Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:je hebt mensen met paarden en je hebt paardenmensen.
Lielle schreef:Citaat:je hebt mensen met paarden en je hebt paardenmensen.
Heeft er niets mee te maken IMO. Ik ken paardenmensen die geen fatsoenlijke B proef kunnen rijden, en mensen met paarden in het ZZ-L en hoger.
Arabendu schreef:Geweldig dat je als volwassene je kleine paardje niet meer hoeft te verkopen als je meer dan 15 winstpunten in het Z2 hebt en je motivatie verdwijnt omdat daar alles ophoudt.
Arabendu schreef:Waarom maken de ZZGP-ruiters zich zo druk over de komst van de kleine paarden in de ZZGP? Als de "grote" paarden zoveel beter zijn dan hebben jullie qua concurrentie daar totaal geen last van. Wel zal er meer animo zijn voor de wedstrijden, wat zorgt voor meer wedstrijden dus meer keuze voor de ruiters.
Stop lekker met die vooroordelen en laat de ruiters met kleine paardjes verder in hun waarde en als ze op hun bek gaan dan is dat zo. Niets mis mee.
Barbara_m schreef:Een Salinero of Lingh wint met alle gemak van een Power of Hoby, ondanks dat dit super pony's zijn.
Stel je eens voor een haflinger op Z niveau die leuk meedoet, knap hoor als dit lukt,
maar zo'n paard kan niet op tegen een leuk paard op Nationaal niveau. Zo'n pony mist de looks, bewegingen en een pony-combinatie is minder ''spannend'' dan een goede paarden combi
.
@Frunnik, ieder correct afgericht paard kan meedoen op nationaal niveau, een correct afgerichte pony kan dit gewoon niet.
Arabendu schreef:Waarom maken de ZZGP-ruiters zich zo druk over de komst van de kleine paarden in de ZZGP? Als de "grote" paarden zoveel beter zijn dan hebben jullie qua concurrentie daar totaal geen last van. Wel zal er meer animo zijn voor de wedstrijden, wat zorgt voor meer wedstrijden dus meer keuze voor de ruiters.
Stop lekker met die vooroordelen en laat de ruiters met kleine paardjes verder in hun waarde en als ze op hun bek gaan dan is dat zo. Niets mis mee.
De kleine paardjes die je zal gaan zien, zul je nu ook niet tegenkomen op de ponywedstrijden, maar juist in de paardenrubrieken. Geweldig dat je als volwassene je kleine paardje niet meer hoeft te verkopen als je meer dan 15 winstpunten in het Z2 hebt en je motivatie verdwijnt omdat daar alles ophoudt.
Citaat:Zo te zien heeft iedereen een andere mening over dit onderwerp. Wat is wel jammer vind is dat iedereen een mening zo klakkeloos overneemt, jammer.
Lielle schreef:Karin, zeggen dat als je dan maar endurance moet gaan rijden (als je niet verder mag dan het Z2) is niet handigDat bevestigt het endurance vooroordeel wel
Lielle schreef:het feit dat mensen het met elkaar eens zijn, betekent niet dat ze maar klakkeloos een mening overnemen![]()
Citaat:ik ben het - deels - met Karin eens, maar de opmerking die ik hierboven ergens las - de regels zijn zo gemaakt dat de kleintjes niet mee kunnen doen - vind ik dan wel weer van een calimero gevoel getuigen.