Marlies & Idocus

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:10

tjaa het was niet helemaal zoals gehoopt met Marlies en Idy
Ik heb 'de pony' zeker super zien passageren/piafferen dus hij kan het echt wel. Het komt er alleen de laatste maanden niet zo goed uit.

Vergeet ook de impact van Olympische Spelen niet he, het is niet niks om daar te rijden. Wat een ongelooflijke ervaring moet dit zijn voor Marlies en Idocus. Het lijkt mij de moeilijkste ring om binnen te rijden wetend dat de hele wereld kijkt...en de hele wereld kritiek gaat leveren (wat ook mag hoor). Imke reed wat 'cooler' volgens mij...
Petje af voor die twee!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:11

Pipo schreef:
Ik blijf erbij dat ik Marlies vaak veel en veel beter heb gezien. Tijdens het losrijden in Ermelo liet ze een fantastische piaffe en passage zien.

Je zegt het zelf al: tijdens het losrijden wél ja Haha! In de wedstrijd

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:38

Pipo schreef:
Ik blijf erbij dat ik Marlies vaak veel en veel beter heb gezien. Tijdens het losrijden in Ermelo liet ze een fantastische piaffe en passage zien.

Maar dat zal wel aan mijn zonnebril hebben gelegen Scheve mond

Nee hoor, want die heb ik nog op foto staan. Knipoog

Jammer dat de score niet hoger was voor Marlies.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:43

Niet de score is jammer. Het jammer is dat Marlies en Idocus geen betere prestatie konden neerzetten. Hopelijk doen de Nederlandse ruiters het morgen beter. Alhoewel ik hoop, met de denegrerende opmerking van meneer Janssen over Invasor, dat Anky die score niet haalt.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:48

Anna42 schreef:
Niet de score is jammer. Het jammer is dat Marlies en Idocus geen betere prestatie konden neerzetten. Hopelijk doen de Nederlandse ruiters het morgen beter. Alhoewel ik hoop, met de denegrerende opmerking van meneer Janssen over Invasor, dat Anky die score niet haalt.

die denegrerende opmerking was niet in Athene, maar eerder dit jaar...
Misschien is zijn standpunt inmiddels veranderd, zodat ook jíj morgen Anky graag hoger ziet scoren... Knipoog

zucht...

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:53

Dan moet hij, conform de Olympische gedachte, ook de Olympische lef hebben om zijn woorden terug te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:19

Ik vond het ook een teleurstellende proef. Van Marlies ben ik eigenlijk wel beter gewend.
Wat mij opviel is dat ze heel onrustig was met haar handen. Dat lijkt ieder concours wel erger te worden. Dat was iets dat me ook vreselijk stoorde bij de combi Ferro-Coby en nu neemt Marlies dat al net zo over en het wordt er allemaal niet beter op. Ik heb Marlies in Dusseldorf de proef van haar leven zien rijden dus ik weet dat ze veel beter kan.

Imke vond ik werkelijk grandioos!! Wat een concentratie en wat fijn om naar zo'n combinatie te kijken. Imke heeft bewezen dat ze echt in het team thuishoort.

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:24

Idd Jippie, later in de proef zag ik haar ook heel onrustig met haar handen zitten, je zag haar af en toe echt rukjes geven, geloof niet dat dat de bedoeling kan zijn.
Haar teugels lagen ook in een boog, hoort dat op dat niveau ofzo, of heb ik me verkeken??
Ik vond het paard en haar zowiezo eigenlijk geen uitstraling hebben, ik heb haar nog nooit zien rijden dus weet niet wat ze kan maar was niet erg onder de indruk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:30

Magique schreef:
Je zegt het zelf al: tijdens het losrijden wél ja Haha! In de wedstrijd

Ik geef een voorbeeld Magique, van een plek waarvan ik mij nog kon herinneren dat het echt indruk op mij maakte. En op Fitzroy Haha!

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:39

In Aken ging ze vlak voor de Special in de losrijring nog súper in piaffe/passage (op die S in de Specialproef zeg maar). In de ring mislukte het helemaal...echt jammer!

@Anna42: sorry! ik zal geen off-the-record quotes van Sjef meer plaatsen omdat het toevallig een geinige opmerking was op dat moment, want je schijnt er nogal over te vallen. Dit geheel conform de Olympische gedachte, ben er niet op uit om mensen te beledigen of juist te verdedigen Knipoog

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:37

Marlies zei het aldus :"Ik vond zelf dat de pirouettes, de zigzag en de passage lekker gingen, maar bijvoorbeeld de piaffe was duidelijk te weinig en in de éners had ik een grote fout. Maar het is in ieder geval een fantastische ervaring hier mee te mogen rijden en die nemen ze me nooit meer af", vertelde Marlies. Ze was ook zo eerlijk om toe te geven dat haar prestatie in Athene onder haar gemiddelde scores van het afgelopen jaar ligt. "Een reden daarvoor kan ik niet geven, want net als met Imke het geval is had ik geen last van spanning en was het een wedstrijd eigenlijk als alle andere".

bron:Anky site

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:39

In haar eigen dagboek op de site van DVB geeft ze ook commentaar op de proef, die naar haar mening te lauw was...

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:06

Anna42 schreef:

Anky is niet verantwoordelijk voor de opmerkingen van Sjef

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:10

dus marlies is nu helemaal klaar met rijden?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:10

Voor deze OS wel ja Haha!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:15

jammer

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:20

Ach ze kunnen nog een goede commentator gebruiken bij de NOS Haha!

hoho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:21

Ben het er helemaal mee eens dat die handen van marlies met de wedsrijdt erger lijken te worden. En zoals ik al eerder gereageerd heb in een ander topic lijkt de combi marlies met idocus steeds meer op de combi coby en ferro te lijken die kon ook heel goed passageren en piafferen maar in de ring altijd nog maar de vraag of die het wel ging doen. Sinds ze thuis is lijkt ze er niet beter op te worden, vond haar namalijk echt een hele goeie ruiter met een niks op aan te merken zit. Verder vind ik het wel heel knap hoe ze nu reageert, vind het toch zielig voor haar als ze terug naar nl komt krijgt ze natuurlijk al die kritiek over der heen van die snuggere bij chochems!!!!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:22

Ja en Marlies kan er ook niks aan doen dat Jarwo is uitgevallen en dat zij dus moest invallen. Ze heeft haar best gedaan, maar ja, soms zit het mee, soms zit het tegen

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:23

Helaas jammer ja, maar niet meer terug te draaien!!! gebeurd is gebeurd!!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:24

idd mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:47

Het is gewoon zooooooo poedersuiker rijden op een paard dat zich zo voor je afsluit. Daar kun je niet meer stil op zitten, hoe vaak je ook stal Coby v Baalen speelt Knipoog Haha!

Bellamafia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:44

Ik vond dat de uitgestrekte draf TE ingehouden werd .. hij had veel beter gekund lijkt mij .. mjah .. wie ben ik ..??? Verward

GROETJES!!!!!!!!

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:50

jammer van de proef idd,maar zag er niet echt super uit,idd passage en piaff en algheel onrustig beeld,beetje getrek en geduw,maar ze heeft haar best gedaan en meer kan je niet doen.

lancet zag er prima uit idd. OK dan!

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 15:16

frunnik schreef:
Ach ze kunnen nog een goede commentator gebruiken bij de NOS Haha!

Helemaal mee eens, eentje die eens echt goed commentaar kan geven en niet alleen alle oefeningen kan benoemen, en dat ook nog eens allemaal door elkaar haalt