en ik sta er helemaal achter (het was niet verplicht op die stal). Daarna ben ik verhuist naar een andere stal en daar werd het min of meer afgekeurd als je zonder reed, sinds dien altijd trouw mijn cap op Lachen

Liveyourlife

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:38

Als kind droeg ik trouw een cap, maar op een gegeven moment ben ik daar mee gestopt. Ik vond het niet stoer en vervelend zitten en wilde mijn cap dus niet dragen. Ik ben mijn cap weer gaan dragen toen ik de instructeursopleiding deed en les ging geven. Ik vond dat ik een voorbeeldfunctie had en dus een cap moest dragen. Daarnaast heb ik teveel ellende gezien door het niet dragen van caps. En dan ook echte ellende. En tja... de hersens die ik heb, moet ik wel goed beschermen Knipoog

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:06

Rond carnaval drie jaar geleden ben ik samen met 'n dinnetje d'r op gaan zitten.
't ging altijd prima, maar om de een of andere reden vlogen we d'r af doordat ie maf ging doen en ik kwam ongelukkig terrecht.
Had wel 'n cap op, maar echt zo'n oud ding, die je nu nooit meer ziet.
Ik had zo'n erge hersenschudding dat ik ging ijlen en naar 't ziekenhuis per ambulance ben gebracht.
Uiteindlijk was alles oké, na wat foto's, maar m'n moeder en ik zijn meteen de volgende dag zo'n stevige cap gaan halen.
Ik had d'r nog lang last van en 't was nog net voor de vakantie ook. Slapen

Nu rijdt ik eigenlijk alleen met cap op de weg, met les en soms met springen.
Anders niet, maar ik val d'r ook alleen af zonder zadel.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:07

Eerst hobbelde ik op een paard van een vriendin van mijn zus heel af en toe een rondje en toen droeg ik geen cap.
Maar toen ik op een manege ging rijden was het verplicht en heb het er dus ook altijd gedragen.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:20

Ik draag echt altijd een cap, stap niet op een paard zonder.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:13

Tegenwoordig rij ik meestal wel met cap. Op onze stal komen ook geregeld kleine kinderen. Ik vind het belangrijk dat ze zien dat ook andere mensen nog met cap rijden. Ze spiegelen zich toch altijd wel aan ouderen. (niet dat ik oud ben, maar 22, maar toch)
Mijn paard is ook jong, en kan altijd wel eens schrikken ofzo.
Voor springen en buitenritten ga ik nooit zonder.
Soms voor dressuur wel zonder.