Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:En wat moet je dan met een paard dat je wilt schieten?
Jolliegirl schreef:DuoPenotti schreef:En wat moet je dan met een paard dat je wilt schieten?
Die verwerkten we net als alle anderen ( in stukken dus) en ging de speciale rendac container in die daarvoor was.
Laten we de discussie over schieten of inslapen hier niet vorderen.
anjali schreef:Eigenlijk is dit alles, alhoewel informatief, wel offtopic gegaan. Want het ging ts erom waar haar vroegere paard was en of en hoe ze die kon terugkrijgen. Het paard was toch geblesseerd aan een been waar de DA bij was geweest? En zou nu ineens naar Frankrijk zijn vervoerd? Dan moet die blessure toch genezen zijn want anders kun je het paard niet zo ver vervoeren dunkt me?
sexysusie schreef:Ze staat nu ergens in Rucphen en hij zegt haar zelf te houden nu. Ik geloof het niet, maar kan nu eerst echt even niks doen. Dus als ze wel weer ergens aangeboden wordt hoor ik het graag.
Ik hou jullie op de hoogte.
StalNollie schreef:Een dierenarts of wie dan ook mag nooit ter plekke random een paard schieten hier in NL ( zelfs agenten bij ongevallen wachten op dierenarts).
Slachten in een slachthuis kan altijd. Alleen de verwerking is soms anders ivm paspoort.
sexysusie schreef:Hij appt me net dat ze gisteren naar hun land in Frankrijk is gegaan in de buurt van Limoges. Hij wil nog proberen een veulen er bij te fokken. Ik hoop dat het waar is.
Renske_W schreef:StalNollie schreef:Een dierenarts of wie dan ook mag nooit ter plekke random een paard schieten hier in NL ( zelfs agenten bij ongevallen wachten op dierenarts).
Slachten in een slachthuis kan altijd. Alleen de verwerking is soms anders ivm paspoort.
Nee, slachten kan als het paard nog geschikt is voor consumptie.
Anders kan het paard alleen geslacht worden voor vervoedering, mits het slachthuis daar de juiste erkenningen voor heeft.
Zie het bericht van marije_jiplover boven aan de pagina.
palousa_boy schreef:kom even kijken, ken je paard/ topic verder niet dus heb nog wat te lezen.
Kun je achter de naam komen van de stal / trainer/ fokker waar ze inmiddels zou moeten staan?
sexysusie schreef:palousa_boy schreef:kom even kijken, ken je paard/ topic verder niet dus heb nog wat te lezen.
Kun je achter de naam komen van de stal / trainer/ fokker waar ze inmiddels zou moeten staan?
Ze was in bezit van ene Mike kramer in Rucphen en hij zegt dat ie haar dus naar zijn weilanden in Frankrijk gebracht heeft om nog eens een veulen te fokken. Maar geloof het niet helemaal.