Niet longeren in de bakken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Niet longeren in de bakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 22:49

Stalprijs is hierin een belangrijke factor. Voor het geld dat ik maandelijks neerleg, ga ik niet staan plonzen in een ondergelopen longeerbak. Maar alles heeft zijn prijs: sta je op een goedkopere stal dan ga je dat ergens aan merken, in faciliteiten of in service. Dat moet je dan voor lief nemen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 08:03

DuoPenotti schreef:
Hier is de bak nog niet nat, maar ik heb het idee dat wij hier in de regio wat minder water hebben gehad dan noordelijker.

Wel 3 weken terug met de diepwoeler er door gedaan en daarna nog met de cultivator.
En uiteraard de sleep.

Maar aam de zijlijn is het altijd gemakkelijker.

Maar er zijn stallen met overdekte longeerbakken, tip voor mensen die niet verrast willen worden door de regen.

Vast met dito prijskaartje, maar ja dat hoort erbij dan.

Yep hier is die 2 jaar geleden overdekt. We zitten wel rond de 500 euro per maand en de rijbakken zijn niet altijd beschikbaar dus je hebt dagen en of uren dat je er geen gebruik van kunt maken en dat kan soms ook ineens wijzigen tussendoor. Maar wel droge paddocks :')
Oh en een stapmolen die momenteel noet gebruikt kan worden, dat gebeurt gewoon wel eens. Longeerbak kan je ook niet altijd gebruiken wanneer je maat wilt.

Voordat die overdekt was was de longeerbak ook wel eens paar dagen of weken met plassen ondanks de stalprijs. Grootste deel van het jaar geen probleem,maar met de hoeveelheid water zoals de laatste weken is er zelfs met goed onderhoud weinig aan te doen want water kan niet weg. En helemaal niet als de gemeente naast het terrein wat aanpast en verhoogd waardoor die hoger gelegen faciliteiten ineens een stuk lager liggen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 17:18

Gini schreef:
Stalprijs is hierin een belangrijke factor. Voor het geld dat ik maandelijks neerleg, ga ik niet staan plonzen in een ondergelopen longeerbak. Maar alles heeft zijn prijs: sta je op een goedkopere stal dan ga je dat ergens aan merken, in faciliteiten of in service. Dat moet je dan voor lief nemen.

Toch, zegt de prijs ook niet alles. Als een stal bijvoorbeeld veel land heeft, of veel service bied, een grote accomodatie heeft of veel ruwvoer geeft, dan kan het zijn dat veel geld daarin gaat.

Dan is het dus niet automatisch zo dat een hoge prijs betekend dat dat terug komt in de bodems zeg maar

Gini

Re: Niet longeren in de bakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 17:54

Uiteraard is het niet altijd een 1 op 1'tje. Maar algemeen genomen kan je ergens wel bedenken dat de gemiddelde klant andere verwachtingen heeft bij de faciliteiten bij een stal van 200 euro dan bij een stal van 600 euro in dezelfde regio. Ik denk niet dat je mensen die 600 euro in de maand betalen kunt gaan zeggen dat ze een hele winter hun paard niet fatsoenlijk kunnen longeren. Denk ik, weet ik niet zeker, misschien wel.