Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

BTW rij ik thuis in een grote wei niet in de buurt van palen ofzo....... Verder met buitenritten zet ik em WEL op.......ook bij mn oudere paard. En verder kom ik niet van huis dan wedstrijden maar daar ist verplicht.

hahaha (erg he)..... Maar als de oude caps er nog waren was dat misschien nog anders geweest. Heb geen hekel aan deze caps, gelukkig maar!! Corelli schreef:De kans is aanwezig ja, hoor je mij ook niet zeggen dat dat niet is. Maar mijn inschatting is dat ik die zo klein vindt dat ik het risico wel neem.........zo niet tja ........ dikke pech en eigen schuld dikke bultBTW rij ik thuis in een grote wei niet in de buurt van palen ofzo....... Verder met buitenritten zet ik em WEL op.......ook bij mn oudere paard. En verder kom ik niet van huis dan wedstrijden maar daar ist verplicht.

Mloesje schreef:Corelli schreef:
Ja maar die palen of iets anders kunnen toch opeens heel dichtbij komen als er iets misgaat..Of kun jij met zekerheid zeggen dat jouw hele wei geen kuilen, drassige stukken etc bevat?
En wat betreft "eigen schuld, dikke bult" \,,het zou zo jammer zijn dat je door die "bult" nooit meer normaal kunt fuctioneren..Laat staan paardrijden..
Enige discussie trouwens
Je bent wel op dreef zeg,, maar ben het volkomen met je eens..!! En trouwens dat je met cap rijdt heeft (vindt ik) niks met je leeftijd te maken!!
)
cap keer afzetten, nog een keer, vervolgens gaan vergeten en toen.........toen reed ik zonder cap. Moest van mn pa in binnenbakken als ik les had wel opzetten ivm die bakranden. Verder nooit geen woord over gevallen. 
indymo schreef:omdat ik een ongeluk heb gehad en een trap tegen mijn hoofd heb gekregen
en als ik geen cap op had was ik meteen dood geweest
ik moest toen ook naar het ziekenhuis dus!!!
IEDEREEN ALTIJD CAP OP hoe mak je pony enzo ook is ALTIJD cap OP
LindaLinda schreef:Snap je punt..
Maar ik denk dat er altijd een risico is, ook als je dresuurmatig traint.
Mij is altijd geleerd dat je een paard niet kan vertrouwen, een paard is immers een vluchtdier, en zal uit instictief gedrag dan ook vluchten als iets onverwachts is. dit kan in een bak ook, als iemand plotsklaps een hoekje om komt bv.
Mloesje schreef:goed gezegd!
Ben het helemaal met je eens..!!
Wordt echt zo een leuke discussie!!
BrankaZ schreef:Mloesje schreef:goed gezegd!
Ben het helemaal met je eens..!!
Wordt echt zo een leuke discussie!!
Persoonlijk krijg ik het idee dat het geen discussie is, meer een poging tot overtuigen dat je altijd en overal een cap moet dragen zodra je op een paard stapt. Doe je dat niet dan ben je dom (woord heb ik n.l. al meerder malen voorbij zien komen en waar ik mij best aan kan ergeren). Persoonlijk erger ik mij aan het gebruik van dat woord. Ik draag, als ik mij er veilig genoeg bij voel, geen cap in de binnenbak. Mijn keuze en een risico dat ik dus neem. Als ik mij bedenk dat je tijdens het hoeven krabben ook een knal voor je kop kan krijgen (sneller dan dat je er af dondert), dan vraag ik mij af of je dan ook je cap op zet.
Overigens ben ik jaren geleden genadeloos van een paard af gelazerd toen ik gewoon recreatief aan het rijden was. Door de klap brak ik een wervel, droeg geen cap maar vraag mij af wat er gebeurd was in dat geval want dan had de rand van de cap dus in mijn nek gedrukt of de achterkant van mijn hoofd (afhankelijk van het model).
Maar goed, moeten we dan ook maar altijd een bodyprotector dragen als we op een paard stappen? Je kan tenslotte een zware rugblessure oplopen.....
Kortom (en het is al eerder ingebracht), je kan wel proberen je overal tegen te beschermen, maar is paardrijden dan nog leuk en ontspannend?