Met een pet rijden inplaats van Cap..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Met een pet rijden inplaats van Cap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 12:43

Marloesjuh23 schreef:
ik rijd vaak met pet om dus de zon en wind en regen en mijn haar uit mijn ogen te houden. Ik rijd alleen op mijn eigen paarden met pet omdat ze gewoon super braaf zijn. Zou ik op een moeilijker en/of onbekend paard moeten rijden doe ik altijd een cap op

Een cap beschermd ook tegen zon, regen en wind enz dus vind dat geen goed argument Knipoog

Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:33

Ik heb altijd een cap op, zelfs het allerbraafste paard kan ergens van schrikken. En hoofdverwondingen zijn vaak het ergst:S Gewoon met cap op rijden!!

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:20

MISTRAL94 schreef:
Marloesjuh23 schreef:
ik rijd vaak met pet om dus de zon en wind en regen en mijn haar uit mijn ogen te houden. Ik rijd alleen op mijn eigen paarden met pet omdat ze gewoon super braaf zijn. Zou ik op een moeilijker en/of onbekend paard moeten rijden doe ik altijd een cap op

Een cap beschermd ook tegen zon, regen en wind enz dus vind dat geen goed argument Knipoog

Uiteindelijk is het dus gewoon zo dat mensen voor de leuk met een pet rijden ipv zonder iets op hun hoofd te hebben is de pet wel functioneel voor zon, regen etc. ik zelf rijd ook met pet.. voorheen altijd met cap gereden maar deze ging vervelend zitten en voelde me eigen er niet lekker bij.
en nog ik vind het vreselijk om met m;n (verplichte) veiligheidscap op wedstrijden te gaan..!! en tuurlijk is het veel veiliger om met te rijden.. dat is het zelfde in de auto of je wel of geen gordel om hebt.. voor heb ik hem eigenlijk altijd automatisch wel om achter 9 v/d 10 x niet! en tuurlijk sla je jezelf voor je kop als je juist op die 1ne keer geen cap op je hoofd hebt en daardoor misschien wel blijvend letsel er aan overhoud.. jullie hebben ook echt wel gelijk maar wat dat betreft kun je overal gevaar in zien!!!
Ik vind ieder zijn eigen keus!!

xMatador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 10:42

ik rijd altijd met cap.
En met pet rijden heeft volgens mij hélemaal geen nut ofzo.
Das alleen tegen de regen of zon.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:17

Rij a.u.b. met cap! Is het belangrijk dat je haar goed zit of is het belangrijk dat je hoofd goed beschermd is bij een (onge)val?
Bij ons op stal is vorig weekend een meisje na de val van het paard tegen haar hoofd getrapt....het is goed afgelopen, omdat ze haar cap op had.....De cap had een scheur en een gat.....beter in je cap dan in je hoofd, toch?

In het verkeer moet de cap gewoon verplicht worden gesteld, een ongelukje zit in een klein hoekje en inderdaad, het braafste paard kan ook schrikken !

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:21

marfiek schreef:

Uiteindelijk is het dus gewoon zo dat mensen voor de leuk met een pet rijden ipv zonder iets op hun hoofd te hebben is de pet wel functioneel voor zon, regen etc. ik zelf rijd ook met pet.. voorheen altijd met cap gereden maar deze ging vervelend zitten en voelde me eigen er niet lekker bij.
en nog ik vind het vreselijk om met m;n (verplichte) veiligheidscap op wedstrijden te gaan..!! en tuurlijk is het veel veiliger om met te rijden.. dat is het zelfde in de auto of je wel of geen gordel om hebt.. voor heb ik hem eigenlijk altijd automatisch wel om achter 9 v/d 10 x niet! en tuurlijk sla je jezelf voor je kop als je juist op die 1ne keer geen cap op je hoofd hebt en daardoor misschien wel blijvend letsel er aan overhoud.. jullie hebben ook echt wel gelijk maar wat dat betreft kun je overal gevaar in zien!!!
Ik vind ieder zijn eigen keus!!
[/quote]

Vind je het ook ieders eigen keus als je met zwaar hersenletsel een ziekenhuis wordt binnengebracht? Anderen moeten voor je leven vechten, je ouders, je vrienden, ieder die je lief is......het verdriet, de blijvende letsels....doe toch niet zo dom! De kennis is er, in dit geval is het niet moeilijk daar gebruik van te maken! Capje op, voor ieder is er tegenwoordig wel een cap te krijgen, in alle kleuren en modellen, voor elke portemonnee!

Flugellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:23

Waarom wel een pet opzetten en geen cap ? Sigaar

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:50

Nog steeds voor- en tegenstanders van een cap.
Prima hoor, weer 2 pagina's vol met zeggen dat je wel of geen cap op moet.
Laat iedereen dat toch zelf uitmaken en ga mensen niet corrigeren als ze dingen niet willen!
Hun leven, hun beslissing!
Er zijn geen andere wezens zo eigenwijs als wij mensen, er zullen altijd mensen blijven die het niet zo doen als alle wereldverbeteraars het graag willen hebben.
Laat iedereen zijn/ haar eigen mening hebben en laat het daarbij!
Bedankt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:18

Jetta schreef:
Vind je het ook ieders eigen keus als je met zwaar hersenletsel een ziekenhuis wordt binnengebracht? Anderen moeten voor je leven vechten, je ouders, je vrienden, ieder die je lief is......het verdriet, de blijvende letsels....doe toch niet zo dom! De kennis is er, in dit geval is het niet moeilijk daar gebruik van te maken! Capje op, voor ieder is er tegenwoordig wel een cap te krijgen, in alle kleuren en modellen, voor elke portemonnee!

Ben ik het helemaal mee eens!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:18

pet is toch veel veiliger?
Gooi een pet en een cap van een flat af en kijk welke heel blijft. Dat is vast niet de cap Clown
(grapje van iemand van de ponyclub bij ons Knipoog)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:19

Pet waait altijd af bij mij Nagelbijten / Gniffelen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:27

omdat ik pas iets heb voorgehad en geluk heb gehad dat ik mijn cap op had zal ik hem waarschijnlijk vanaf nu altijd dragen (ervoor reed ik echt altijd zonder ook als ik ging wandelen Bloos)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:28

Oh trouwens, met moeder vermoord me als ze weet dat ik soms zonder cap rijd Clown ..

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:30

Jetta schreef:
Rij a.u.b. met cap! Is het belangrijk dat je haar goed zit of is het belangrijk dat je hoofd goed beschermd is bij een (onge)val?
Bij ons op stal is vorig weekend een meisje na de val van het paard tegen haar hoofd getrapt....het is goed afgelopen, omdat ze haar cap op had.....De cap had een scheur en een gat.....beter in je cap dan in je hoofd, toch?

In het verkeer moet de cap gewoon verplicht worden gesteld, een ongelukje zit in een klein hoekje en inderdaad, het braafste paard kan ook schrikken !

mee eens Lachen
en dat een cap te zwaar is is ook geen argument meer hoor Knipoog
ik zelf heb een redelijk moderne en die is helemaal niet zwaar en nog niet eens veel te warm om met te wandelen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:31

Liins schreef:
Oh trouwens, met moeder vermoord me als ze weet dat ik soms zonder cap rijd Clown ..

Terecht Knipoog
Als mijn dochter straks wil paardrijden wil ik haar ook niet zo zien. Doet ze dit wel is het snel afgelopen met paardrijden Haha!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:31

Liins schreef:

vind je het dan ook hip of cool als je zonder je cap valt en je nooit meer zal kunnen rijden?

Twietie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:34

Ik vind daje met cap moet rijden.
je kan altijd vallen ook je eigen of het liefste paard kan schrikken.
Het blijven dieren.
en een cap kan ook tegen zon of regen.....

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:38

IJp schreef:
Laat iedereen dat toch zelf uitmaken en ga mensen niet corrigeren als ze dingen niet willen!
Er zijn geen andere wezens zo eigenwijs als wij mensen, er zullen altijd mensen blijven die het niet zo doen als alle wereldverbeteraars het graag willen hebben.
Bedankt.

Dat bedoelde ik dus ook te zeggen!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:40

Dat mag wel zo wezen, het is alleen jammer dat er een hoop andere mensen bij betrokken zijn op het moment dat het wel fout gaat Frusty

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:42

Doen ze neit omdat het veilig is ofzo, gewoon hetzelfde als zonder cap. Lachen

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:44

pet is veiliger het houd de haren en regen en zon uit je ogen als je dat allemaal in je ogen hebt is het niet veilig rijden dan zie je nix haha
grapje

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:53

i kvind dat je hier dus onmogelijk een discussie over kunt houden, want die blijf je houden......

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:55

marfiek schreef:
i kvind dat je hier dus onmogelijk een discussie over kunt houden, want die blijf je houden......

dat iedereen gewoon toegeeft dat cap veel beter is dan hoeven we niet meer te discussieren Vork Duivel

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:59

pharagirlke schreef:
Omdat een pet meestal minder zwaar en wat comfortabeler is dan de cap en je er minder onder zweet.

Ja, das waar en ik heb ook veel verschillende kleuren petjes leuk als je foto's gaat maken in setjes ^^ ook al weet ik dat een cap veel veiliger is Schijnheilig

mariska1989 schreef:
Mwah, ik heb ook een cap, maar die zit reuze comfortabel, ik voel hem amper, vergeet hem soms af te doen eigenlijk Clown

Voor de rest eigen keuze, voordelen zijn hierboven al genoemd.

Tjha mijn cap is dus ook niet bepaald comfortabel vandaar dat ik hem ook liever laat liggen maar weet wel dat ik hem vaker op moet zetten,.. nieuw goed voornemen!: een nieuwe cap kopen die lekker zit!:Y)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:24

marfiek schreef:
IJp schreef:
Bedankt.

Dat bedoelde ik dus ook te zeggen!!

Is het echt zo? Ook als een ander jou je verdere leven moet verzorgen, omdat je ernstig blijvend letsel hebt?
Het is niet zomaar iets, paardrijden....het is één van de gevaarlijkste sporten. Laten we dan een beetje nadenken en onze verantwoordelijkheid nemen, als we zo graag op de rug van een paard willen zitten.
Natuurlijk, meestal heb je geluk, je valt, rolt goed door, paard raakt je niet.....alleen wat spierpijn de volgende dag, van de smak op de grond. Er gaan zelfs maanden, jaren misschien voorbij, zonder ongelukjes.....dat is fijn, geniet daar vooral van, maar dan opeens----------kan het mis gaan, zonder aanwijsbare reden...