Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 18:57

Hannanasjuh schreef:
Ik lees gezellig mee! Normaal heb ik rijbroeken met suede maar bijna nergens meer te vinden. Heel irritant al die plak broeken.

Die tweed broek is wel echt tof!

Zag toevallig vandaag een advertentie van Pikeur met kunstleren (suède?) zitvlak.

tirzasarah10

Re: Horseware rijlegging zonder siliconen alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 08:36

Iemand de barato chill broek of iets in die richting al geprobeerd? Is bij ej 34,95 en wil die wel proberen maar hoop dan wel dat het beetje degelijke stof is. Niet eens perse voor rijden maar aangezien nu alle kleding paardenkleding is geworden met een pup in huis heeft als resultaat dat ik echt geen enkele broek meer heb zonder gaten of vlekken. :o

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 09:03

Hoe denken mensen hier over een group buy?
Ik vind de broeken van eqcouture erg mooi, maar de prijs houdt me tegen, plus de bijkomende inklaringskosten, btw en verzendkosten houden me tegen.
Als we met meer mensen een order plaatsen, kunnen we die kosten een beetje delen misschien.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 09:31

tirzasarah10 schreef:
Iemand de barato chill broek of iets in die richting al geprobeerd? Is bij ej 34,95 en wil die wel proberen maar hoop dan wel dat het beetje degelijke stof is. Niet eens perse voor rijden maar aangezien nu alle kleding paardenkleding is geworden met een pup in huis heeft als resultaat dat ik echt geen enkele broek meer heb zonder gaten of vlekken. :o

Voor dat soort broeken ga ik altijd naar Decathlon. Bij de yoga broeken ed.
En ik woon in mn SGC leggings. Die zijn ook niet duur en doe ik lang mee.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 11:00

Ik woonde eerst ook in mijn sgc leggings maar ze zijn verstoten door de Halara.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 13:26

Sure_lee schreef:
Ik woonde eerst ook in mijn sgc leggings maar ze zijn verstoten door de Halara.

Oh dat is ook interessant om eens naar te kijken dan. Tnx voor de tip.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 18:47

fleurtjeuh schreef:
Hoe denken mensen hier over een group buy?
Ik vind de broeken van eqcouture erg mooi, maar de prijs houdt me tegen, plus de bijkomende inklaringskosten, btw en verzendkosten houden me tegen.
Als we met meer mensen een order plaatsen, kunnen we die kosten een beetje delen misschien.

Ik wil ook nog bestellen, maar vraag me af of het veel scheelt? Alleen de verzendkosten dan toch of gaan inklaringskosten per pakket en niet op basis van het bedrag?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 18:48

Ik heb ook Halara maar die zijn me nu te koud, hoe zijn die thermal uitvoeringen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-25 18:48

Inklaren gaat per pakket en bedrag volgens mij…

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 19:41

MarjanB schreef:
Ik heb ook Halara maar die zijn me nu te koud, hoe zijn die thermal uitvoeringen?

Die heb ik niet. Ik doe er meestal gewoon een thermolegging onder. Maar klinkt wel interessant. Wist niet dat die er waren.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 13:49

De eqcouture navy tweed breggings besteld, kon het met de korting niet weerstaan. Heel benieuwd! Rijd western en een skinny jeans met beenzak is al zeldzaam, laat staan dan ook een model dat fijn zit en 'voegt'. Hopelijk is dit een oplossing ipv jeans :D

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:25

amyz schreef:
De eqcouture navy tweed breggings besteld, kon het met de korting niet weerstaan. Heel benieuwd! Rijd western en een skinny jeans met beenzak is al zeldzaam, laat staan dan ook een model dat fijn zit en 'voegt'. Hopelijk is dit een oplossing ipv jeans :D

Oeh korting? Ik zie zo snel niks staan..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:34

Chantalla schreef:
amyz schreef:

Oeh korting? Ik zie zo snel niks staan..

Deze waren in de aanbieding, €58. Wilde eigenlijk wachten op BF maar dit leek me toch een heel mooie deal :D Zag ze alleen bij de sale dan weer niet staan, dus het is een beetje zoeken misschien waar net iets tussen staat met korting?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 07:02

Ik heb er ook twee besteld in de aanbieding … ik ben benieuwd…. Ben nog wel opzoek naar een echt warme rij legging die niet af zakt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 07:11

Dan zou ik de fleece versie van Halara proberen. Geen ervaring mee maar hij ziet er hetzelfde uit als de gewone legging en die zit echt fantastisch.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 08:23

Sure_lee schreef:
Dan zou ik de fleece versie van Halara proberen. Geen ervaring mee maar hij ziet er hetzelfde uit als de gewone legging en die zit echt fantastisch.

Thnx is er nog een bepaald model welke je moet hebben? Mbt naden

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 09:13

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 09:23

Hoe is de kwaliteit van Halara?
Vind het altijd een beetje op Shein lijken, maar geen idee of dat vergelijk een beetje eerlijk is.
Zie ze vaak op social media, en dan heb ik er al minder vertrouwen in :')

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 09:32

De kwaliteit is top, het voelt ook net als een 2e huid, rekt heerlijk mee en blijft op z'n plek zitten.
De enige leggings die ik nog draag op stal en met wandelen/sporten :j

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 09:37

Kleden die enigzins fatsoenlijk af?
Hoe vallen ze qua maat en is de zak voor je telefoon groot genoeg?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 09:43

Ik zou vooral bang zijn dat de telefoon uit die hoge zak valt.
Hij zit bijna ter hoogte van de heup, juist een deel wat kreukt. Ben dan bang dat de telefoon uit de zak wordt gedrukt zonder dat je het door hebt.
Plus, hoe zit dat met de naden en kniestukken? T is natuurlijk geen echte paardrijbroek

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 09:47

Ik vind dat ze mooi afkleden. De stof is echt dik en stevig. Mijn S23+ in een flipcase past er met gemak in. De zak is ook stevig waardoor het echt onmogelijk is dat je telefoon eruit valt. Qua maat heb ik een S en een M. Zitten beiden prima waarbij de S wel aan de strakke kant is. Normaal heb ik broekmaat 38.
Hij heeft geen kniestukken. Wel een naad. Maar ik heb ook al jaren leggings van Maximilian die dezelfde naad hebben en daar voel je beiden niks van.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 11:03

Muze schreef:
Kleden die enigzins fatsoenlijk af?
Hoe vallen ze qua maat en is de zak voor je telefoon groot genoeg?

Zeker! Ik heb de UltraSculpt(Sure_lee ook, ik ben de aansteker van de legging :+ ) en die zitten echt mooi afgekleed. Ze zitten ook heel stevig dus alles blijft mooi op z'n plek zitten.
https://eur.halara.com/products/SoCinch ... nt=4388036

fleurtjeuh schreef:
Ik zou vooral bang zijn dat de telefoon uit die hoge zak valt.
Hij zit bijna ter hoogte van de heup, juist een deel wat kreukt. Ben dan bang dat de telefoon uit de zak wordt gedrukt zonder dat je het door hebt.
Plus, hoe zit dat met de naden en kniestukken? T is natuurlijk geen echte paardrijbroek

De zakken zijn mooi diep, ik heb met gemak m'n sleutels en telefoon in 1 zak (wel per ongeluk want dat heb ik liever niet :+ ) en ze verplaatsen niet.
De naden voel ik niet, ik heb op meerdere zadels gereden, western, dressuur, bbp, je voelt niks zitten.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 11:05

Ik houd niet van een al te hoge band, dan krijg ik last van mijn buik.. tenzij het hele zachte niet zo strakke band is, dan gaat het nog wel..

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 11:19

Muze schreef:
Ik houd niet van een al te hoge band, dan krijg ik last van mijn buik.. tenzij het hele zachte niet zo strakke band is, dan gaat het nog wel..

Mijn ervaring is dat de band vrij stevig zit, ik wil het niet echt strak noemen maar hij schuift niet, volledig over m'n buik heen dus dan denk ik dat je deze niet optimaal vind zitten van boven.