Blaren op je handen door je teugels ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Precipitator

Re: Blaren op je handen door je teugels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:37

_Micha_ schreef:
Ik heb toen ik mijn nieuwe pony kocht haar hoofdstel erbij gekregen maar die heeft rubberen teugels zonder van die stopjes maar allemaal puntjes zal ik maar zeggen
En nu krijg ik van die teugels heel erge blaren op mijn vingers. Het vel ligt er gewoon helemaal af waardoor ik dus niet prettig meer kan doorrijden.
Ze trekt niet extreem ofzo, heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen en wat ik er aan kan doen. Zonder dat ik metteen nieuwe teugels hoef te kopen.

Misschien door de teugels of je hebt een erg gevoelige huid maar dat zou je dan ook met andere dingen merken Tong uitsteken Maar ik zou eerst even met handschoenen proberen. En anders andere teugels proberen.

janneke_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:27

met handschoenen rijden

Vereal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 17:21

Handschoenen kunnen helpen Vork

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 17:24

ik heb er nog nooit last van gehad, komt denk ik omdat ie sterk is. mijn pony is makkelijk te houden.
ik heb trouwens gewone springteugels

Chennai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:20

Handschoenen helpen bij mij wel... Maar zoals met dit weer al, is dat best wel warm... Dus kan ik mijn lol op van de zomer... Misschien toch andere teugels dan maar, want volgens mij ligt het ook wel daaraan... (Heb volgens mij dezelfde teugels, zoals jij ze beschrijft)...

Jaukje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:24

Je moet eens met handschoenen gaan rijden dan heb je ook niet zo snel last van die blaren Knipoog

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:23

Toen ik op KNHSkamp ging, reden we echt superveel.
We hadden echt superveel last van blaren omdat we gewoonlijk nooit zóveel reden (twee keer op een dag).
Toen had ik echt verschikkelijke last van blaren, maar met pleisters en handschoentjes reed 't al een stuk fijner. Lachen

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:24

heb ik gelukkig geen last van ik heb van die kunstof tuegels

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:30

Silviabol schreef:
handschoentjes vind ik niet echt de oplossing, dat is een oplossing voor jouw blaren. Maar jij hebt via die teugels contact met de mond van je paard/pony, een mond is nog veel gevoeliger dan het vel van jou handen. De blaren die jij op je handen zitten zijn nog maar een schijntje van wat je paard in zn mond voelt. Ga alsjeblieft op les en probeer met een lichte aanleuning te rijden of te drijven wanneer ze op je handen hangt.
Succes.

En wie zegt dat zij blaren heeft van het trekken aan de teugels en geen lesrijdt???? Het probleem kan weldegelijk aan het materiaal en/of de dikte van de teugel liggen.

Om je handen weer op te lappen, 2x per dag in de biotexoplossing om infectie te voorkomen, tijdens het rijden even goed je vingers pleisteren tegen de pijn en vuil. eventueel handschoenen aan waar je de vingers vanaf knipt zodat alleen het kootje waar de teugel langs loopt gehandschoent is, met katoenen handschoenen gaat dit met allerbest.

Probeer het eens met een geleend teugeltje een paar dagen, is het dan beter dan weet je dat het aan je eigen teugel ligt en kun je een neiwue kopen. Als je echt trekt of met een harde hand rijdt, heb je het met (bijna) alle teugels die op de markt zijn.

PinoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:25

Ik rijd helaas op mijn drammerige fjord ook wel eens de blaren op mijn handen. Met handschoenen rijden vind ik absoluut niet fijn.

Ik plak tegenwoordig voor het rijden op de plekken waarvan ik weet dat die blaargevoelig zijn een pleister waar ik vervolgens een tapeje overheen doe en heb dan nergens meer last van.

Ruska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:07

Ik heb een zelfde soort probleem opgelost met simpelweg handschoentjes.

_ikje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:09

Gewoon handschoentjes aandoen..Lachen
Ik heb ook vaak last van blaren, maar dat ligt wel aan het paard waar ik op rijd..Dus het ligt er niet aan dat je te hard aan je teugels trekt ofzo..want dat is natuurlijk flauwekul..Maar als je een paard rijdt wat behoorlijk vasthoud krijg je al gauw blaren, en dan hoef je nog niet eens je teugels strak te hebben,,
Ik rijd tegenwoordig altijd met handschoentjes..In de winter zijn ze nog lekker warm ook

rintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:33

eerst reed ik altijd zonder maar nu heb ik nieuwe en rij ik altijd met

jen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:41

denk niet dat het aan het trekken ligt hoor....ik ben sinds een hal jaar weer aan het rijden na een jaar niet te hebben gereden en met handschoentjes aan had ik nergens last van tot ik een keer mn handschoentjes vergeten was aan te doen....had na een uur toch wel 2 kleine blaartjes...

zou goed kunnen komen doordat ik de teugels vak ietsje te los heb (ongemerkt) waardoor er meer wrijving ontstaat...maar kan absoluut niet van mezelf zeggen dat ik trek of iets dergelijks...

_leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:08

oooh vreselijk !
Ik was vandag vergeten mijn handschoentjes aan te doen bij het rijden, en ik herinner me nu weer waarom ik altijd met handschoentjes rijd! Ik heb minstens 5 blaren op mijn handen, allemaal op de plekken waar mijn teugels zitten, dus ik heb pijn Vork Mijn tip dus inderdaad: handschoentjes !!

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:13

ik krijg bijna altijd blaren.. met handschoentjes niet zo erg..
en mijn pard hang bijna nooit is licht in de mond. en tog heb ik blaren.. ik zou gewon handschoentjes aan trekke

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:57

Ik heb ook heel snel blaren ookal heb ik heel weinig aanleuning en trekt het paard helemaal niet, zelfs met handschoenen heel soms, maar idd handschoenen helpen wel...
Maar t ligt gewoon aan mn handen denk ik Vork

klazina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:02

Ik ben een aantal weken geleden op de manege ook begonnen op een ander paard. Hij heeft erg stugge teugels (webband), en na de eerste les had ik opengereden blaren tussen mijn pinken en ringvingers. Thuis had ik nog andere teugels (leer, met rubber aan de binnenkant) liggen en heb deze de week daarna geprobeerd. Dat ging al beter. Mijn instructrice gaf mij de tip dat ik, als ik het ervoor over had, het beste kon kijken voor een ander hoofdstel en dat heb ik gedaan. Ik rijd nu met een hoofdstel met een neusriem en sperriempje en mijn teugel en heb nergens meer last van.

Toevallig reed van de week iemand anders op hem met de oorspronkelijke teugel, en ook zij kreeg na een halve les last van blaren. De volgende keer wil ze ook graag met een andere teugel.

Navraag op de manege leverde op dat bijna iedereen die op hem rijdt een andere/eigen teugel gebruikt.

Mijn tip is dus: gebruik een andere teugel!

Paardje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:17

Je moet andes handschoenen aan doen dat helpt heel erg!!!
Ja kan ook andere tuigels kopen maar handschoenen zijn beter vindtr ik!! Dromen

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:17

de handschoenen van roeckl schijnen echt goed te zijn.. (zijn ook wel aan de prijs, € 33)

Veraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:10

koop gewoon handschoentjes... ik heb ddie teugels ook ik heb er zelf niet zo'm last van omdat ik ook met handschoentjes rij

hestr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:14

Ooit gehoord van handschoenen Vork

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:16

Ook vaak gehad. Handschoentjes of pleisters.

culasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:40

I rij nog niet zo lang paard maar ik rij altijd zonder handschoenen. Voor mijn gevoel heb ik zo een directer contact met mijn paard via de teugels. Van blaren of iets dergelijks heb ik nog nooit last gehad.

SharonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:27

Handschoenen van Roeckl aanschaffen!
Die hebben een goede grip!
Die kunnen in de zomer en de winter worden gedragen!
En geen BLAREN Haha!