Verliespuntengrens naar 50%, en andere regl wijzigingen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:55

Nee, ik ben ook niet 100% happy met een 5e plek.
En rozetten en bekers maken me niet uit, maar bij die wedstrijden kom ik ook weinig profs tegen, die reizen wel wat verder voor het geld Een keer geld winnen als amateur is toch ook wel leuk, ook al is het alleen het inschrijfgeld maar terug.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:56

Daar heb je gelijk in..

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:56

En weet je, zo ga ik tegenwoordig ook de ring in: ik laat gewoon zien wat ik kan, de jury geeft daar zijn waardering voor en of ik een plaatsing heb zie ik later wel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:57

precies, dat heb ik ook! maar ik denk ook, laat ze me deze keer wel terechte punten geven!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:59

Ja inderdaad! Ik heb vaak het idee dat ik slecht heb gereden en dan krijg ik goede punten. Als ik vond dat ik goed heb gereden krijg ik vaak slechte punten! Heel raar maar ja ik heb liever dat ik met een goed gevoel heb gereden en geen winstpunt dan met een heel slecht gevoel en dan wel een winstpunt!

Emeraldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:02

runningkawa schreef:
lintje kan me niet bommen, prijzengeld wel
en dat loopt hier soms aardig op

uiteraard ga je voor de punten
Maar als je dan ziet dat voor je prof staan, achter je amateurs (met af en toe een prof)
dan was je bij splitsing toch wel mooi eerste
zelfde punten plus leuke enveloppe en het belangrijkste, de eer, het gevoel wat je hebt bij een eerste plek.
Of ben ik de enige die trotser is op een eerste plek dan vijfde plek?

Tuurlijk ben je trotser op een 1e plek als op een 5e plek. Maar ik ben nog trotser als ik hoger eindig als een 'prof'. 1e worden in een deelnemersveld met enkele amateurs is heel wat makkelijker als hoog eindigen tussen profs.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:04

Zo ga ik ook de ring in Tyrza

en ja ik ben trotser als ik hooger rij dan een prof
alleen is dat weinig
soms zitten er zelfs meer profs in een ring dan gewone ruiters.

Ik denk als je bij springen kijkt, het meerdendeel prof is

Emeraldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:08

Ik denk inderdaad dat er meer profs in de springring zitten. Sla de krant maar open en de 'regionale toppers' winnen elke wedstrijd. Namen hoef ik denk ik niet te noemen, jullie komen uit dezelfde regio

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:11

Ja bij ons is dat ook zo! Ik reed met mijn pony veel springwedstrijden in Drenthe! Maar bij ons was het gewoon hup pony uit het land goedkoop zadeltje er op etc en rijden! Daar was het dure pony kopen duur zadel etc. Als je daarvoor eindigt is het altijd leuk!

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:20

minnie_muis schreef:
Ja bij ons is dat ook zo! Ik reed met mijn pony veel springwedstrijden in Drenthe! Maar bij ons was het gewoon hup pony uit het land goedkoop zadeltje er op etc en rijden! Daar was het dure pony kopen duur zadel etc. Als je daarvoor eindigt is het altijd leuk!

Waarschijnlijk hebben zij ook meer feeling (anders ben je geen gewilde prof), betere begeleiding, beter materiaal (zowel het tuig als het paard zelf) en dus ook meer kans om te winnen! Niet geheel onterecht toch?

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:21

Nou ja tuurlijk! Maar ik kreeg ook gewoon goed les! Maar hoefde geen springzadel maar deed het wel met een vzh zadel. Hoefde geen martingaal met elastiek etc. Dus het maakt wel verschil.

*edit: Wie zegt dat ik niet super graag prof zou willen worden? Nu niet meer maar toen misschien wel! Alleen mijn ouders hadden er geen geld voor over! Ze stonden 100% achter mij en dat doen ze nog steeds! Maar waarom een duurdere zadel als deze ook goed was!

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:51

minnie_muis schreef:
Nou ja tuurlijk! Maar ik kreeg ook gewoon goed les! Maar hoefde geen springzadel maar deed het wel met een vzh zadel. Hoefde geen martingaal met elastiek etc. Dus het maakt wel verschil.

*edit: Wie zegt dat ik niet super graag prof zou willen worden? Nu niet meer maar toen misschien wel! Alleen mijn ouders hadden er geen geld voor over! Ze stonden 100% achter mij en dat doen ze nog steeds! Maar waarom een duurdere zadel als deze ook goed was!

Een prof krijgt paarden van andere aangeboden om te trainen/uit te brengen/verkopen etc. Wanneer je ouders veel geld hadden, hadden ze jou een aantal paarden kunnen geven maar dan moet je nog behoorlijk wat talent hebben wil jij je brood ermee kunnen verdienen!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:06

En voeg er buiten dat geld ook maar bij: TIJD(niet of bijna niet uitgaan)
Doorzettingsvermogen, hard werken( harder dan een willekeurige computerfreak), armoede( geen hond kopen, je blaft zelf maar, dat is goedkoper)
En alles wat je dan gaat verdienen dat stop je terug in je paarden en je spullen.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:08

talented schreef:
minnie_muis schreef:

Een prof krijgt paarden van andere aangeboden om te trainen/uit te brengen/verkopen etc. Wanneer je ouders veel geld hadden, hadden ze jou een aantal paarden kunnen geven maar dan moet je nog behoorlijk wat talent hebben wil jij je brood ermee kunnen verdienen!

Ja maar dit bedoel ik niet! Tuurlijk is het dan logisch dat een prof wint! Maar kinderen van 10/12 jaar zijn nog geen profs! En ik heb het dus ook niet over paarden maar over pony's!

En inderdaad! Ik weet hoe het er aan toe gaat! Ik ben nu met mijn 5e jaar bezig stage lopen in de paardensector! Waarvan de laatste 4 jaar op een goed presterende draverstal! Ik wete hoe moeilijk het is om met paarden je geld te verdienen!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:25

Dan kun je toch ook nog niet over de concurrentie van profs meespreken

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:29

Nee daar heb ik het ook niet over!!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:31

okay, miscommunicatie!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:36

ja dat dacht ik al! Ik bedoelde dat het leuk is als je met je niet dure pony en niet dure spullen 1e wordt voor de mensen met de wel super dure pony etc!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:48

Nou het zal jullie wel duidelijk zijn dat ik niet ga voor de prijzen
Ik doe het vooral om iets hebben om naartoe te werken, en om (hopelijk) een stijgende lijn te kunnen zien. Wat dat betreft zijn de wedstrijden voor mij een middel, geen doel.
En ik doe het natuurlijk om de sfeer en de gezelligheid, daar zal ik mijn wedstrijdjes dus vooral op selecteren.

Profs zal ik niet tegenkomen in de B, denk ik. En aangezien ik misschien 6 x per jaar op wedstrijd zal gaan, kan ik daar nog een hele poos in blijven zitten.

Misschien overigens wel een leuk onderwerp om een topic over te starten, profs en amateurs scheiden of niet? Beetje off-topic maar vooruit: bij de Olympische spelen is de paardensport de enige discipline waar echte profs mogen uitkomen.

Zoro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:32

Ik ben wel mee eens, het is behoorlijk aanpoten om die mensen er af te rijden maar ook een eer als je je er tussen staande houdt, een prof maakt gwoon veel meer uren op de paarden en rijden gwoon veel meer dan leer je het wel.. het is niet zow dat ze de naam zien en denken oh die is prof dus die wint... maar ze kunnen gewoon goed rijden omdat ze zoveel draaiuren maken want daar gaat het toch om, dat je veel en goed traind.

Nu moet ik zeggen dat hier in Drenthe vind ik het nog niet eens zow heel erg er zijn onwijs veel profs maar niet echt hele hele goeie profs. Dus hier kun je nog geregeld een prijs ophalen. en ben totaal met tyrza en barbara eens als het niveau niet zo hoog was zaten we ook te zeuren dat het niveau zo laag is want ik vind het niveau in de Z nog niet zo hoog.. ik sta er vaak nog versteld van hoe slecht sommige mensen rijden in hun klasse dan denk ik hoe komen ze aan die punten

Mooi houden zow, dan moet je ma beter trainen ook met een minder goed paard moet het kunnen.

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:00

Ik vind 50% verliespunt wel goed! Maar ik vind ook dat als je dat rijdt je beter niet kan starten, omdat het voor jezelf ook niet LEUK is! Ik wordt al niet vrolijk van altijd maar die 150, moet niet denken aan 130 punten! Ik zou dan echt stoppen met rijden! Maar goed...
Die 30 wp regel vind ik goed, voor de mensen die er wat langer over doen om hun paard/pony zover te krijgen als ze moeten zijn. Want anders rijd je wel verliespunten, als je niks kan tonen zal je niet meer dan een 1 verdienen als je het mij vraagt! Maar goed... We zien wel

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:22

Tyrza schreef:
En weet je, zo ga ik tegenwoordig ook de ring in: ik laat gewoon zien wat ik kan, de jury geeft daar zijn waardering voor en of ik een plaatsing heb zie ik later wel :j

Dat lijkt me inderdaad ook wel de beste en meest logische volgorde

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 02:45

runningkawa schreef:
Dat zal het zijn
Helaas zijn er paarden die zelfs in de Z nog angstig van dingen kunnen zijn.
Er zijn idd ruiters die menen als je Z bent ineens een robot paard hebt.
Maar bij rare bakken kan dat ineens anders zijn

zo heb ik 4 indoor seizoenen lang stuurloos op de binnenhoefslag rondgecrosst, t/m de M2 en in het Z1 outdoorseizoen waren extreme bloemen ook weleens eng daarna ging het eindelijk beter!
maargoed hem start ik niet meer en mn jonkie stormt overal op af at ze eng vind! maar met Q had ik geregeld een verliespunt kunnen nrijdenals die nieuwe regeling er vroeger al was geweest...en om hem maar niet mee te nemen, tsja dan leert ie het nooit, toen t probleem opgelost was was ie afgeeurd dus ja...maar de aanhouder heeft in dit geval wel gewonnen want na tig keer meenemen liep ie dus wel redelijk goed te sturen door de binnenbakken heen!
dus als een volgend paard ook zo kijkerig is zou ik hem toch mee willen nemen, alleen ja die verliespunten he

maargoed eerst de B maar eens onveilig maken en dan de L1 dus voor ik kan degraderen zijn we alweer een hele poos verder

JollyJumper

Re: Verliespuntengrens naar 50%, en andere regl wijzigingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:02

Kreeg vandaag een mailtje terug van de KNHS dat het inderdaad fout stond in de P & S. Het word 50 % vanaf 1 april. Volgende P & S komt er een rectificatie
Maar goed, 50 % kan ik nog wel mee leven. Je moet al wel heel beroerd gereden hebben wil je onder de 130 punten scoren. 55 % zou ik een heel ander verhaal vinden. Ik heb bv. wel eens prijs gereden met zo weinig punten . Maar ik ben toch wel heel erg benieuwd hoe er gejureerd gaat worden na 1 april. Hoop toch wel wat ' inside info' te hebben voor ik ga starten ( is wel makkelijk als je wat juryleden kent die de bijscholing al gevolgd hebben ).

CGJ12

Re: Verliespuntengrens naar 50%, en andere regl wijzigingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:53

JollyJumper schreef:
Kreeg vandaag een mailtje terug van de KNHS dat het inderdaad fout stond in de P & S. Het word 50 % vanaf 1 april. Volgende P & S komt er een rectificatie

Komt die rectificatie dan van de NIEUWE hoofdredacteur nadat ze de oude per direct de laan uit hebben gestuurd, of staat er op een aparte pagina nog een VACATURE voor een hoofdredacteur........?

Rectificatie........ aan mijn laars. Een kop moet er rollen........

Sorry........ dat zei de directeur van de centrale in Tsjernobyl ook (maar dan in het Russisch).
De Japanners weten beter hoe zoiets moet. Die pakken gewoon een zwaard ...............