Ik herken de beige broek met een streepje? En de bordeaux rode ribfluwelen broeken inderdaad. En daarna de Eurostar broeken. En vervolgens daarna heb ik denk ik van alles gehad. Broeken van katoen vond ik het fijnste, met alleen suède kniestukken.
lor1_1984
Geplaatst: 19-08-25 20:07
Mijn laatste rijbroek was een vrij dunne stoffen strakkere broek met nepleren zitvlak dat doorliep tot net onder de (binnenkant) knie zegmaar. Babyblauw of ijsblauw met (chocolade?)bruin dacht ik. Met een bijpassend bruin vest, ijsblauw dek met donkerblauw-lichtblauw-gouden koord langs de bies en uiteraard een ijsblauw met donkerblauw halster. Beetje de begintijd vd setjes trend zegmaar, ±2005 uit mijn hoofd.
Suzanne F.
Geplaatst: 19-08-25 20:07
Lithya schreef:
Was er niet een merk iets met global ….? Dat was volgens mij een van de eerste rijbroeken die elastisch waren.
Global was het eigen merk van Hyporama.
Lithya
Geplaatst: 19-08-25 20:26
Suzanne F. schreef:
Lithya schreef:
Was er niet een merk iets met global ….? Dat was volgens mij een van de eerste rijbroeken die elastisch waren.
Ach ja.. ik ben zo rond 1978 begonnen. -beige pofbroek - beige- zwarte-witte gladde met een bijna onzichtbaar maar voelbaar streepje - de ribfluwele broek.. ik had een groene.. woonde in die broek - de ruitjes broek - de zalige horka modellen
En van echt leer kunstleren zit (wat een verademing) of gewoon stoffen kniestukken.
Uiteraard afgemaakt met een zwart fluwelen cap en eenvoudige rubberlaarzen.. de luxe variant had een leren binnenvoering. Leren laarzen was iets voor de hogere dressuur, rijke mensen en jacht rijders (meestal ook rijk).
Het T-Shirt of de trui was gewoon een afdankertje uit de kledingkast Goh wat was het leven simpel toen..
Shenavallie
Geplaatst: 20-08-25 09:54
Die ribbroeken waren voor mijn ouders ook te duur en zelfs de simpele rijbroeken uit de winkel vond mijn moeder (als coupeuse) te duur. Dus maakte zij rijbroeken zelf voor mij, keurig met een suède of lederen kniestuk. Hetzelfde deed ze met zadeldekjes. Toen ik later zelf mijn rijkleding ging kopen, waren de ribbroeken nog steeds erg prijzig. Op een turkse markt heb ik toen een skinny ribbroek gekocht die op de sluiting na precies hetzelfde was als een rib rijbroek. Iedereen dacht dat ik een echte aan had en men vond het toen een hele gave 'rijbroek', ook al gaf ik eerlijk aan dat het een normale broek was. Was ook een gaaf ding, zat lekker en het had een hele mooie paarse kleur. Als ik hem nog had gehad, dan had tegenwoordig alleen mijn onderbeen erin gepast.
Ik heb nog een ribfluwelen bandplooi, beetje pof rijbroek in het okergeel, van pikeur. Heerlijke winterrijbroek.. Maar deze laat ik aan me voorbijgaan, zie ik niet zo zitten op mijn leeftijd en met mijn figuur.