Ondernemen in de paardenwereld – Ervaringen en tips voor ZZP’ers!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 13:39

Keell94 schreef:
Vader83 schreef:
aangezien het een beetje over administratie en boekhouding gaat... Nog een tip van mij. Voor de meeste is het paardengebeuren nogal een reizend beroep. Ik gebruik nu al 3 jaar de app CTA rit registratie. Elke keer als die via bluetooth koppelt aan mijn autoradio maakt ie een nieuwe rit aan. Bekende adressen koppelt die meteen en is het meteen duidelijk of het zakelijk of prive is. Aan het einde van de maand met een paar klikken een overzicht in excel gegenereerd en in mijn drive gezet. Ik heb zelf geen banden met dit bedrijf, maar na een poos zoeken is dit naar mijn idee de beste en goedkoopste oplossing voor de rittenregistratie

Ik gebruik DriversNote, werkt eigenlijk een beetje hetzelfde. ideaal idd, scheelt zoveel administratie bijhouden

Heeft iemand ook zo'n app voor iOS? Ik zie veel verschillende opties, allemaal betaald maar wil mn geld niet 4x uitgeven :')

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 13:46

Het DGA salaris in een BV moet in NL alleen uitgekeerd worden als dat ook daadwerkelijk kan. Laten de financiële stukken zien dat je te kort komt, zou de belastingdienst dat moeten accepteren. Maar je moet het dus wel kunnen onderbouwen.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 09:14

lotthje schreef:
Keell94 schreef:

Ik gebruik DriversNote, werkt eigenlijk een beetje hetzelfde. ideaal idd, scheelt zoveel administratie bijhouden

Heeft iemand ook zo'n app voor iOS? Ik zie veel verschillende opties, allemaal betaald maar wil mn geld niet 4x uitgeven :')

Driversnote is gratis tot een x aantal ritten per maand, aangezien ik meerdere keren per week op pad ben was ik daar al snel overheen en betaal dus wel elke maand €11, maar het geld meer dan waard. Scheelt me zoveel extra registratie

Keell94

Re: Ondernemen in de paardenwereld – Ervaringen en tips voor ZZP’ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 09:16

Gister samen met de boekhouder gezeten en mijn jaarlijkse aangifte ingevuld, schrok even van het bedrag dat ik moest betalen (kwam iets hoger uit dan mijn eigen berekening helaas) :')

Als je dat zo ziet denk ik echt ik stop met ondernemen, hoeveel je wel niet af moet staan aan de belastingdienst is echt bizar.

Zilfstar

Re: Ondernemen in de paardenwereld – Ervaringen en tips voor ZZP’ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 09:38

Leuk topic!
Ik ben al 20 jaar zzp-er met mijn administratiekantoor en sinds 5 jaar erbij energetisch therapeut/medium/paarden’fluisteraar’. Bij mij loop ik met dat tweede vooral ertegen aan dat mensen eenmalig of eens per jaar aankloppen dus geen continuiteit wat je bijv wel bij lesklanten hebt. Nu is mijn praktijk voor mij mijn tweede activiteit, administratiekantoor loopt goed dus dat is geen halszaak. Maar het is wel waar ik echt mijn energie v krijg: helpen van paarden.

Ik gebruik zelf Davilex als boekhoudprogramma maar dat gebruik ik voor mijn hele 25+ klantenbestand. Ik heb enkele klanten die snelstart gebruiken en daar kijk ik in mee/ pas dingen aan en doe de BTW voor ze en dat programma is best goed. Eboekhouden vind ik een ramp om mee te werken. Moneybird hoor ik goede verhalen over

Ik las een vraag over de KOR: basically moet je gewoon je admin bij houden. Dus inkoop en verkoop. Je moet eindejaar weten wat je verdient hebt voor je aangifte. En zodra je boven het maximale bedrag uitkomt moet je dat direkt doorgeven aan de Bdienst en vanaf dat moment BTW gaan berekenen en afdragen.

Mbt socials gebruiken: ik vind t lastig. Heb de discipline niet om braaf elke week/dag oid iets te posten en vraag me ook elke keer af: wat dan?

Ben nu wel weer studie erbij aan t doen voor accupressuur te kunnen geven aan mens en paard. Toch weer een extra iets wat ik in kan zetten tijdens behandelingen maar ook om mijzelf te blijven ontwikkelen.