hahahatsjoe schreef:996981 schreef:Heerlijk, die aannames![]()
In jouw optiek zou een fokker zijn fokproducten dus al niet eens mogen verkopen. Zou een dier zijn hele leven bij 1 persoon moeten blijven.
Dieren kunnen zich prima aan meerdere mensen hechten. Ze hebben ook niet maar 1 maatje in hun eigen soort van nature. Ze hebben hele kuddes.
Aandacht is een dikke plus voor een paard. Maar dat hoeft niet specifiek van het baasje te zijn. Nogmaals: dat paard weet niet wie de rekening heeft betaald en wie zijn baas is. Als hij aandacht van de bijrijder krijgt is dat ook helemaal prima.
Leg me geen woorden in de mond, want dat zeg ik niet. Een fokker is een fokker en ik snap dat die soms moet verkopen. Ik heb het over particulieren met een paard of een paar paarden. Jij snapt echt niet hoe paarden in elkaar zitten blijkbaar. Ja paarden staan in de kudde maar ze hebben vaak wel een bepaald maatje. Glimmertje staat in de kudde maar Glimmertje roept naar Pepsi als die niet mee komt met haar richting de vers gevulde hooinetten, zo van kom je ook ? En gaat zelf niet naar het hooi, pas als Pepsi er ook is. Liesje vind het prima als ze verzorgd wordt door de buurman, maar als vrouwtje terug komt van vakantie dan wordt ze toch begroet met een jubel hinnik zo van ik heb je gemist, en is Liesje niet bij je weg te slaan de eerste week als je moet mesten en voeren. Voor een bijrijder kan hetzelfde gelden als die regelmatig komt, maar daar ging het niet over als ik het goed begrepen heb, het ging over een bedrijf waar het paard staat en waar het verzorgd wordt terwijl baasje komt als ze tijd heeft, wat ze niet veel heeft.
En dat paard van dat baasje wordt zelfs gereden door een ander. Dat paard wordt voorzien in al zijn basisbehoeftes en heeft als bonus 2 mensen die aandacht voor hem hebben. Dat het in dit verhaal het baasje is dat minder tijd besteedt dan de bijrijder maakt het paard geen ruk uit. Dat paarden hinneken naar baasjes betekent niet automatisch dat ze denken ''goh mijn baasje is al lang niet geweest, ik zal wel niet belangrijk zijn'' oid. Dat paard denkt als de baas er is ''hee leuk! baas is er weer''. Paarden hebben geen besef van tijd op die manier. Weten niet of baasje er eergisteren of vorige week was.
Maar goed. Ik snap niet hoe paarden in elkaar zitten blijkbaar. Bedankt voor dat inzicht

Sneu ook wel, dat iedere particulier na het rijden verzorgen iedere keer zijn paard weer verlaat. Dat paard mist zijn baasje onwijs tot de volgende keer dat het komt. Misschien allemaal maar de baan opzeggen en de hele dag in de wei gaan zitten