Jessix schreef:verootjoo schreef:Klopt, maar vaak is het ook een wisselwerking. Als je goed bent voor je personeel krijg je dat vaak terug in de vorm van een fijne werkmentaliteit.
Ik ben iig loyaler naar een werkgever die mij ziet, die mij waardeert en dat ook laat merken, dan een werkgever die van alles van mij verwacht en niks van waardering laat blijken.
Dit werkt voor mij ook zo. Ik heb best hart voor de zaak en wil ook als het nodig is dat extra stapje zetten. Maar ik moet me daar wel prettig bij voelen. Die grens kan best lastig zijn, wat voor de een te veel is, is voor de ander te weinig.
Ik heb inmiddels wel geleerd dat ik vooral goed voor mezelf moet zijn.
Een goede werkgever wil ook niet dat jij je kapotwerkt, want dan moet hij je toch nog vervangen. Ik studeer economie en wat we vooral leren is dat een bedrijf dat goed met zijn werknemers omgaat vaker een succesvol bedrijf is (en natuurlijk zijn er ook succesvolle bedrijven die dat niet doen, maar de regel is toch dat je er verder mee komt). Dat is gewoon logisch. Een bedrijf is geen gebouw, maar de mensen die er werken.
edit: daar komt nog bij dat niet enkel je marketing je reputatie vormt als bedrijf, HR heeft daar een énorm aandeel in. Als handelsingenieur (dat zijn afgestudeerden die gegeerd zijn op de arbeidsmarkt) horen wij meteen van onze vrienden waar we niet moeten solliciteren en geloof me maar dat dat nieuws het bedrijf niet goed doet door de jaren heen.