Koukleumen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 06:37

Bagheera_206 schreef:
laraxXxemma schreef:
Okee ouder topic dat ik omhoog schop en we zijn er nog niet helemaal maar ik ben mn toppertje alvast tegen gekomen hoor;

https://hypostore.nl/hkm-verwarmde-bodywarmer-cozy.html

50 euro, bodywarmer van hkm met verwarming op je bovenrug tot je taille. Voor die prijs niet getwijfeld :D kan kiezen uit 50-55, 45-50 en 40-45°C. Powerbankje zit erbij en kan je in de zeer ruime zakken aansluiten. Heb de verwarming al even getest en hij wordt heel snel heel goed warm <3 budget tip!

Ze hebben ook een wat luxere versie zie ik nu maar die is ook gelijk bijna 2x zo duur :o

Maar alleen verwarming op je schouders? En die luxe versie. Jammer dat de heren versie er alleen in een 100 euro variant is. := Mss ook maar eens op jacht naar zo een bodywarmer.

Nee hoor, over je hele rug. In ieder geval de versie die ik heb. Heerlijk warm. De warmste stand is echt te heet.. haha

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 20:54

Cchanny schreef:
Bagheera_206 schreef:

Maar alleen verwarming op je schouders? En die luxe versie. Jammer dat de heren versie er alleen in een 100 euro variant is. := Mss ook maar eens op jacht naar zo een bodywarmer.

Nee hoor, over je hele rug. In ieder geval de versie die ik heb. Heerlijk warm. De warmste stand is echt te heet.. haha

Welke versie heb jij dan? Bij HKM geven ze aan alleen boven rug (dus wel echt lager dan je schouders, maar niet lager dan je taille). Maar eens idd die warmste stand kan écht heet zijn.

Mijn cosy versie had helaas een fabrieksfout en het stukje waar je ritssluiter op moet blijven hangen als je hem open hebt is ergens los gekomen :( Hypostore heeft me netjes mn geld terug gegeven. Helaas hadden ze mijn maat niet meer op voorraad en niet meer leverbaar dus ik kon geen nieuwe meenemen, dikke balen. Achteraf gezien miss beter naar een kledingmaker kunnen brengen, dat bedacht ik me echt te laat.

Maaaar toen ik thuis eens op het web ging zoeken of ik hem ergens anders kon halen (antw: nee) zag ik dat die 2 90 euro versies (comfort en high) die de hypostore ook had beide voor rond de 70 euro op bol staan. Ik kan alleen bij god het verschil niet vinden tussen die twee bodywarmers (ja een heeft een muts die ik er wss af ga ritsen), ook geen reactie van hkm via insta en ook hkm site zelf maakt me niet wijzer. Met angst dat de 20 euro korting binnenkort weg is heb ik ze nu maar beide besteld en kijk ik dan wel :+ heb evt ook nog wel medestanders aan wie ik degene die ik dan evt terug zou sturen zou kunnen slijten :)) dusss meer reviews on the way en kan dan ook mooi kijken of ze echt zoveel beter zijn dan de cosy.

Sassy4barrel

Re: Koukleumen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 20:57

Ik heb net met rijden zelfden koud maar wel in en om stal. Door de kou krijg ik ook last van m’n rug dus ik zoek warme kleding maar vind altijd lastig kiezen want hele dikke jas of veel laagjes waar ik me moeilijk in kan bewegen vind ik zo irritant

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 22:41

mavantos schreef:
Mijn bodywarmer heeft dat niet, maar die is van Gløde. Toen ik die kocht had je ze nog niet echt van goedkopere merken.

Ik ben om, maar welke dan... _O-

Bevalt de Gløde nog steeds? Als de HKM 100 euro is en de Gløde 135 euro is het verschil mss de moeite waard. := De Gløde lijkt wel wat goede reviews te hebben en meerdere plekken een warmte element.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 03:17

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 04:57

Die is weer een flink stuk duurder dan de Gløde. Gebruiken jullie het heel veel dat jullie voorkant/achterkant deels gebruiken en los van elkaar schakelen?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 06:04

Bagheera_206 schreef:
Die is weer een flink stuk duurder dan de Gløde. Gebruiken jullie het heel veel dat jullie voorkant/achterkant deels gebruiken en los van elkaar schakelen?

Dit heeft de bodywarmer van Gløde ook.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 06:29

De hkm bodywarmer gekocht en wordt goed warm. Wel alleen de bovenrug maar met een jas erover zal het overal warm worden
Ik zoek wel nog handschoenen. Dat blijft mijn grootste probleem. Ik heb verwarmde (aquito) geprobeert maar daar zat de accu op mijn pols, heel onhandig dus retour gegaan. Welk merk is niet heel lomp dik en met de accu's op een betere plek

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 22:46

Okee ik heb nu de HKM comfort en de HKM high temprature binnen en verschil tussen de bodywarmers is enorm dus ben blij dat ik ze beide heb om naast elkaar te houden. Ik heb beide dus via Bol gekocht voor rond de 70 euro. En de HKM Cozy heb ik gehad voor 50 euro via hypostore.

De comfort is een lichte en best dunne bodywarmer, met stevig en dik (polyester) stof die ik winddicht verwacht. Volgens mij zit er een dun laagje tussen de buiten en binnenstof. Hij heeft aan de zijkant 2 laags dik stretch stof (zeker niet winddicht) waardoor hij super om je lichaam zit en lekker mee beweegt. Deze kan je met gemak over een baselayer doen en dan je winterjas er nog overheen aan en dan zou niemand aan de buitenkant zien dat je hem aan hebt.

De high temprature is van dezelfde stof en echt een dikke gewatteerde bodywarmer met een hoge nek en een muts. Muts is weinig bijzonder aan, zelfde stof, zelfde dikte, geen trektouwtje/elastiek maar heel simpel. Gelukkig af te ritsen :+ vind persoonlijk dat die echt geen meerwaarde heeft. Aan de binnenzijde aan de onderkant zit elastiek zodat hij echt om je heen blijft, beetje zoals bij een ski jas idee. Ik denk dat deze echt meer bedoeld is om als top layer te dragen, deze gaat minder makkelijk onder een winterjas. Hier zijn de zijkanten net zo dik als de voor en achterkant, wat de cozy ook had.

Deze 2 in vergelijking met de cozy; beide hebben een metalen ritssluiter dit keer, maar eveneens kan dat plastic stukje onderaan nog steeds afbreken :+ Er is een speciaal ritsvakje aan de binnenkant waar de powerbank in kan, dat houdt je buitenzakken vrij. Hoewel die powerbank maar klein is vind ik dit echt een verbetering want dan mix je niet per ongeluk de paardensnoepjes (en kruimels) met je powerbank en usb kabel.
Temperatuur hoogte en regeling is verder exact hetzelfde, zelfde locatie verwarmd (bovenrug vanaf de top van de achterkant tot aan je taille) en zelfde powerbank meegeleverd die aangeeft ong 4 uur mee te kunnen gaan. De stof aan de binnenzijde waar de warmte door komt is wel anders, maar geen idee wat daarin het verschil is.

Persoonlijk vind ik ze kwalitatief wel echt beter tonen, meer getailleerd (cozy was echt meer een recht/neutraal model). Speciaal powerbank zakje is slim. De polyester stof waar de buitenkant van gemaakt is is echt een stuk dikker en "dichter", blijft langer goed denk ik en stel je zou ergens achter blijven haken verwacht ik dat deze 2 het beter houden dan de cozy.

Ik ben maar 1.60m waardoor dat elastiek van de high temp helaas in mijn nadeel werkt, mijn bovenlichaam is wat korter dan het model dus of hij kruipt omhoog tot boven mn billen of ik moet chronisch de onderste rits een stukje open zetten (is wel echt een mij probleem denk ik). Ook vind ik daarvan de muts echt een toevoeging van niks. Wel lekker hoog je nek in en echt heel dik. Voelt direct al super warm met aantrekken, maar denk wel dat als je deze in de winter zou willen gebruiken je winterjas een maat groter moet kopen of over een andere dunnere jas moet doen.
De comfort daarentegen valt me een beetje tegen qua dikte, ik vraag me af hoeveel hij doet als je hem losstaand zou dragen. Ik heb hierbij het idee dat je al veel sneller die warmte aan zou moeten zetten en dat je de cozy en de high temp ook los kan dragen tot het echt te koud wordt en dan pas de warmte aan zet. Al is dat wel een beetje giswerk van mijn kant. Aan de andere kant betekend dat dus wel dat je die echt makkelijk onder je winterjas aan trekt als extra laagje in plaats van een dikke trui. Dat is wel echt een voordeel als je niet zo bent van de meerdere dikke lagen.

Nu dus het moeilijke, een keus maken := want qua dikte is het echt comfort - cozy - high temp. Eigenlijk als ik de cozy nog had had ik die gehouden denk ik :') maar ook omdat ik cheap ben en ik niet per se de 20 euro extra had betaald als ik ze alle 3 naast elkaar had liggen. Al is 70 euro voor zo'n verwarmde bodywarmer nog steeds echt wel een prima prijs.
Ik ga er nog een nachtje op slapen denk ik :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 05:15

Mooie review! Prima bodywarmers voor die prijs dus. Hopelijk heb je er goed van geslapen. Misschien morgen dan even allebei een paar uur dragen als je er dan toch een van de twee zult gaan door verkopen? Als je hem over bijvoorbeeld een softshell draagt voel je de warmte dan nog? Is het niet fijner om het direct op je baselayer(s) te dragen? Denk dat ik hem zelf in de winter in de kou wel onder mijn winterjas of zelfs onder mijn rijoverall zou willen dragen.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 07:57

Ik heb de bodywarmers met verwaming erin altijd zo dicht mogelijk op mn lichaam, dan heb je meeste profijt van de warmte.
Meestal shirt(/baselayer) -bodywarmer-vest/trui.

Ik zou dus eerder voor de dunnere gaan.
Ook omdat met een laagje eroverheen de bodywarmer niet zo snel vies wordt, en wassen niet zo makkelijk of verstandig is

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 09:21

Maddy_Paola schreef:
Ik heb de bodywarmers met verwaming erin altijd zo dicht mogelijk op mn lichaam, dan heb je meeste profijt van de warmte.

Ook omdat met een laagje eroverheen de bodywarmer niet zo snel vies wordt, en wassen niet zo makkelijk of verstandig is

Dit is ook de reden waarom ik voor een dunnere ben gegaan. Wil hem zo dicht mogelijk op mijn lijf hebben.

Ik heb een T-shirt, vestje, bodywarmer en dan softshell jas aan

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 09:33

Maddy_Paola schreef:

Het is het lekkerste over een dunne baselayer en dan onder een jas.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 20:35

Bij welke temperaturen gebruiken jullie de verwarmde bodywarmer? Alleen bij temperaturen onder 0 of dragen jullie hem nu ook al?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 20:36

Nu ook al. Ook op werk heb ook hem al aangehad.

Ik zoek nog steeds handschoenen

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 21:42

Bagheera_206 schreef:
Bij welke temperaturen gebruiken jullie de verwarmde bodywarmer? Alleen bij temperaturen onder 0 of dragen jullie hem nu ook al?

Ik vind 16 graden echt te warm :') onder de 10 graden draag ik hem

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 21:54

Ik draag de bodywarmer nu nog niet, maar ook zeker niet pas als het onder de 0 graden is. Ik denk dat die wordt afgestoft als het een graad of 10-12 is overdag (en de avonden dus koeler).

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 22:03

Ik heb niet het hele topic gelezen. Dus wellicht heb je deze tip al gehad. Ik had ooit zoiets als onderstaande link. Ik vond het heerlijk en kon er prima mee rijden. Legging of gewone rijbroek eronder er gaan. Ik had of laarzen met skisokken erin of schoenen met warme sokken aan.

https://agradi.nl/products/equithme-overbroek-vick-dik-zwart?variant=50003455803683&klar_source=google&klar_cpid=22420445663&gad_source=1&gad_campaignid=22420448540&gclid=Cj0KCQjwo63HBhCKARIsAHOHV_XMzseEFYzw2M2yKYaGp4UHvN7y_6rznNnhCXotACC02HuR7teyrO0aAlFPEALw_wcB