Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 09:47

Modw schreef:
Om de honden uit het veld te houden staat er nu stroom gaas omheen, echter dit is weer nadelig voor het wild reeen met hun kalfjes kunnen hier verstrikt in raken. Gisteren zat er een haas versrtikt in. We controleren 3x daags.

Dit is toch gewoon super sneu ;( Dat dit toch moet omdat andere aso’s gewoon totaal schijt hebben aan een ander.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:04

Modw schreef:
Misschien willen jullie even naar het bovenstaand bericht kijken en naar het filmpje?
Dit gebeurde vorige week met onze schapen. De beestjes durfen nog steeds niet naar achteren. De zondag daarvoor zat er een grote herder tussen. De zondag daarvoor liepen 4 mensen met 3 grote honden over en door het stuk land. Ik lees dan met verbazing sommige stukken hierboven.

Wat sneu zeg.. Echt bizar dat mensen niet gewoon rekening kunnen houden met een ander omdat hun honden even moeten "uitrazen".

Echwel

Re: Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:09

Ik schrik van dat filmpje..
Maar waarom niet fietsen met de hond?
Goede beweging enz, wij doen dat zeker nu gewoon heel veel, zeker op dagen dat het drukker is in het bos...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:14

Echwel schreef:
Goede beweging enz, wij doen dat zeker nu gewoon heel veel, zeker op dagen dat het drukker is in het bos...

Precies, en het is nu ook nog niet zo warm dat ze er oververhit door raken.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:15

Als ik de kans gehad had, had ik de hond gevangen en meegenomen. Eigenaar meld zich dan vanzelf wel.

Dat die eigenaar ook niet te bekennen was in de buurt dan. Ik zou de ogen uit m'n kop schamen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:21

Cayenne schreef:
Echwel schreef:

Precies, en het is nu ook nog niet zo warm dat ze er oververhit door raken.

Dan zit ik om 6.00u op de fiets en hun er naast, nooit te warm.
Beetje creatief zijn he..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:23

Ik ga niet eens meer naar het bos momenteel.
Eén van mijn honden vindt andere honden doodeng (en de andere is ook niet gediend van onbesuisde 'ik móet met je spelen-exemplaren'). Als het rustig is in het losloopgebied, dan loopt dat wel los ( :P ), maar momenteel doe ik haar daar dus helemaal geen plezier mee, want ze wordt om de haverklap belaagd door ongeleide projectielen.
Maar aangelijnd in een niet-losloopgebied is het belaagd worden door andere honden nog vervelender, omdat die van mij dan dus aan de lijn lopen en geen kant uitkunnen.

De laatste keer bij Kootwijk (waarna ik besloten heb dat ik dus maar helemaal niet meer ga) kwam ik ook weer zo'n loslopend geval tegen. "Hij doet niets hoor". "Nee, maar ik heb de mijne niet voor niets aan de lijn". "Oh, vals zeker?" _-:( "Nee, meneer, het is hier geen losloopgebied"

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:25

Dat mee naar huis nemen hebben we met de eerste hond gedaan. De eigenaar is hem komen ophalen en ja een hond kan er een keertje tussen uit glippen. Deze eigenaar vond het heel vervelend. Die 4 mensen met drie loslopende honden zeiden dat ze niet wisten dat ze er niet door mochten. Er staat veboden toegang aan beide kanten. Toen deze hond van het filmpje was de druppel. Dan nog mounen b en hardlopers die erdoorstruinen. Dit alles bij elkaar geeft veel overlast voor het wild in het aangrenzenzende natuurgebied. Dit natuurgebied is niet opengesteld en prive terrein. Als mensen vragen of ze erdoor mogen .b.v met een koetsenrit of iets dergelijks is dit nooit een prpbleem. Maar dit vinden we toch brutaliteit van de bovenste plank. Wij lopen ook niet met de paardjes honden en schapen door een tuin van een ander. Maar dedoodsangst voor de beesten vinden we nog het allerergste

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:30

Ookal gaat je hond niet achter schapen aan, zeg nooit nooit.
Mijn eerste hond, herder, negeerde de schapen 2 jaar lang dagelijks.
Liep dat stuk altijd los een 2 a 3x per dag. Ineens sprong hij wel het weitje in en greep ze naar de keel.
Gelukkig waren ze nog niet geschoren waardoor hij geen schade heeft aangericht en zaten er in die groep geen drachtige ooien. 2 ontsnapte uit de wei, die kregen we gelukkig snel terug.
Boer gelijk op de hoogte gesteld, duizendmaal excuses aangeboden en hond nooit meer los gelaten op dat stuk zolang er schapen stonden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:30

Ibbel schreef:
Ik ga niet eens meer naar het bos momenteel.
Eén van mijn honden vindt andere honden doodeng (en de andere is ook niet gediend van onbesuisde 'ik móet met je spelen-exemplaren'). Als het rustig is in het losloopgebied, dan loopt dat wel los ( :P ), maar momenteel doe ik haar daar dus helemaal geen plezier mee, want ze wordt om de haverklap belaagd door ongeleide projectielen.
Maar aangelijnd in een niet-losloopgebied is het belaagd worden door andere honden nog vervelender, omdat die van mij dan dus aan de lijn lopen en geen kant uitkunnen.

De laatste keer bij Kootwijk (waarna ik besloten heb dat ik dus maar helemaal niet meer ga) kwam ik ook weer zo'n loslopend geval tegen. "Hij doet niets hoor". "Nee, maar ik heb de mijne niet voor niets aan de lijn". "Oh, vals zeker?" _-:( "Nee, meneer, het is hier geen losloopgebied"

Wij hoorden laatst: "Ja mevrouw, maar kinderen mogen toch óók loslopen?"
Ja, maar die vind ik óók irritant :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:36

Cayenne schreef:
Maar superpony, als het leven door meer aangelijnd lopen saai wordt, dan is het aan jou als eigenaar om daar alternatieven voor te zoeken. En die alternatieven zijn er ook gewoon.
Dat betekent niet dat je de natuur moet gaan belasten door ze los te laten lopen op plekken waar dat niet mag en op die manier overlast veroorzaken.

Veel mensen weten trouwens niet dat je in natuurgebieden ook de ontlasting moet opruimen.
Opruimen zei je toch.
Wil jij eens niet zo vloeken.
Als ik zie wat er aan hondenstront allemaal rondzwerft buiten op straat mogen ze van mij nog veel meer BOA's er op los laten.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:39

Gatver ja overal stront. %)

Modw schreef:
Misschien willen jullie even naar het bovenstaand bericht kijken en naar het filmpje?
Dit gebeurde vorige week met onze schapen. De beestjes durfen nog steeds niet naar achteren. De zondag daarvoor zat er een grote herder tussen. De zondag daarvoor liepen 4 mensen met 3 grote honden over en door het stuk land. Ik lees dan met verbazing sommige stukken hierboven.

Wat sneu |(

Dat mensen toch zo asociaal kunnen zijn. Het zal toch wat zijn als wij zo met onze paarden omgaan. Dan snapt niemand het, maar met honden moet alles maar kunnen alsof het grote prinsessenbaby's zijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:43

Tja, voorheen mochten loslopende honden op plekken waar het niet mag gewoon afgeschoten worden.
Als dat nog zo zou zijn, denk ik niet dat veel mensen het risico zouden nemen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:46

Als je op honden gaat schieten, straf/dood je de dieren door het domme gedrag van de mens, dus daar kan ik geen oplossing in zien.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:49

Wat sneu zeg dat dit is gebeurd...
Allemaal hersenloze mensen die een hond nemen maar niet kunnen trainen, niet de verantwoordelijkheid nemen of kunnen geven wat ze nodig hebben. Best triest...

Mocht het nog eens voordoen (hoop ik niet) en je vangt de hond. Laten ophalen door dierenambulance/bescherming. Met een beetje geluk worden er dan namelijk ook kosten in rekening gebracht als ze hem terug willen. Misschien helpt dat iets bij zo'n baasje dat die volgende keer 2x denkt voor die hem los laat. ..

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:50

Gini schreef:
Als je op honden gaat schieten, straf/dood je de dieren door het domme gedrag van de mens, dus daar kan ik geen oplossing in zien.

Als er goed wordt geschoten merkt de hond er niets van. De baas wel... ;)

Niet dat ik dit als oplossing zie, ik hoop ook niet dat het ingevoerd wordt, maar ik denk wel dat het de ogen van sommige mensen zal openen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:52

Wat erg modw
Stelletje aso's.
En nee dan melden ze zich niet omdat ze heel goed weten dat ze fout bezig zijn. :r

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:53

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:53

Kookaburra schreef:
Gini schreef:

Niet dat ik dit als oplossing zie, ik hoop ook niet dat het ingevoerd wordt, maar ik denk wel dat het de ogen van sommige mensen zal openen.

Nee dan is het een stomme boer die dat doet.
Die aso's betrekken niets op zichzelf. Daar zit het probleem nu net.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:54

Kookaburra schreef:
Gini schreef:

Je moet wel verdomd goed kunnen schieten wil je een rennende hond schieten en daarbij ook nog eens je eigen vee ontwijken. Ik denk dus niet dat er in de praktijk veel honden het loodje zullen leggen, maar misschien dat het de aso’s van deze wereld wel voldoende afschrikt om hun onopgevoede honden los te laten lopen. Nu zijn de consequenties immers niet voor de “dader,” maar altijd voor de mensen op wier land ze zonder toestemming schade aanrichten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:57

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:59

Ik hoop ook niet dat Jan de Boer gaat schieten, maar dat Jan de Boer voor deze 'opdracht' Henk Jager vraagt.

Maar klopt, in een land met andere dieren is de mogelijke nevenschade te groot. Het is wel mogelijk op andere locaties waar ze los lopen zonder (veel) andere dieren en zonder kans op het raken van mensen.

In sommige gemeenten mogen verwilderde katten ook geschoten worden.

Maar afijn, deze discussie wordt wel erg zwart als we het na een boete van een boa gaan hebben over het doodschieten van honden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:59

Owké nee, dit vind ik overdreven. :D Dat er een probleem is, helemaal mee eens, maar als we schieten op honden dan als mogelijke oplossing gaan zien, ben je me kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 11:00

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 11:01

Wahahahaha...hilarisch ook..